2023-08-12, 18:32
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu r det bara smsaker kvar i spelet och tycks inte f ngra flera uppdrag frn mina vnner. Alla horder r borta iallafall. Lite trist att mekanikerna och handlarna pratar mer n flickvnnen och bsta vnnen efter storyn r frdig.

Ett klart godknt spel som var mer varierande n mnga andra av liknande typ fr jag nd sga.

Chicago choper r vl level trust 3? Kollade bland vapnen idag helt pltsligt r den upplst och jag r bara vid niv 2. Allt r upplst bland vapen frutom 1-2 niv 3 vapen. Kpte Chicago choper mste vara en bugg i spelet som lste upp Chicago choper.

Det r bara att dra med pekaren ver regionen man vill kolla s ser man t.ex hot springs om det r sg 6 camp missions s ska det st 6/6 gjorda. Men troligen har du gjort allt d det inte dyker upp fler uppdrag. Kan ju ven kolla p mission progress fliken s ser du dr om allt str p 100% alla story line och allt annat.

Ja vldigt varierande spel fr att vara open world spel. T.e.x far cry och assains creed spelen r s repetitiva. Days gone r ju story missions en sjukt bra variation och side missions r till och med roliga som nsten, ambush camps och Nero points. Oftast knns side missions bara som en brda i open world spel men i detta spelet vill man ju gra alla fr dom r roliga + det ger massa xp och credits.
Citera
2023-08-12, 18:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Chicago choper r vl level trust 3? Kollade bland vapnen idag helt pltsligt r den upplst och jag r bara vid niv 2. Allt r upplst bland vapen frutom 1-2 niv 3 vapen. Kpte Chicago choper mste vara en bugg i spelet som lste upp Chicago choper.

Det r bara att dra med pekaren ver regionen man vill kolla s ser man t.ex hot springs om det r sg 6 camp missions s ska det st 6/6 gjorda. Men troligen har du gjort allt d det inte dyker upp fler uppdrag. Kan ju ven kolla p mission progress fliken s ser du dr om allt str p 100% alla story line och allt annat.

Ja vldigt varierande spel fr att vara open world spel. T.e.x far cry och assains creed spelen r s repetitiva. Days gone r ju story missions en sjukt bra variation och side missions r till och med roliga som nsten, ambush camps och Nero points. Oftast knns side missions bara som en brda i open world spel men i detta spelet vill man ju gra alla fr dom r roliga + det ger massa xp och credits.

Jod, har kollat och det finns saker som r missade i olika omrden men har inte mlet att n 100% i varje sektion. D ska man in i varje hus, varje blomma ska kollas och varje millimeter av kartan ska skas genom.
D hade jag varit helt tossig p spelet om jag mste ha 100% p allt.

Tog drygt 80 timmar att spela genom det fr mig s klart vrt det med tanke p att jag kpt de p rea. Var ett tag sen det slpptes dessutom.
Citera
2023-08-12, 21:43
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jod, har kollat och det finns saker som r missade i olika omrden men har inte mlet att n 100% i varje sektion. D ska man in i varje hus, varje blomma ska kollas och varje millimeter av kartan ska skas genom.
D hade jag varit helt tossig p spelet om jag mste ha 100% p allt.

Tog drygt 80 timmar att spela genom det fr mig s klart vrt det med tanke p att jag kpt de p rea. Var ett tag sen det slpptes dessutom.

Fattar vad du menar. Tex landmrken (som en sten med text p) varje sdan som man kan hitta iofrsig utmrkt p kartan men den ger varken xp eller credits s helt meningslst att lsa p alla stenar.

Det enda som jag kommer gra frdigt r ambush camps, alla Nero points, alla nsten och sklart alla story missions och andra missions. hordes fr jag se nr jag r klar med allt om jag orkar dda varenda horde i spelet.

Jag ska kra igng med generation zero nr jag r klar med days gone. Inte lika tungt spel men vldigt svrt ska det vara. Sknt spel att mellanlanda med efter ett sdant spel som days gone. Kolla upp det om du gillar de.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2023-08-12 kl. 21:46.
Citera
2023-08-13, 00:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Fattar vad du menar. Tex landmrken (som en sten med text p) varje sdan som man kan hitta iofrsig utmrkt p kartan men den ger varken xp eller credits s helt meningslst att lsa p alla stenar.

Det enda som jag kommer gra frdigt r ambush camps, alla Nero points, alla nsten och sklart alla story missions och andra missions. hordes fr jag se nr jag r klar med allt om jag orkar dda varenda horde i spelet.

Jag ska kra igng med generation zero nr jag r klar med days gone. Inte lika tungt spel men vldigt svrt ska det vara. Sknt spel att mellanlanda med efter ett sdant spel som days gone. Kolla upp det om du gillar de.

Jo, det var vl ungefr s det blev fr mig ocks men knner inget sug fr att ka och ska upp de dr sista prylarna.
Nu fr man se om man hittar ngot nytt spel att frdriva tiden p nr vdret ute r trist.
Citera
2023-08-28, 22:28
Medlem
AliPizzerians avatar
100%ade och fick Platinumtrofen i spelet nyligen.

Det r ltt ett av de mest underskattade tv-spelen som ngonsin slppts.

Mnga kanske tror att Days Gone r endast ett annat stereotypiskt zombie-spel, men det r det lngt frn.

Story:n r fantastisk och misslyckas inte alls med att suga in spelaren i Days Gones vrld. Karaktrerna r utvecklade och sympatiska, omgivningen r fin och unik, och gameplay:en och dess mekanik fr spelet att typ aldrig sluta vara roligt.

