Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-21, 18:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Svek eller inte, cashen ska in när frugan inte jobbar och man vill flyga business med barnen till Thailand.

Vad som är mer löjligt är att det verkar ha gått mode i att säga att man aldrig ska spela ihop igen för att sen göra ett PR jippo över att man återförenas varje halvsekel…. Kiss Swedish Housemafia, Oasis etc etc

Vi vet att ni ljuger när ni säger att ni splittrats för att sedan åter och åter återförenas och släppa någon skit singel samtidigt med ett ommastrat greatest hits eller halvbakade remixer

Det är som med Hollywood och politiker, bara en massa lögner och snack

Det är bara ett band. Om politiker inte håller vad de lovar och inte gör vad sagt de skulle göra har ju det konsekvenser för människor och kan skada dem. Vad du och andra känner er lurade på här är däremot svårt att förstå. Vad är det som är så värdefullt och går förlorat för någon för att Kent ändrar sig, ger ett långfinger åt döden (för bandet) och återupplivar sig?
Citera
2024-10-21, 18:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Kent kommer köra ABBA:s hit Money Money som extranummer...
Citera
2024-10-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller så klart med dig.

Men alla kan ju inte gilla Kent? Somliga av oss får utslag över hela kroppen så fort vi hör Jocke Bergs gnälliga och depraverade stämma. Inget konstigt alls.

Gubbarna i Kents yrke är inte längre att vara i ett rockband, de lade ner verksamhet för drygt nio år sedan. Nu gör de tre spelningar nästa år. För fansens och plånböckernas skull. Bra där.
Alla kan inte gilla KENT, men jag måste få fråga….hur låter en depraverad stämma? Det skulle alltså handla om en moraliskt och sexuellt fördärvad, lössläppt och gränslös sångröst…? Att få utslag på kroppen av en sångröst låter i alla lite konstigt.
Yrket i fråga är väl musiker? Har dom slutat spela helt?
Citera
2024-10-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kent kommer köra ABBA:s hit Money Money som extranummer...
Absolut, och Thank You for the Music som avslutning. Det kommer att bli så vackert och gripande!
Citera
2024-10-21, 20:21
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla kan inte gilla KENT, men jag måste få fråga….hur låter en depraverad stämma? Det skulle alltså handla om en moraliskt och sexuellt fördärvad, lössläppt och gränslös sångröst…? Att få utslag på kroppen av en sångröst låter i alla lite konstigt.
Yrket i fråga är väl musiker? Har dom slutat spela helt?

Blev ordboksfel, depraverad skulle vara deprimerande.

Rockbandet KENT har inte funnits på 9 år. Vad medlemmarna gjort efter splittringen har jag ingen aning om. Jocke Berg har väl varit aktiv som låtskrivare åt andra. Resten kanske har delat ut direktreklam eller sålt maj-blommor, ingen aning, bryr mig noll.

Bara för att man en gång varit musiker, innebär ju inte att man bör titulera sig det livet ut om man lagt det på hyllan? Hursom, KENT är sövande, så trist och intetsägande att det får Radiohead att framstå som muntergökar...
Citera
2024-10-21, 20:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
De som lyssnade på Kent blev nog inte i så hög grad förvärvsarbetare så jag gissar att Kent kommer bli besvikna på uppslutningen om inte biljetterna är gratis.
Citera
2024-10-21, 20:43
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Ska ni gå?
Nej.
Kent är ett band som...ja jag gillade aldrig den skitnödiga sångaren, han sjunger som om han håller på att skita varje gång han tar en ton. Musiken däremot har absolut en liten tumme upp. Jag borde tycka om Kent men det är liksom som en svag axelryckning och en liten försiktig tumme upp till all musik de gjort. Det här är väl ingen musik direkt som kommer att tåla tidens tand.

Kort och gott. Kent är väl inte dåliga, de är bara väldigt väldigt onödiga och överskattade.
Citera
2024-10-21, 20:48
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
pga att de var ett jävla bra liveband

Påminner lite om bandet "Toto". Skickliga musiker. Bra liveband.
Men musiken är helt dötråkig, man lider sig igenom låtarna, aldrig blir det bra.
Lite som Kent, goda intentioner, men aldrig några höjdpunkter. Att höra dom på radio nån gång är ok, det räcker. Det är inga skivor man köper, och inga konserter man går på.
Citera
2024-10-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
De som lyssnade på Kent blev nog inte i så hög grad förvärvsarbetare så jag gissar att Kent kommer bli besvikna på uppslutningen om inte biljetterna är gratis.
Det kunde inte vara mer fel. KENTs stora fanbase har alltid funnits inom borgerligheten, främst bland moderaterna. De har enkelt kunnat identifiera sig med sidbena och skjorta knäppt ända upp till sista knappen.

https://arbetet.se/2024/10/21/varfor...-aterforening/

Citat:
Varför älskar Ulf Kristersson Kents återförening?
Statsminister Ulf Kristersson jublar på Instagram över bandet Kents återförening. Det föranleder oss att leta upp svaret på den eviga frågan: "Varför älskar moderater Kent?" Experterna hade det redan 2022.
Citera
2024-10-21, 21:45
Medlem
Kalliss avatar
Tiggare konserter, suga ut det sista, inget äkta....
Citera
2024-10-22, 14:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kunde inte vara mer fel. KENTs stora fanbase har alltid funnits inom borgerligheten, främst bland moderaterna. De har enkelt kunnat identifiera sig med sidbena och skjorta knäppt ända upp till sista knappen.

https://arbetet.se/2024/10/21/varfor...-aterforening/
Vilket skitsnack. Kent har alltid varit uttalat vänster och deras fans är bland de mest vänster av alla fans som finns.
Citera
2024-10-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vilket skitsnack. Kent har alltid varit uttalat vänster och deras fans är bland de mest vänster av alla fans som finns.
Om du hade läst artikeln som jag länkade till så hade du kunnat spara energin det tog att skriva ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in