Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Ingen bra dag för svenskorna igår. Vad tror vi om denna säsongen, någon som kan slå till och lyckas?
Ja i slalom isåfall.
Gårdagen var som förväntat förutom Hector , men hon blir nog att räkna med även i vinter;
Alphand gör det ju bra med det höga startnumret!

I slalom finns ju Öhlund, Aronsson-Elfman och Fermbäck att hoppas på utöver stjärnorna Swenn-Larsson och Hector!
Citera
2024-10-27, 12:17
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja i slalom isåfall.
Gårdagen var som förväntat förutom Hector , men hon blir nog att räkna med även i vinter;
Alphand gör det ju bra med det höga startnumret!

I slalom finns ju Öhlund, Aronsson-Elfman och Fermbäck att hoppas på utöver stjärnorna Swenn-Larsson och Hector!
Elfman kommer väl slå till någon gång i framtiden, men kanske inte denna säsongen det är nog lite tidigt.
Citera
2024-10-27, 14:09
Medlem
730221s avatar
Norrmännen börjar säsongen bra, 1,2 och 3 på dagens storslalom ger bra indikationer för säsongen.
Citera
2024-10-27, 14:38
Medlem
Citat:
Elfman kommer väl slå till någon gång i framtiden, men kanske inte denna säsongen det är nog lite tidigt.
Jag trodde att hon redan förra säsongen skulle ta pallplats, hon var hade ju en fjärde och flera top tio redan för två säsonger sedan.
Fjolåret blev dock rejält steg bakåt men vi vet ju att hon hade skade problem och kom in helt fel i säsongen också p.g.a detta

Det blir iaf viktigt för henne att prestera direkt i slalom och ta poäng direkt så att hon inte tappar för mycket i ranking direkt och för för dåliga start nummer!

Ja hon är stort hopp inför framtiden helt klart.
Hur bra det går redan i vinter återstår att se , men inom 2-3 år tror jag hon är där igen och krigar i tio tio minst, kanske redan i vinter.
Citera
2024-10-27, 17:04
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag trodde att hon redan förra säsongen skulle ta pallplats, hon var hade ju en fjärde och flera top tio redan för två säsonger sedan.
Fjolåret blev dock rejält steg bakåt men vi vet ju att hon hade skade problem och kom in helt fel i säsongen också p.g.a detta

Det blir iaf viktigt för henne att prestera direkt i slalom och ta poäng direkt så att hon inte tappar för mycket i ranking direkt och för för dåliga start nummer!

Ja hon är stort hopp inför framtiden helt klart.
Hur bra det går redan i vinter återstår att se , men inom 2-3 år tror jag hon är där igen och krigar i tio tio minst, kanske redan i vinter.
Ja hon är ett stort hoppas för framtiden, flertalet guld i junior. Men jag tror vi får vänta lite till innan det smäller till i stora ligan.
Citera
2024-10-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ja hon är ett stort hoppas för framtiden, flertalet guld i junior. Men jag tror vi får vänta lite till innan det smäller till i stora ligan.
Kan vara så även om hon ju redan för två säsonger sedan radade upp resultat och nog slutade top tio i slalomcupen .
I storslalom har hon inte visat det än på seniornivå men det kan komma det med framöver!
Citera
2024-10-29, 17:22
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Italiensk skidtalang död efter krasch på träning

19-åriga alpina talangen Matilde Lorenzi är död.
Den italienska åkaren kraschade under ett träningspass och fördes akut till sjukhus.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...sch-pa-traning
Citera
2024-10-29, 17:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag kämpar mot tårarna när jag läser sånt här. Så fruktansvärt tragiskt.

Citat:
ALPINT Den 19-åriga italienska talangen Matilde Lorenzi har omkommit efter en krasch på träning på en glaciär i Val Senales. Lorenzi var topp åtta både i störtlopp och super-G i JVM förra säsongen. Hennes arbetsgivare, den italienska armén meddelade dödsbudet.
(SVT Text)
Citera
2024-11-13, 12:09
Moderator
Hjv9s avatar
Truppen till slalompremiären i Levi i helgen:

Damer:
Anna Swenn Larsson, Rättviks SLK
Sara Hector, Kungsbergets alpina
Estelle Alphand, Åre SLK
Hanna Aronsson Elfman, Kils SLK
Cornelia Öhlund, Åre SLK
Elsa Fermbäck, Vemdalens IF

Herrar:
Kristoffer Jakobsen, Storklintens alpina
William Hansson, Mälaröarnas Alpina
Fabian Ax Swartz, IFK Lidingö SLK
Emil Pettersson, Göteborgs SLK
Citera
2024-11-13, 12:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Brukar herrarna tävla i Levi? Har man inte kört dubbla slalomtävlingar för damerna där? Eller minns jag fel?
Citera
2024-11-14, 20:06
Medlem
Bråthen Hircher och Vonn. Är väl bara Stenmarck kvar nu.
Citera
2024-11-14, 20:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Brukar herrarna tävla i Levi? Har man inte kört dubbla slalomtävlingar för damerna där? Eller minns jag fel?

Herrar och damer körde varsin slalomtävling i Levi fram till 2019. 2020-2023 körde damerna två slalom men herrarna ingen.
Senast redigerad av katw 2024-11-14 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in