Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:06
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om en kvinna bara vill vara vän så innebär det att motivationen som krävs för att driva en relation inte finns, varken mer eller mindre. När man är singel får man ligga hur mycket man vill med vem man vill, ja.

Ja att vi skulle ta en paus tyckte jag inte var så konstigt. Ni kan ju tänka er att de finns bagage efter 7 år trots allt.

De som jag reagerade på var att vi samtidigt skulle vara singlar. De går inte ihop för mig.
Citera
Igår, 20:07
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja att vi skulle ta en paus tyckte jag inte var så konstigt. Ni kan ju tänka er att de finns bagage efter 7 år trots allt.

De som jag reagerade på var att vi samtidigt skulle vara singlar. De går inte ihop för mig.

Och dessutom kan hon inte säga att hon träffat någon annan när jag frågade i söndags...fast hon kanske inte vågar?
Citera
Igår, 20:08
  #39
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Försökte pressa ur henne det senaste vi hade samtal i söndags. Men kom inget erkännande från henne. Det som jag behöver höra för att kunna släppa taget
Hon har ju sagt att hon tror att det inte kommer funka och att hon tycker ni ska gå vidare. Då är det vad som gäller.

Ligg med någon av hennes vänner eller någon helt ny tjej. Så känns det bättre sen min vän.
Citera
Igår, 20:08
  #40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Har försökt så gott jag kunde. Hon sa att om hon tänker med hjärnan så tror hon inte vi kommer kunna lösa problemen som vi haft.

Men jag snäll tolkar det och tänker att hon då i hjärtat fortfarande har mig?


Ja, du snälltolkar.

Så här är det, när män och kvinnor älskar - på riktigt - då råder inga som helst tvivel om vad de vill. Ingen och ingenting tillåts stå i vägen och ingen av parterna behöver tvivla över vad den andre faktiskt vill. Det finns inga människor som är så tydliga som de som hatar och/eller älskar.
Citera
Igår, 20:11
  #41
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja att vi skulle ta en paus tyckte jag inte var så konstigt. Ni kan ju tänka er att de finns bagage efter 7 år trots allt.

De som jag reagerade på var att vi samtidigt skulle vara singlar. De går inte ihop för mig.

Har du någonsin hört talas om en "paus" som fungerat? Att ta en paus är den feges sätt att skjuta upp "jag vill göra slut".
Citera
Igår, 20:13
  #42
Medlem
Om 3 mån har hon ny kille å är tillbaka i samma läge som innan.
Citera
Igår, 20:14
  #43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
När man går från en förhållande till att vara vänner är det i allra största sanning. Du kan påstå att det betyder att man vill hitta sig själv eller behöver egentid , men det betyder att man vill knulla andra. Tjejer brukar ha backups redo att knulla henne om förhållande tar slut eller så fixar dom det nästkommande helg.


Nej, det betyder det inte. Vill man inte vara i en relation så innebär det att motivationen för relation saknas och det kan finnas hundra skäl till det. Om man då erbjuder vänskap så innebär det att man däremot inte är trött på personen, bara relationen, annars dumpar man både relation och person. Som kvinna är det alltså fullt möjligt att erbjuda detta och sedan vara sexfri singel under både månader och år.

Eftersom du hänvisar till "vill hitta sig själv" kanske du bara umgås i kretsar med identitetsförvirrade kvinnor, det skulle kunna förklara ditt resonemang.
Citera
Igår, 20:14
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Har du någonsin hört talas om en "paus" som fungerat? Att ta en paus är den feges sätt att skjuta upp "jag vill göra slut".

Ja de var folk som sa de till mig , men nu börjar de gå åt de hållet. Känns overkligt.
Citera
Igår, 20:15
  #45
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja, du snälltolkar.

Så här är det, när män och kvinnor älskar - på riktigt - då råder inga som helst tvivel om vad de vill. Ingen och ingenting tillåts stå i vägen och ingen av parterna behöver tvivla över vad den andre faktiskt vill. Det finns inga människor som är så tydliga som de som hatar och/eller älskar.

Det här är egentligen allt som behöver sägas. TS är i förnekelse och tror av någon anledning att han kan rädda relationen, tyvärr är han varken den första eller sista som råkat ut för detta och det är bara att finna sig i att hamnar man här så är relationen oåterkalleligt slut. Det finns inget att rädda här, en person som är kär tänker inte "med hjärnan".
Citera
Igår, 20:15
  #46
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja att vi skulle ta en paus tyckte jag inte var så konstigt. Ni kan ju tänka er att de finns bagage efter 7 år trots allt.

De som jag reagerade på var att vi samtidigt skulle vara singlar. De går inte ihop för mig.


Pausen är inte märklig om det nu är så att ni haft mycket problem, däremot, att gå från paus till singel innebär att det för hennes del är över.
Citera
Igår, 20:24
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja att vi skulle ta en paus tyckte jag inte var så konstigt. Ni kan ju tänka er att de finns bagage efter 7 år trots allt.

De som jag reagerade på var att vi samtidigt skulle vara singlar. De går inte ihop för mig.

den dagen ni separerade så hade hon redan massor med killar på sin lista. när hon senare ringer dig och säger att ni ska vara singlar så lägger hon på telefonen och börjar genast suga av en annan man.

mitt råd är att se henne som död. ringer hon dig så skit i att svara. när hon ringer nästa månad 44 samtal senare så svara bara med att vara krånglig. du ska bort på middag. nej, den veckan är jag i norrköping så det går inte. och så vidare...
Citera
Igår, 20:24
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Pausen är inte märklig om det nu är så att ni haft mycket problem, däremot, att gå från paus till singel innebär att det för hennes del är över.

Ja exakt. Alltså vi kunde ha sex en sista gång sa hon i samband med pausen.

Sen sa hon att vi skulle ha paus och vara singlar innan jag gick detta var i slutet av juli.

Paus kunde jag köpa med tanke på allt. Men att vara singlar reagerade jag starkt på, detta är inte en tjej som ligger runt om jag inte missuppfattat hennes karaktär totalt så det var skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in