Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-23, 19:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att de kallar honom för fascist när han visar på de tendenserna och öppet säger att han vill införa censur, använda militären mot demonstranter osv osv så är det ganska nära sanningen.

Att kalla någon för en demon och avhumanisera dem är dock livsfarligt, vi har sett vad sånt leder till gång på gång, speciellt när väldigt sjuka människor får för sig att de ska rädda världen från demoner eller påhittade pedofiler i källare på Pizzerior utan någon källare.

Du måste väl ändå se att det är en enorm skillnad på att kalla någon för ondskan själv, en demon osv och att använda vad de säger och hur de agerar som korrelation till att denne är rätt så antidemokratisk?

Om Trump vill sluta bli jämförd med fascister så kan han börja sluta vilja förbjuda nyhetsmedier från att faktagranska honom och sluta hota med att använda militären mot sin egna befolkning.

Jag ville bara kolla hur mycket moral du hade och det var ju jättemycket, till och med så mycket att den var dubbel, grattis till det

Vi är klara med varandra nu.
2024-10-23, 19:10
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi är klara med varandra nu.
Ouch. Det var ord och inga visor det. Lol. Kan du inte hålla dig till topic då och länka till Expressen en femtioelfte gång? Du verkar så stolt över dig själv när du gör detta. Slav.
2024-10-23, 19:14
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Imponerande styrka för Harris idag, kanske ror hon hem det ändå?

Vad har hänt idag?
Är måttligt insatt men känns som opinionsundersökningar spretar väldigt mycket just nu ?
Har inte Trump haft ett litet övertag senaste veckan/helgen ?
2024-10-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Vad har hänt idag?
Är måttligt insatt men känns som opinionsundersökningar spretar väldigt mycket just nu ?
Har inte Trump haft ett litet övertag senaste veckan/helgen ?

Jo, det såg mörkt ut där ett tag. Men nu ser vi en imponerande styrka för Harris, som idag gått väldigt starkt fram. Wir schaffen das!
2024-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Jo, det såg mörkt ut där ett tag. Men nu ser vi en imponerande styrka för Harris, som idag gått väldigt starkt fram. Wir schaffen das!
Kan du komma med siffror. Inget nytt har hämt förutom att Trump ökat ledningen. Röstningen pågår för fullt och republikaner dominerar förtidsröstningen. Plus att de har en arme på hundrtusen som bevakar valet.
2024-10-23, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Hmm, så du menar att när demokraterna kallar Trump för fascist, arvtagare till Hitler och annat är det bara lite klämkäcka uttryck, inte alls menat att på något sätt demonisera honom?
Dems?
Det kommer från within.
22 oktober:
2024-10-23, 19:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du några belägg för att republikaner har blivit mördade för sin åsikt?
Två exemplen:

https://nypost.com/2021/01/30/how-a-...ump-supporter/

https://www.nytimes.com/2024/07/23/u...-violence.html
2024-10-23, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Kan du komma med siffror. Inget nytt har hämt förutom att Trump ökat ledningen. Röstningen pågår för fullt och republikaner dominerar förtidsröstningen. Plus att de har en arme på hundrtusen som bevakar valet.

Ser inte heller att det skett något dramatiskt idag, RCP ger Kamala Harris två tiondelar, hon går upp till 1,1% ledning över Trump, FiveThirtyEight har också ökat Kamala Harris med två tiondelar, där leder hon med 1,8%.

Haha, jag måste editera inlägget, Kamala Harris tappade nyss fyra tiondelar hos RCP, nu nere på 0,7% ledning mot Trump.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris
Senast redigerad av Reimer 2024-10-23 kl. 19:37.
2024-10-23, 19:41
Medlem
ReijoHervonens avatar
HarrisX med ny undersökning. Trump +2 i popular vote!
Jag har väntat på denna då HarrisX var dom som träffade valresultatet nästan exakt 2020. Förra mättningen från början av oktober gav Harris +2, så fyra procentenheter förbättring av Trump! Har stort förtroende för just denna undersökning.

YES! Nu tror jag det är klart.
2024-10-23, 19:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ser inte heller att det skett något dramatiskt idag, RCP ger Kamala Harris två tiondelar, hon går upp till 1,1% ledning över Trump, FiveThirtyEight har också ökat Kamala Harris med två tiondelar, där leder hon med 1,8%.

Haha, jag måste editera inlägget, Kamala Harris tappade nyss fyra tiondelar hos RCP, nu nere på 0,7% ledning mot Trump.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris
Harris ner till 0,7% nu. Läs mitt tidigare inlägg.
2024-10-23, 19:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Harris ner till 0,7% nu. Läs mitt tidigare inlägg.

Haha, jag såg ju det och fick editera mitt tidigare inlägg, det gav effekt på FiveThirtyEight också, bara med em tiondel men ändå
2024-10-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
HarrisX med ny undersökning. Trump +2 i popular vote!
Jag har väntat på denna då HarrisX var dom som träffade valresultatet nästan exakt 2020. Förra mättningen från början av oktober gav Harris +2, så fyra procentenheter förbättring av Trump! Har stort förtroende för just denna undersökning.

YES! Nu tror jag det är klart.

Jag är lite överraskad beträffande HarrisX siffror. Jag förväntar mig inte att Trump vinner popular vote men mycket hänger ju på mobiliseringsfaktorn nu.

Som balans till HarrisX goda siffror för Trumpen kom också TIPP med en OU som visar ledning för Kamala Harris.

Detta blir spännande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in