Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-10-22, 19:02
Medlem
Om det är så att gymet, när du köpte kortet, kände till att dess inriktning skulle ändras torde du kunna åberopa fel i vara och ha rätt att häva köpet. Enligt konsumentköplagen (KKL) 4 kap. 3 § ska säljaren före köpet upplysa dig om förhållanden som rör varans egenskaper som näringsidkaren känner till och som du med fog kan räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att informationen kan antas inverka på köpet.
Citera
2024-10-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Man har ju ångerrätten 14 dagar .

Du har bara lagstadgad ångerrätt på distansköp. Har kortet köpts på plats gäller detta inte.
Citera
2024-10-22, 19:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Innan du ska säga upp ett medlemskap på ett gym måste du ta reda på om du har någon uppsägningstid eller bindningstid. Om utbudet på gymmet förändras mycket kan du ha rätt att säga upp gymkortet i förtid.
https://www.hallakonsument.se/varor-...ningstjanster/

Citat:
Vad ska du göra vid större ändringar?

Kontakta företaget och klaga, gärna via mejl. Förklara vad du är missnöjd med och vilka krav du har.

Säger företaget nej till ditt krav kan du ha möjlighet att få tvisten prövad. Läs mer under ”Anmäl till ARN om du och företaget inte kommer överens”.
https://www.hallakonsument.se/varor-...ningstjanster/

Om du bara hotar med att gå vidare till ARN så brukar de ju foga sig.
Citera
2024-10-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Om det är så att gymet, när du köpte kortet, kände till att dess inriktning skulle ändras torde du kunna åberopa fel i vara och ha rätt att häva köpet. Enligt konsumentköplagen (KKL) 4 kap. 3 § ska säljaren före köpet upplysa dig om förhållanden som rör varans egenskaper som näringsidkaren känner till och som du med fog kan räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att informationen kan antas inverka på köpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om du bara hotar med att gå vidare till ARN så brukar de ju foga sig.
Tack för förslag! Mailar dem igen imorgon.
Citera
2024-10-23, 15:50
Medlem
Uppdatering!
Hävde köpet på plats. Hade tydligen 14 dagars ångersrätt fast det var köpt på plats. Om det var de som missade det eller om de faktiskt har 14 dagar även där vet jag inte. Hittade inget i avtalet om det iallafall. Nu blir det antingen kort på friskis & svettis eller UTK. Vill också säga att de poängterade att de hade bra advokater så att annars hade jag inte sluppit ur. Skaffa inte kort hos "Gymmet", riktigt oseriöst företag.
Citera
2024-10-23, 17:44
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukekeke
Tyvär köpt på plats vilket krävdes för studentpris.

Tråkigt att höra, hoppas att det löser sig
Citera
2024-10-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Tråkigt att höra, hoppas att det löser sig
Det gjorde det! Gick dit och fick det uppsagt, sa att jag inte var nöjd och ville avsluta medlemskapet. Enligt dom hade jag då 14 dagars ångersrätt. Så nu är det uppsagt! Gick iallafall att prata med personalen där, även om de var lite halvdryga. Via mailen sa de att de minsann omsätter minst 2 miljarder kronor per år och får göra vad de vill, de har nämligen advokater. Börjar fan tro att Nordic hade vart en förbättring.
Citera
2024-10-23, 18:04
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukekeke
Det gjorde det! Gick dit och fick det uppsagt, sa att jag inte var nöjd och ville avsluta medlemskapet. Enligt dom hade jag då 14 dagars ångersrätt. Så nu är det uppsagt! Gick iallafall att prata med personalen där, även om de var lite halvdryga. Via mailen sa de att de minsann omsätter minst 2 miljarder kronor per år och får göra vad de vill, de har nämligen advokater. Börjar fan tro att Nordic hade vart en förbättring.

Bra att det löste sig. Jävligt fult att göra som de gjorde med att sälja medlemskap med vetskap om att det kommer nya ägare?
Citera
2024-10-23, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Bra att det löste sig. Jävligt fult att göra som de gjorde med att sälja medlemskap med vetskap om att det kommer nya ägare?
Riktigt fult. De har ju vetat om ägarbytet i många månader men väljar att gå ut med det två veckor innan det sker. De hade också en kampanj i september. Allt för att få så många medlemskap som möjligt för att få ett högre pris när de säljer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in