Jag r fortfarande otroligt besviken ver Sonys beslut att inte gra en tva, d story:n ltt kan byggas p.

Spelet r helt enkelt en must-play enligt mig.
Citera
2023-08-29, 10:13
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
100%ade och fick Platinumtrofen i spelet nyligen.

Det r ltt ett av de mest underskattade tv-spelen som ngonsin slppts.

Mnga kanske tror att Days Gone r endast ett annat stereotypiskt zombie-spel, men det r det lngt frn.

Story:n r fantastisk och misslyckas inte alls med att suga in spelaren i Days Gones vrld. Karaktrerna r utvecklade och sympatiska, omgivningen r fin och unik, och gameplay:en och dess mekanik fr spelet att typ aldrig sluta vara roligt.

Jag r fortfarande otroligt besviken ver Sonys beslut att inte gra en tva, d story:n ltt kan byggas p.

Spelet r helt enkelt en must-play enligt mig.

Ltt det bsta open world spel jag ngonsin har spelat. Finns liksom inget spel som heller gr att jmfra days gone med, detta spelet r unikt i sitt slag. Att kunna ha s roliga och variationsrika side missions och sedan story missions som ocks r varierande r sjukt bra. jobbat. Miljerna och allt runt omkring. Fr 10/10 av mig. Det r som du sger inget hjrndtt skjutspel, handlar mycket om att faktiskt planera och i brjan av spelet r det enkelt att d. Enda gngen det faktiskt r pang p r nr man tar sig an hordes vilket nd r en sdan liten del av spelet, annars r det ett lagom tempo hela spelet.
Citera
2023-08-29, 18:05
Citat:
Ltt det bsta open world spel jag ngonsin har spelat. Finns liksom inget spel som heller gr att jmfra days gone med, detta spelet r unikt i sitt slag. Att kunna ha s roliga och variationsrika side missions och sedan story missions som ocks r varierande r sjukt bra. jobbat. Miljerna och allt runt omkring. Fr 10/10 av mig. Det r som du sger inget hjrndtt skjutspel, handlar mycket om att faktiskt planera och i brjan av spelet r det enkelt att d. Enda gngen det faktiskt r pang p r nr man tar sig an hordes vilket nd r en sdan liten del av spelet, annars r det ett lagom tempo hela spelet.

Ta ver outposts som typ samtliga far cry spelen tyckte jag var helt hjrndtt trkigt.
Citera
2023-08-30, 11:31
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Ta ver outposts som typ samtliga far cry spelen tyckte jag var helt hjrndtt trkigt.

Tycker inte jag. Fanns liksom inte 100 outpost i spelet som far cry. Jag tycker dom brt av spelet bra som variation de dr ambush camps. Dom var ven roligare att gra n de camps i far cry, s stor skillnad enligt mig. Var bara ett ftal camps i varje region. I far cry ploppar camps upp p kartan hela tiden vilket blir trist och repetetivt. Sedan fanns det en bra anledning gra ambush camps man lste ju upp kartan s man kunde se fler saker p kartan i den regionen.
Citera
2023-09-28, 08:10
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger

Det var ju kul att leda in zombisarna dit och se de dda varandra.
Citera
2024-10-21, 19:22
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Remaster p g enligt mnga rykten.

Jag klarade nyligen spelet. Hade provat det lite grann nr man fick det med PS+ och gillade inte knslan av att kra hojen s gav upp och spelade nt annat. Flera r senare s startade jag igng det och jvlar vilket bra spel.

Dock strande att det finns vissa moment som spelet bara gr halvdant. Knns som man lagt in vissa grejer som man sen inte orkat gra klart och s finns det med dr halvdant. Som att jaga, plocka vxter, se till att vara tyst och inte f slut p bensin mm mm. Samt dligt att man inte kan sprnga bilar osv. Detta lr ju inte en remaster fixa. Det som skulle kunna fixa det r en uppfljare. Days Gone 2 har potential att bli ett av vrldens bsta spel ngonsin om man utnyttjar dess fulla potential som ettan tyvrr inte gr.

Remastern lr ju mest fixa till grafiken och den behver inte fixas till. Det r ett snyggt PS4-spel som till PS5 uppdaterats med 60 FPS och annat. S grafiskt kanske man kan gra det ngra procent snyggare. Men det r inte s viktigt. Undrar hur det blir med remaster fr oss som har spelet p PS+? Kan vi betala typ en hundring extra tro och det fungerar medan man har aktivt PS+ konto? Jag har tnkt fixa platinum trophy men kanske vntar. Har nstan bara kvar att hitta gmda prylar fr platinum vilket lr vara rtt trkigt men en remaster kan f mig att terkomma senare.

Historien r ju inte slut heller. Man gr en uppfljare till The last of us som frstr hela storyn i frsta spelet som hade ett nstan perfekt slut men man skiter i en uppfljare till Days Gone som lmnas med en enorm cliff hanger.... Folk brukar sga att spelet slde dligt. Men det stmmer inte riktigt. 7m p PS4 och typ 3m p PC s drygt 10m och massa som spelat det "gratis" via PS plus. Enda anledningen till att det inte blev en uppfljare var fr spelet inte var woke nog (trots att det faktiskt r en del woke i spelet) srskilt fr den tiden nr ettan slpptes. Hoppas remastern, om det nu r sant att det kommer en blir en succ och att Sony inser att de mste gra en uppfljare.

Det hr spelet mste ju fr fan f en uppfljare!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in