Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-24, 13:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Det finns fortfarande inga mätningar som visar Allred i ledning. Allred
Är dessutom mycket konservativ.

Jag vet inte vad jag har missat men Cruz leder med 3,7% enligt FiveThirtyEight, en ganska stabil ledning i en röd stat.

Cruz leder med 4,2 % hos RCP, också mycket stabilt tycker jag.

https://www.realclearpolling.com/pol...cruz-vs-allred

https://projects.fivethirtyeight.com...texas/general/
Senast redigerad av Reimer 2024-10-24 kl. 13:36.
2024-10-24, 13:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Ted Cruz är MAGA. Att han är mindre än två veckor från att förlora sin stol i senaten ger snarare intrycket att Trumps ställning är kraftigt försvagad. Några 10% lär han därför aldrig vinna med -- glöm det. Möjligen får han, i absolut bästa fall, fem procent då demokraterna har växt sig mycket starka i städerna (efter Dobbs).
Ja, att Ted Cruz ser ut att kunna förlora är inte goda nyheter för Trump. Texas brukar vara rött men nu vacklar delstaten. Jag får också intrycket av att Trumps ställning är kraftigt försvagad. Det finns helt enkelt för många tecken som talar mot Trump.
2024-10-24, 13:41
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vet inte vad jag har missat men Cruz leder med 3,7% enligt FiveThirtyEight, en ganska stabil ledning i en röd stat.

Cruz leder med 4,2 % hos RCP, också mycket stabilt tycker jag.
GOPs interna undersökningar har ni bland annat duckat ganska duktigt för. Lol.
(FB) Harris vs. Trump: opinionsundersökningar
2024-10-24, 13:46
Medlem
Nate Silver tror nu att Trump vinner:

https://www.foxnews.com/media/pollst...p-win-election
2024-10-24, 13:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja, men jag reagerar på att trenden i polls verkar vara vikande för Cruz. Skillnaden mellan honom och Allred blir allt mindre.
https://www.nytimes.com/interactive/...ng-states.html
2024-10-24, 13:49
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det var just detta som Michael Moore förurspådde; en tsunami av kvinnliga väljare. Återstår att se om de kommer att rösta Harris som Moore säger och det återstår också att se om tsunamin varar ända fram till valdagen. Men möjligheten finns att det vi ser är den avgörande faktorn för valet i hela USA.

(Glöm inte att Michael Moore var en av dem som tidigt i valrörelsen sa att Trump skulle vinna 2016. )
Han får rätt. Fast mindre rätt än mig förmodligen, då jag tror att VP Harris får över 300 elektorsröster.
2024-10-24, 13:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ny undersökning från CNBC. Trump +2 i popular vote

Blir Popular vote rött då den kommer upp på RCP?
2024-10-24, 13:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ny undersökning från CNBC. Trump +2 i popular vote

Blir Popular vote rött då den kommer upp på RCP?

Den chansen är stor då Kamala Harris endast har 0,2% ledning, senaste CNBC var den 19/10.
2024-10-24, 15:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trump är den rättmätige King of New York. Han åker dit för att visa vem som är boss och samtidigt peka finger åt åklagarna. Dessutom är det tydligt att Trump siktar på att vinna popular vote och för det duger alla röster. Det är dessutom inte helt orimligt att detta rally ger honom en ordentlig skjuts. Kanske tar han NY state, även om det verkar orimligt i dagsläget.

Vad Harris gör i Texas är svårare att förstå. Hon är ju ett sänke och ett rally där lär leda till ett uppsving för Cruz.
Att vinna Texas har ju varit Demokraternas våta dröm i över 20 nu Och inför varenda val så hör man från Demokraterna att nu kommer Texas att bli blå.

Men när det gäller Trump och New York, så förstår jag verkligen inte att han ens använder energi på "The Big Apple", New York är väl den blåaste delstaten i USA efter Kalifornien, och ingen presidentkandidat har tagit NY sedan H.W. Bush i 88. Demokraternas kandidat har vunnit New York med 20+ i varje val sedan 1996. Dock så visar sifforna att Kamala är betydligt mindre populär i NY än vad tidigare presidentkandidater från DNC har varit, även om hon leder New York med 10+ över Trump.
Citat:
Vad jag har förstått, så är det endast Austin och området runt, samt stora delar av Houston och El Paso som är blått i Texas - annars så är delstaten mestadels helröd.

Men även många av Republikanerna i TX sägs vara missnöjda / trötta av Ted Cruz.
2024-10-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Att vinna Texas har ju varit Demokraternas våta dröm i över 20 nu Och inför varenda val så hör man från Demokraterna att nu kommer Texas att bli blå.

Men när det gäller Trump och New York, så förstår jag verkligen inte att han ens använder energi på "The Big Apple", New York är väl den blåaste delstaten i USA efter Kalifornien, och ingen presidentkandidat har tagit NY sedan H.W. Bush i 88. Demokraternas kandidat har vunnit New York med 20+ i varje val sedan 1996. Dock så visar sifforna att Kamala är betydligt mindre populär i NY än vad tidigare presidentkandidater från DNC har varit, även om hon leder New York med 10+ över Trump.

Vad jag har förstått, så är det endast Austin och området runt, samt stora delar av Houston och El Paso som är blått i Texas - annars så är delstaten mestadels helröd.

Men även många av Republikanerna i TX sägs vara missnöjda / trötta av Ted Cruz.
Ja Ted har ju suttit ett bra tag på sin stol där. Måste varit bekvämt för han. Bra kanske om han får det hett om öronen så han börjar leverera bättre. Om jag inte missförstått så sitter man 6 år på stolen, så om han vinner igen så kommer det ha blivit 18år. Låter väldigt lökigt
2024-10-24, 16:42
Medlem
Trump leder nu så blytungt att om allt går rätt till är det helkört för demokraterna. Det bästa de kan göra nu är att massivt satsa på och organisera sin valfuskapparat än mer. Men troligtvis är Trumps ledning helt enkelt övermäktig för att det ska fungera.
2024-10-24, 16:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Han får rätt. Fast mindre rätt än mig förmodligen, då jag tror att VP Harris får över 300 elektorsröster.
Jag vågar inte vara säker på att Michael Moore har rätt, men jag hoppas att de amerikanska väljarna har fått nog av Trumps farliga galenskaper och att det vi ser är början på en ny era i amerikansk politik. Notera att han tror att Texas förblir rött.
Citat:
As it stands now, here are the basic conclusions I’ve come to by simply being around my fellow Americans who are shopping at Costco, having fun making TikToks and eating once a week at Chili’s:
https://www.michaelmoore.com/p/do-th...trump-is-toast

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in