Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 19:47
  #25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ångesten börjar krypa sig på.

Hon behandlar dig som skit, oavsett vad ni haft/har för relation till varandra. Varför låter du henne behandla dig som skräp? Vad ska du med henne till? Så fort en människa behandlar en som skit, särskilt en man förväntar sig ska behandla en lite bättre än random okänd person, så har man fakto ett avslut.

Respekt och lojalitet är a och o, så fort det börjar darra där så är prislappen för hög och det är dags för två tydliga 🖕🖕.
Citera
Igår, 19:49
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Helt klart är det så att maktbalansen mellan er ligger till hennes fördel.

1. Hon ställde till det. - > Du är "schysst" och pausar.

2. Hon är ej nöjd med paus, men vill vara "singel"= vara med andra killar -> Du är schysst och accepterar

3. Du tar initiativ för att få fram hur de det med er paus. - > Hon tycker att det är bäst att avsluta relationen

4. Trots dina kontaktförsök så är hon alltid upptagen.

Kanske det är dags att de sanningen, det är över Vet inte hur du ens kan tänka på att lappa ihop det. Även om du skulle få till det, så är maktbalansen så pass rubbad att det blir olidligt i ert förhållande. Du kommer alltid att dra det kortaste strået.

Om det finns praktiska göremål (typ ni har saker hos varandra, eller någon av er är skyldig pengar) så kan du köra en avlutande text typ
"Hej, det är dags att vi gör rent hus. Jag vill hämta mina saker senast om en vecka, och vill att du gör detsamma. Du kan också skicka en kompis. Om två veckor kör jag sakerna till tippen"

Ja makt balansen ligger till hennes fördel. Det förstår jag.

Hon har tio dejter imorgon om hon vill. Jag får kämpa för att få till en överhuvudtaget. Det är spelets regler när man har snygga tjejer...
Citera
Igår, 19:49
  #27
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Ja absolut. Mitt råd om du vill ha avslut är att knulla någon annan och skit i henne.

Det här kanske låter "brutalt" eller något, men jag kan bara hålla med. Det fungerade för mig, även om jag kände mig otrogen första gången.

Sen vet alla att det här med "vara vänner" betyder att man absolut inte är det. Inte på länge iaf.
Citera
Igår, 19:51
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hon behandlar dig som skit, oavsett vad ni haft/har för relation till varandra. Varför låter du henne behandla dig som skräp? Vad ska du med henne till? Så fort en människa behandlar en som skit, särskilt en man förväntar sig ska behandla en lite bättre än random okänd person, så har man fakto ett avslut.

Respekt och lojalitet är a och o, så fort det börjar darra där så är prislappen för hög och det är dags för två tydliga 🖕🖕.

Jag har gjort bort mig också en del i samband med uppbrottet. Allt ligger inte på hennes bord. De kan jag faktiskt ta på mig, annars hade jag inte känt som jag gör nu då hade de varit lättare att glömma henne.
Citera
Igår, 19:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ångesten börjar krypa sig på...

Varit tillsammans i 7 år med mitt numera ex. Vi har bott ihop hela tiden i princip.

Vi flyttade isär i somras på grund av anledningarna som jag inte vill skriva för att outa mig själv. Ganska besvärligt sak som hon ställde till med men älskar henne. Det var mitt förslag att flytta isär och testa särbo ett tag.

Tog de ganska lugnt i början och tänkte att vi skulle vara särbos tillsvidare. Men efter typ 3 veckor kontaktar hon mig och säger att hon vill ha paus och att vi då ska se oss som singlar. Tänker att hon tillfälligt fått ett psykbryt men att de kommer ordna sig.

Vi har inte mycket kontakt efter det, något sms bara samt att vi träffas en gång som "vänner" i augusti.

Nu har vi haft telefonkontakt och jag försökte då få fram hur de går med vår paus. Hon säger att hon har svårt att tro att vi kommer kunna lösa våra problem när hon tänker med hjärnan och att de är nog bäst att vi avslutar relationen. Men vi kan vara vänner och ses som det.

Blir äcklad av tanken att hon skulle vara med någon annan så att vara vänner är bullshit. De måste väl hon fatta också?

Ville träffa henne men hon sa att hon var upptagen nu men kanske nästa vecka. Känner att de håller på att rina ut i sanden. Hon ville ju ha pausen så under den perioden har jag då undviker att kontakta henne.

Funderar på att skicka ett sista längre sms där jag förklarar att jag ser en framtid med henne etc men att vi inte kan vara vänner och att jag respekterar hennes beslut om att göra slut. Men att jag kommer då inte vilja ha någon kontakt mer någonsin. Vill sätta de skarpt eftersom jag tror inte hon förstår det. Statusen nu är att jag väntar på henne enligt vad jag tror hon tänker.

