Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-28, 17:45
Medlem
Har precis avslutat tandblekning - fick stöpta tandskenor av tandläkare och carbamide peroxide 16%.

Skulle ha skenan på nätterna, ca 5 nätter. Jag hade 6 nätter plus 2 timmar, så totalt 7 gånger/50 timmar.

Tänderna blev kritvita men nu några dagar efter börjar dem skifta i grått. Inte alls fint, är jätteledsen. Googlar och läser på internet att det kan bero på för hög exponering av blekmedlet och vara permanent.

Någon tandläkare här som varit med om detta som kan säga om det är permanent eller om det kommer gå över med tiden? Eller någon som varit med om liknande?

Första gången jag bleker

Tacksam för råd
Citera
2024-10-28, 20:56
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solen03
Har precis avslutat tandblekning - fick stöpta tandskenor av tandläkare och carbamide peroxide 16%.

Skulle ha skenan på nätterna, ca 5 nätter. Jag hade 6 nätter plus 2 timmar, så totalt 7 gånger/50 timmar.

Tänderna blev kritvita men nu några dagar efter börjar dem skifta i grått. Inte alls fint, är jätteledsen. Googlar och läser på internet att det kan bero på för hög exponering av blekmedlet och vara permanent.

Någon tandläkare här som varit med om detta som kan säga om det är permanent eller om det kommer gå över med tiden? Eller någon som varit med om liknande?

Första gången jag bleker

Tacksam för råd
Vad säger din tandläkare?
Citera
2024-10-28, 21:27
Medlem
Var hos henne precis när jag var klar, börjat gråa nu. Litar inte på henne längre, snabbt in och snabbt ut principen, tjäna pengar
Citera
2024-10-28, 23:33
Medlem
Citat:
Var hos henne precis när jag var klar, börjat gråa nu. Litar inte på henne längre, snabbt in och snabbt ut principen, tjäna pengar
Tråkigt att du inte kunnat acceptera dig som du var. Nu har du problem. Kan inte säga att jag tycker synd om dig.
Citera
Igår, 06:51
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Din tandläkare vill kanske dölja att han klantat sig, du skall kanske skaffa dig en 'second opinion'?
Mao gå till en annan tandläkare.
Senast redigerad av Gaspodin Igår kl. 06:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in