På min hemsida har jag 5 flaggor längst upp på sidan för att välja språk mellan spanska, franska, tyska, arabiska och engelska. Allt funkar bra när man klickar på de olika flaggorna men när jag men denna kod vill att sidan automatiskt ska välja det språk som medlemmen har valt i sina inställningar så visar sidan inte det språket utan det sista av dem. Jag har försökt med alla möjliga kombinationer men databasen verkar inte fatta vem som är den inloggade medlemmen (_owner). För varje språk har jag skrivit på det här sättet för att systemet ska finna i databasen vilket språk medlemmen har valt och därmed visa de korrekta översättningarna. Varför tror ni att detta inte funkar?
Ps! Lägg ingen energi på vad som är skrivet under } else { för jag har tagit bort ganska mycket för att det inte ska bli ett för långt inlägg
Jag har även provat den här if-varianten men utan framgång:
Ps! Lägg ingen energi på vad som är skrivet under } else { för jag har tagit bort ganska mycket för att det inte ska bli ett för långt inlägg
Kod:
wixData.get("Members", userId) wixData.query("Members") .eq(spanish, true) .find() .then((results) => { if(results.items.length > 0) { let items = results.items; let item = items[0]; } else { $w("#button7").label = "Vídeos"; $w("#button4").label = "Remolques"; $w("#button17").label = "Fotos"; $w("#profile").label = "Perfil"; $w("#account").label = "Cuenta"; $w("#logout").label = "Dejar"; $w("#text369").text = "Apodo"; $w("#text373").text = "Género"; $w("#text374").text = "Edad 2025"; $w("#araKeepOr").collapse(); $w("#engPhoto").collapse(); $w("#fraPhoto").collapse(); $w("#gerPhoto").collapse(); $w("#swePhoto").collapse(); $w("#araPhoto").collapse(); $w("#english").collapse(); $w("#spanish").collapse(); $w("#spaKeepOr").expand(); $w("#spaPhoto").expand(); $w("#english").expand(); $w("#french").expand(); $w("#german").expand(); $w("#swedish").expand(); $w("#arabic").expand(); console.log("spanish"); } wixData.get("Members", userId) wixData.query("Members") .eq(german, true) .find() .then((results) => { if (results.items.length > 0) { console.log("no german"); return results.items[0]; } else { $w("#button7").label = "Videos"; $w("#button4").label = "Vorschau"; $w("#button17").label = "Fotos"; $w("#profile").label = "Profil"; $w("#account").label = "Konto" $w("#logout").label = "Abmelden" $w("#button20").label = "Bearbeit Info"; $w("#text367").text = "Ihr persönliches Konto"; $w("#text370").text = "Öffentliche Informationen"; $w("#text369").text = "Spitzname"; $w("#text372").text = "Sexuelle Orientierung"; $w("#text373").text = "Geschlecht"; $w("#text374").text = "Alter 2025"; $w("#engKeepOr").collapse(); $w("#spaKeepOr").collapse(); $w("#fraKeepOr").collapse(); $w("#sweKeepOr").collapse(); $w("#araKeepOr").collapse(); $w("#engPhoto").collapse(); $w("#spaPhoto").collapse(); $w("#fraPhoto").collapse(); $w("#swePhoto").collapse(); $w("#araPhoto").collapse(); $w("#german").collapse(); $w("#gerKeepOr").expand(); $w("#gerPhoto").expand(); $w("#spanish").expand(); $w("#french").expand(); $w("#swedish").expand(); $w("#arabic").expand(); $w("#eng3").expand(); console.log("german"); }
Jag har även provat den här if-varianten men utan framgång:
Kod:
if (item.languages.spanish === false) { console.log("no spanish"); } else {
Senast redigerad av Finikanten Igår kl. 20:05.
Senast redigerad av Finikanten Igår kl. 20:05.