Jag känner att de är bättre att få ett ordentligt avslut har varit vagt från hennes sida. När vi pratade i telefonen var hon ledsen såklart eftersom vi gått igenom så mycket som ni kan förstå efter setts varje dag i 7 år.

Någon som har synpunkter och förstår min vilja att få ett avslut? Jag vill ju ha tillbaka henne men om tiden går och säg nästa sommar springer jag på henne med en ny lirare så kommer den smällen bli brutal. De är de som jag försöker undvika...

Att du är possesiv och har svårt med respekten gentemot hennes person och egna beslut är säkert en stark anledning att ni inte är tillsammans. Gör inte bort dig totalt nu utan ta chansen att växa som man och inte fjanta runt som tex invandrare brukar vara experter på.
Citera
Igår, 19:57
  #30
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Det här kanske låter "brutalt" eller något, men jag kan bara hålla med. Det fungerade för mig, även om jag kände mig otrogen första gången.

Sen vet alla att det här med "vara vänner" betyder att man absolut inte är det. Inte på länge iaf.
Om en tjej vill bara vara vänner så vill hon knulla andra obehindrat av dig.

Jo men visst är det så. Har man varit med någon i flera år så känns det lite konstigt första gången med någon ny. Men det är så man går vidare. Och varför skulle TS inte göra det när hon uppenbarligen gjort det
Citera
Igår, 20:00
  #31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Jag har gjort bort mig också en del i samband med uppbrottet. Allt ligger inte på hennes bord. De kan jag faktiskt ta på mig, annars hade jag inte känt som jag gör nu då hade de varit lättare att glömma henne.

Jag förstår, men faktum kvarstår, hennes handlingar säger kanske mer än du är villig att acceptera.

Tåget har kanske gått för er del. Det är inte ovanligt att folk lär sig den hårda vägen hur de ska bete sig efter att deras toxiska mönster faktiskt förstör relationer. Läxan baseras på att insikten i regel kommer för sent.

Om du vill stämma av hur det verkligen ligger till,om du verkligen vill ha svar, så är det lätt gjort genom att ställa en rak fråga. Det går så snabbt, någon minut eller så.
Citera
Igår, 20:00
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Om en tjej vill bara vara vänner så vill hon knulla andra obehindrat av dig.

Jo men visst är det så. Har man varit med någon i flera år så känns det lite konstigt första gången med någon ny. Men det är så man går vidare. Och varför skulle TS inte göra det när hon uppenbarligen gjort det

Försökte pressa ur henne det senaste vi hade samtal i söndags. Men kom inget erkännande från henne. Det som jag behöver höra för att kunna släppa taget
Citera
Igår, 20:01
  #33
Medlem
Soulflowers avatar
Avslut är överskattat.
Hon gjorde slut med dig redan innan hon förslog en "paus".
Gör vad du behöver för att gå vidare, men ju snabbare du inser att det här är ett avslutat kapitel desto bättre.
Citera
Igår, 20:02
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag förstår, men faktum kvarstår, hennes handlingar säger kanske mer än du är villig att acceptera.

Tåget har kanske gått för er del. Det är inte ovanligt att folk lär sig den hårda vägen hur de ska bete sig efter att deras toxiska mönster faktiskt förstör relationer. Läxan baseras på att insikten i regel kommer för sent.

Om du vill stämma av hur det verkligen ligger till,om du verkligen vill ha svar, så är det lätt gjort genom att ställa en rak fråga. Det går så snabbt, någon minut eller så.

Har försökt så gott jag kunde. Hon sa att om hon tänker med hjärnan så tror hon inte vi kommer kunna lösa problemen som vi haft.

Men jag snäll tolkar det och tänker att hon då i hjärtat fortfarande har mig?
Citera
Igår, 20:02
  #35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Om en tjej vill bara vara vänner så vill hon knulla andra obehindrat av dig.

Om en kvinna bara vill vara vän så innebär det att motivationen som krävs för att driva en relation inte finns, varken mer eller mindre. När man är singel får man ligga hur mycket man vill med vem man vill, ja.
Citera
Igår, 20:05
  #36
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om en kvinna bara vill vara vän så innebär det att motivationen som krävs för att driva en relation inte finns, varken mer eller mindre. När man är singel får man ligga hur mycket man vill med vem man vill, ja.
När man går från en förhållande till att vara vänner är det i allra största sanning.

Du kan påstå att det betyder att man vill hitta sig själv eller behöver egentid , men det betyder att man vill knulla andra.

Tjejer brukar ha backups redo att knulla henne om förhållande tar slut eller så fixar dom det nästkommande helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in