Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 13:52
  #1
Medlem
På min senaste faktura står att jag skickat sms till utlandet. Det är ett nummer jag inte känner igen och jag har INGA utgående sms till numret. Dessutom använder jag för det mesta messenger och whats up för att skicka meddelanden. Jag har frågat operatören hur detta kan komma sig då jag inte kan se att några sms skickats. Svaret jag fick var att de kollat med IT avdelningen och sett att de skickats från min enhet. Sedan sa de att jag kanske har någon app som skickat sms’en. What?! Någon som varit med om liknande? Hur i bövelen ska jag kunna bevisa att jag aldrig skickat dessa sms?
Citera
Idag, 14:53
  #2
Medlem
Vilken operatör gäller det?
Vem har du pratat med där?
Citera
Idag, 15:11
  #3
Medlem
Vad är det för abbonemang du har, där du betalar per sms.
Vad kostar det att skcka ett sms, eftersom det svider i plånboken
Citera
Idag, 16:09
  #4
Medlem
wes420s avatar
WhatsApp troligtvis
Citera
Idag, 16:21
  #5
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
WhatsApp troligtvis

På vilket vis skulle ett meddelande med WhatsApp kunna hamna på TS faktura?
Citera
Idag, 16:30
  #6
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
På vilket vis skulle ett meddelande med WhatsApp kunna hamna på TS faktura?
Många har deras mobilnummer kopplat till appen, människor jorden runt, troligtvis skickat något där.
Citera
Idag, 17:16
  #7
Medlem
Raggarspinns avatar
När man aktiverar imessage så skickas ett meddelande till england med inställningar. Vet ej om whatsapp fungerar på liknande sätt. Men appar kan skicka sms utan att det syns i skickade meddelanden.
Citera
Idag, 19:14
  #8
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Howardschatz
Sedan sa de att jag kanske har någon app som skickat sms’en. What?!

Är det så långsökt? Jag har sju appar i min telefon som har tillåtelse att skicka SMS. (Och sex appar som vill kunna skicka SMS, men inte får.) Hur många har du?

Det är ju sådant man brukar få välja när man installerar en ny app. Tanken är förstås att man skall fundera på om det är lämpligt innan man godkänner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in