Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-24, 13:02
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var har jag sagt att de inte samlade bevis?
Och vad har det med du citerar att göra?

Du har slagit ner på mig om hans uppenbara brott hela tiden!! Du har sagt att polisen ingriper direkt osv osv. Jag har påvisat att dom självklart samlar bevis och bygger upp ett case. Var bara kul att du har sagt emot hela tiden. Ägd ännu en gång.
Citera
2024-10-24, 13:04
Medlem
Kan det varit så att Chrippa ville att Pappa skulle komma till honom när Kronofogden, EKO o Polisen kom. Chrippa började väl böla som vanligt o ville ha tröst av pappa.. Navelsträngen är ju inte klippt.
Citera
2024-10-24, 13:06
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Exakt nya lagen ja är du helt tappad?! Så polisen är inte alls med vid utmätning!

Då han har domar på sig kan det va så att polisen följer med som "Skydd" för kronofogden, inte alls ovanligt
Citera
2024-10-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Det släpps inte så snabbt.

Jo, det går snabbt, polisen i Östergötland har redan skrivit om både en krock och ett inbrott under förmiddagen. Nu ägs nog inte ärendet av polis, men ett gripande av två personer efter tillslag borde dyka upp snart, särskilt om de får frågor.
Citera
2024-10-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Jag hade inte velat åka utan polisen hem till en anabolatorsk och börja rycka grejer.

Polisen måste väl vara med om de ska kunna ta sig in i bostaden utan innehavarens medgivande. Eller?
Citera
2024-10-24, 13:16
Avstängd
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jo, det går snabbt, polisen i Östergötland har redan skrivit om både en krock och ett inbrott under förmiddagen. Nu ägs nog inte ärendet av polis, men ett gripande av två personer efter tillslag borde dyka upp snart, särskilt om de får frågor.

Inte om ekobrott är inblandade..
Citera
2024-10-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo du är avundsjuk.
Du räknar upp saker som han ger och tid han investerar i sitt barn som något negativt för att det ligger utanför din förmåga att ge samma sak.
Vill du ge dig på hans föräldraförmåga så kom med något konkret.

Spårade han ur på flygplatsen?
Han höjde rösten och ifrågasatte enligt sig själv - var du där och såg något annat?
Hembesök och hittade narkotika? Du menar i samband med gripandet och häktningen - ja, det var en olämplig situation. Men knappast med sådan frekvens att det slog ut hans föräldraförmåga.

Tror du på fullt allvar att Lillen vet eller har någon som helst uppfattning om statusen på Chrippas körkort?

Vilka "diverse trauman" -- vilka x-gånger har de dykt upp. Varför?
Eller är det bara tråddiktande igen?

Du är ju helt rubbad. Men det är ingen nyhet.
Jag är så långt ifrån avundsjuk det går att komma och är för din upplysning extremt nöjd över min livssituation på alla sätt 😌

Chrippa är en olämplig förälder. Du har fått vissa exempel på tillfällen. Sen om du nu tycker han är så bra och att det inte är några problem kring lilltjejens uppväxt i Chrippas närhet så säger det allt om vem du är..du behöver inte bemöda dig att svara mig mer
Citera
2024-10-24, 13:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Du har slagit ner på mig om hans uppenbara brott hela tiden!! Du har sagt att polisen ingriper direkt osv osv. Jag har påvisat att dom självklart samlar bevis och bygger upp ett case. Var bara kul att du har sagt emot hela tiden. Ägd ännu en gång.
Jag har sagt att om hans brott var så uppenbara som det påstås så hade han gripits för länge sedan.
Om han nu grips så innebär de att har tillräckligt med bevisning för ett gripande - inte att brotten varit så uppenbara hela tiden.
De är väl faktiskt fortfarande inte det för utomstående - eller vet du på vilka grunder han i så fall gripits och vad brotten består i?

Nej, jag känner mig inte ett dugg ägd för att folk som ljuger högt och lågt och hittar på en massa lyckas träffa någonting som kanske är rätt.
Det är inte att bli ägd.

Om jag hade gått i god för hans ekonomi hade jag haft skäl att känna mig ägd - men det har jag inte.
Citera
2024-10-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Den flickan riskerar få men för livet.. hoppas hon får professionell hjälp o stöd!

Jag kanske upprepar något nu. Men flickan är med sin mamma och de är inte ensamma vilket känns väldigt skönt.

Jag ska inte vara sån men någon sk skyddsplacering han dillade om är ju härmed dementerat.

Grannar vittnar om otroliga bråk.

Han ljuger ju inte. Han manipulerar inte andra osv. Lögner och lögner.
Citera
2024-10-24, 13:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Kan det varit så att Chrippa ville att Pappa skulle komma till honom när Kronofogden, EKO o Polisen kom. Chrippa började väl böla som vanligt o ville ha tröst av pappa.. Navelsträngen är ju inte klippt.
På vilket sätt är den inte det?
Såvitt jag kan se så står Chrippa sedan många år på egna ben och klarar sig själv.
Citera
2024-10-24, 13:20
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Du är ju helt rubbad. Men det är ingen nyhet.
Jag är så långt ifrån avundsjuk det går att komma och är för din upplysning extremt nöjd över min livssituation på alla sätt 😌

Chrippa är en olämplig förälder. Du har fått vissa exempel på tillfällen. Sen om du nu tycker han är så bra och att det inte är några problem kring lilltjejens uppväxt i Chrippas närhet så säger det allt om vem du är..du behöver inte bemöda dig att svara mig mer

Vaddå är är man inte en grym pappa om man köper gottgott och åker till jumpyard hela tiden? 😉 har inte sett ETT enda bevis på att han ska vars en bra förälder, alltså sätta regler, gränser, utveckla barnen och allt det där som hör till föräldrarollen
Citera
2024-10-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Polisen måste väl vara med om de ska kunna ta sig in i bostaden utan innehavarens medgivande. Eller?

Civilpoliser. Soc. Kronofogden. Alla de var där.
Pappan ska vara släppt uppfattade jag det. De "slog till" vid sextiden i morse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in