Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-24, 17:12
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Jo, det såg mörkt ut där ett tag. Men nu ser vi en imponerande styrka för Harris, som idag gått väldigt starkt fram. Wir schaffen das!

Oj okej spännande.
Ja jag antar att de nya tafsanklagelserna som kommit fram är förödande för Trump
2024-10-24, 17:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Trump leder nu så blytungt att om allt går rätt till är det helkört för demokraterna. Det bästa de kan göra nu är att massivt satsa på och organisera sin valfuskapparat än mer. Men troligtvis är Trumps ledning helt enkelt övermäktig för att det ska fungera.
Dems har redan gett upp. Istället för att kampanja i rostbältet där Harris måste vinna så stack hon till röda Texas för att "hjälpa" senatorerna där. Men varje gång hon öppnar munnen så tappar Demokraterna 100 000 röster.

Jag tror att kampanjfolket i Harris team ville få bort henne från Wisconsin och Pennsylvania där senatorsracet är tajt så att hon inte förlorar ytterligare mandat åt Demokraterna
2024-10-24, 17:18
Medlem
Jag ser ett tecken!! Hade det gått bra i opinionen för Harris så hade svensk massmedia översvämmats med rapporter.

Det verkar helt dött faktiskt.

Man ställer in sig på att Trump vinner och kokar ihop andra nyheter.

Det är lite overkligt.
2024-10-24, 17:25
Medlem
Unfavorable-statusen för Trump har förbättrats senast tiden. Ingen chockerande förbättring men just nu är siffran -8,6%, i vart fall enligt en sammanvägning på FiveThirtyEight.
2024-10-24, 17:35
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Trump leder nu så blytungt att om allt går rätt till är det helkört för demokraterna. Det bästa de kan göra nu är att massivt satsa på och organisera sin valfuskapparat än mer. Men troligtvis är Trumps ledning helt enkelt övermäktig för att det ska fungera.

Intressant om Trump vinner rent matematiskt innan valdagen vilket är på god väg att ske.

Detta kommer då göra det omöjligt att få in tillräckligt många demokrater på valdagen, tror R kommer ha människor utanför lokalerna som räknar alla som lägger sina röster, i områden där det behövs, det blir mycket svårare att uppfinna fler röster denna gång.

Nån som vågar gissa ?

Biden hade 81 miljoner "röster" 2020.

Tippar att Kamala ligger under 70 miljoner 2024.
Tror Trump kan nå 80-90 miljoner.
2024-10-24, 17:36
Medlem
Nixters avatar
BATTLEGROUND STATES via #Kalshi

AZ
Trump 72%
Harris 28%

GA
Trump 65%
Harris 35%

MI
Trump 52%
Harris 48%

NC
Trump 69%
Harris 31%

NV
Trump 60%
Harris 40%

PA
Trump 53%
Harris 47%

WI
Trump 53%
Harris 47%

10/23
2024-10-24, 18:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Man kan aldrig förlita sig på vad opionsundersökningarna visar. Jag lutar mer åt att det är jämnare i racet mellan Trump och Kamala än vad de senaste mätningarna tillsäger, och samtldigt som Trump är mer populär än någonsin så är även motståndet mot honom starkare än någonsin tidigare. Annars så kan det även vara så att väljarbasen till Kamala är underrepresenterade i mätningarna som är gjorts den sista veckan, trots av att Trump är den som var underskattad i OU vid presidentvalen i 2016 och 2020.

Jag är själv Trump-supporter, men jag är allt annat än säker på att DJT kommer att vinna valet den 5. november.
2024-10-24, 18:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Intressant om Trump vinner rent matematiskt innan valdagen vilket är på god väg att ske.

Detta kommer då göra det omöjligt att få in tillräckligt många demokrater på valdagen, tror R kommer ha människor utanför lokalerna som räknar alla som lägger sina röster, i områden där det behövs, det blir mycket svårare att uppfinna fler röster denna gång.

Nån som vågar gissa ?

Biden hade 81 miljoner "röster" 2020.

Tippar att Kamala ligger under 70 miljoner 2024.
Tror Trump kan nå 80-90 miljoner.
Hur vet du att Trump är på god väg att vinna valet "rent matematiskt" 🤔?

Det är runt 14 miljoner förtidsröster hittills. Ca 5 miljoner av dessa utgörs av republikaner.
2020 röstade över 130 miljoner väljare men i år väntas det bli ännu fler. Du tror att Trump tar hem kanske 70% av rösterna, vilket är en helt orealistiskt önskedröm i ett race där taket för Trump i seriösa polls ligger på 50% av rösterna. För att din dröm ska bli sann måste republikanerna ägna sig åt ett massivt valfusk över hela USA och också hindra demokrater från att lägga sina röster.
2024-10-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
BATTLEGROUND STATES via #Kalshi

AZ
Trump 72%
Harris 28%

GA
Trump 65%
Harris 35%

MI
Trump 52%
Harris 48%

NC
Trump 69%
Harris 31%

NV
Trump 60%
Harris 40%

PA
Trump 53%
Harris 47%

WI
Trump 53%
Harris 47%

10/23

Kompenserat för det faktum att det är mestadels höger-drägg som bettar på valutgången, så ser det ut som fina siffror för Harris. Får minst plussa på hennes stöd med 20% och dra av motsvarande för Trump, och jag är inte ens säker att det räcker.
2024-10-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carl-henric
Kompenserat för det faktum att det är mestadels höger-drägg som bettar på valutgången, så ser det ut som fina siffror för Harris. Får minst plussa på hennes stöd med 20% och dra av motsvarande för Trump, och jag är inte ens säker att det räcker.
Du var inte en stjärna på matematik i skolan kan vi anta.
2024-10-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Du var inte en stjärna på matematik i skolan kan vi anta.

Får nog anta att jag var duktig än en "epa-kung" iaf. Men du verkar korkad, ingen idé att förklara sådana här komplicerade samband för dig.
2024-10-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Man kan aldrig förlita sig på vad opionsundersökningarna visar. Jag lutar mer åt att det är jämnare i racet mellan Trump och Kamala än vad de senaste mätningarna tillsäger, och samtldigt som Trump är mer populär än någonsin så är även motståndet mot honom starkare än någonsin tidigare. Annars så kan det även vara så att väljarbasen till Kamala är underrepresenterade i mätningarna som är gjorts den sista veckan, trots av att Trump är den som var underskattad i OU vid presidentvalen i 2016 och 2020.

Jag är själv Trump-supporter, men jag är allt annat än säker på att DJT kommer att vinna valet den 5. november.
Säker ska man aldrig vara. Men Trump har i samtliga föregående val varit underskattad i opinionsmätningarna. Om det beror på en "Bradley-effekt" eller för att opiononsinstituten i större grad översamplar Demokratiska väljare eller av någon annan anledning, är oklart. Det ter sig osannolikt att de helt plötsligt nu skulle vikta om sig till Trumps favör och lägga överrepresentaiton på honom. Skillnaden vi ser nu är att Republikaner i större utsträckning förtidsröstat. Det betyder dels att "bonusen" som Demokraterna kan räkna till sig när rösterna räknas blir mindre, men dels att det blir viktigare för Republikanerna att se till att hålla momentum uppe på valdagen, så att de som ännu inte röstat går och gör det, så att det inte blir att de som röstat redan gjort det".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in