Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 20:15
  #1
Medlem
Han har varit med och spelat in 270 miljoner kronor de senaste fem åren.

Nu är Joakim Widén avstängd av ATG.

Skälet: Det saknas kundkännedomsuppgifter.

– Jag är dömd på förhand, säger andelsspelaren Widén till Expressen.

https://www.expressen.se/sport/trav/...ar-inte-spela/

Vad anser ni om detta?
Citera
Igår, 22:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Han har varit med och spelat in 270 miljoner kronor de senaste fem åren.

Nu är Joakim Widén avstängd av ATG.

Skälet: Det saknas kundkännedomsuppgifter.

– Jag är dömd på förhand, säger andelsspelaren Widén till Expressen.

https://www.expressen.se/sport/trav/...ar-inte-spela/

Vad anser ni om detta?

Kundekände dom jo tjena, de är väl mer för att han vinner så mycket.

Paetiskt att även ATG ska stänga vinnande spelare.
Citera
Idag, 04:23
  #3
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Lmfaoooo! 😂 I min enfald inbillade jag mig att någon stackars spelmissbrukare blivit avstängd efter att ha spelat bort allt han äger. Jag vet inte varför?
Citera
Idag, 05:19
  #4
Medlem
Madagascars avatar
Vad är andelsspel?
Citera
Idag, 05:29
  #5
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Vilken jävla skit, fan vad dåligt av ATG, de tjänar nog med pengar redan. Lite cashback är ju inte fel.
Citera
Idag, 06:00
  #6
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Lmfaoooo! 😂 I min enfald inbillade jag mig att någon stackars spelmissbrukare blivit avstängd efter att ha spelat bort allt han äger. Jag vet inte varför?

Det brukar vara tvärtom, dvs de som vinner mycket blir avstängda, inte de som förlorar mycket.
Citera
Idag, 06:14
  #7
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det brukar vara tvärtom, dvs de som vinner mycket blir avstängda, inte de som förlorar mycket.

Ja, jag kände mig lite dum först men det är ju självklart att det är så. Man är som ett oskyldigt litet lamm ibland.
Citera
Idag, 12:03
  #8
Medlem
Bra att Joakim Widén stängts av. Nu väntar vi på att hans sambo Marie Wannebrant också stängs av. Nu läggs Widéns andelar ut i hennes namn. Deras verksamhet är inget annat är ett enda stort lurendrejeri.

Visst, 270 miljoner kronor inspelat men ändå inget nettovinst. Totalt har andelarna gått med förlust.

Hundratals andelsspel till samma omgång där de olika andelsspelen har olika spikar. I lördags hade de spikar i samtliga sju avdelningar på de olika andelsspelen.

Andelsspel som inte säljer det antal andelar som anges lämnas ändå in. Ibland lämnas de in trots att bara en enda andel sålts.

De ljuger i sin marknadsföring.

ATG måste rensa upp i andelsträsket och skärpa reglerna.

Några förslag:

- Krav på att spelläggarna är med på minst en andel själva
- Exklusiva andelsspel, det ska inte vara möjligt att varva 100 gånger.
- Provision på vinst, inte insats.
- Krav på att ange total ROI.

Butiksandelarna har förstört poolspelen. Nu senast V4.

Gör om, gör rätt ATG!
Citera
Idag, 12:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Kundekände dom jo tjena, de är väl mer för att han vinner så mycket.

Paetiskt att även ATG ska stänga vinnande spelare.

Det har inget med kundkännedom att göra. Inte heller på att han vinner för mycket. Det gör han inte, andelsspelen har totalt gått med förlust. Det handlar bland annat om bulvanspel och annat skumrask.

Eftersom ATG:s spel på hästar är poolspel med vinstavdrag så spelar det ingen roll för ATG om någon vinner mycket. De får sin andel ändå.Däremot stänger ATG av spelare som vinner för mycket på sportspelen med fasta odds, men det är en annan historia.
Citera
Idag, 13:30
  #10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Bra att Joakim Widén stängts av. Nu väntar vi på att hans sambo Marie Wannebrant också stängs av. Nu läggs Widéns andelar ut i hennes namn. Deras verksamhet är inget annat är ett enda stort lurendrejeri.

Visst, 270 miljoner kronor inspelat men ändå inget nettovinst. Totalt har andelarna gått med förlust.

Hundratals andelsspel till samma omgång där de olika andelsspelen har olika spikar. I lördags hade de spikar i samtliga sju avdelningar på de olika andelsspelen.

Andelsspel som inte säljer det antal andelar som anges lämnas ändå in. Ibland lämnas de in trots att bara en enda andel sålts.

De ljuger i sin marknadsföring.

ATG måste rensa upp i andelsträsket och skärpa reglerna.

Några förslag:

- Krav på att spelläggarna är med på minst en andel själva
- Exklusiva andelsspel, det ska inte vara möjligt att varva 100 gånger.
- Provision på vinst, inte insats.
- Krav på att ange total ROI.

Butiksandelarna har förstört poolspelen. Nu senast V4.

Gör om, gör rätt ATG!

Tack förklarar saken. Enskilda andelsläggare får alltså samma provision som butikerna?
Citat:
Butiken tar ut en avgift på 0-6% som ingår i andelspriset.

Så bara genom att skapa en massa andelsspel kan man alltså göra sig en bra hacka. Utan att de någonsin behöver ge någon vinst. Bara skapa en massa och sedan marknadsföra dessa.
Citera
Idag, 13:32
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det har inget med kundkännedom att göra. Inte heller på att han vinner för mycket. Det gör han inte, andelsspelen har totalt gått med förlust. Det handlar bland annat om bulvanspel och annat skumrask.

Eftersom ATG:s spel på hästar är poolspel med vinstavdrag så spelar det ingen roll för ATG om någon vinner mycket. De får sin andel ändå.Däremot stänger ATG av spelare som vinner för mycket på sportspelen med fasta odds, men det är en annan historia.

Det är så många fel i din text så jag orkar inte dra upp mer än att idag är det skitsamma om ett andelsspel säljer slut på andelarna eller inte det blir ”rätt” ändå, det räknar datorn ut.

Hela detta caset handlar om kundkännedom och att ATG vill ser vart spelläggaren får sina pengar att spela för från?
ATG skiter i vem som vinner bara lagen följs till punkt och pricka. Jag tror ATG har utökad undersökningsplikt från första kronan och den lagen är hård redan från start!
__________________
Senast redigerad av 81032041X6 Idag kl. 13:36.
Citera
Idag, 13:52
  #12
Moderator
easy_dans avatar
Var inte han inblandad i Cafe Brasco som också stängdes av hos både svenska spel och ATG?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in