Citat:
Ursprungligen postat av
Toeknee
Jag är medveten om två relativt stora klubbar, en i Stockholm och en i Malmö. De båda har invandrare som är med och anordnar allt. Vidare så har de ingen som helst politisk anknytning, vare sig vad gäller symbolik, uttalanden eller vilka som slåss.
Det låter mer som att den här anti-svenska muppen har sett ett videoklipp där två svenskar slåss och nu ljuger han om att det är en "högerrörelse".
I övrigt brukar många av dessa "klubbar" anordnas av firmagrabbar, och majoriteten av alla firmor har nuförtiden en hel del araber och negrer i sina led.
Men snälla, läs vad folk skriver. Detta handlar om så kallade "active clubs" och liknande. Det är alltså en trend från USA som har spridit sig i Europa. Nationella/nazistiska/högerextrema/etc unga män som samlas i "klubbar" där de håller på med styrketräning, kampsport m.m. Deltagarna är väl mestadels samma klientel som under lång tid har funnits i och kring delar av den nationella subkulturen.
Min personliga analys är att det är ännu en i raden av importerade trender som har anammats av delar av den bredare "nationella" subkulturen. Jag tror inte att det egentligen har lett till något västentligen nytt eller har attraherat några tidigare utomstående och helt nya grupper av människor.