Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 08:25
Medlem
Min mamma gillar inte alkohol. S min mamma var en rlig person som inte begick ktenskapsbrott och skyddade sin familj. Men nr jag tittar p nyheterna eller tittar p mnniskor runt omkring mig, ser jag ofta mnniskor som gillar att dricka fuska och frstra sina familjer. I det avseendet respekterar jag min mamma, som inte gillar alkohol.

Alkohol var frbjudet i forntida samhllen. Det betyder att mnniskor som gillar alkohol tenderar att gna sig t dekadens och njuta av klubbkultur. De r de smsta kandidaterna fr ktenskap och r mer bengna att ha affrer. Sjlvklart gillar jag alkohol. Drick en flaska om dagen. Jag har tappat kontrollen ver mig sjlv flera gnger nr jag druckit. Efter att ha gtt igenom de upplevelserna insg jag att det r vettigt att inte gifta sig med ngon som dricker mycket. Kom bara ihg en sak: rliga kvinnor gillar inte att dricka. I synnerhet om en kvinna dricker alkohol och blir gravid eller uppfostrar ett barn, r det mer sannolikt att barnet vxer upp negativt.
Senast redigerad av borrow 2024-11-02 kl. 08:30.
2024-11-02, 08:31
Finns ju en bra balans , visst gifta sig med en alkoholist skulle jag aldrig gra. Men ha ngon som man kan dela 1-2 glas vin med en kvll eller 2-3 l . r ju bara mysigt och trevligt. S lnge bda kan hantera sitt drickande.
2024-11-02, 08:33
Medlem
Pinoputchins avatar
Klokt, vem vill vara gift med en alkoholist?
2024-11-02, 08:33
Avstngd
Dricks mindre n en kvarting om dan r det inte giftasmaterial. Man mste ha gemensamma intressen.
2024-11-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Min mamma gillar inte alkohol. S min mamma var en rlig person som inte begick ktenskapsbrott och skyddade sin familj. Men nr jag tittar p nyheterna eller tittar p mnniskor runt omkring mig, ser jag ofta mnniskor som gillar att dricka fuska och frstra sina familjer. I det avseendet respekterar jag min mamma, som inte gillar alkohol.

Alkohol var frbjudet i forntida samhllen. Det betyder att mnniskor som gillar alkohol tenderar att gna sig t dekadens och njuta av klubbkultur. De r de smsta kandidaterna fr ktenskap och r mer bengna att ha affrer. Sjlvklart gillar jag alkohol. Drick en flaska om dagen. Jag har tappat kontrollen ver mig sjlv flera gnger nr jag druckit. Efter att ha gtt igenom de upplevelserna insg jag att det r vettigt att inte gifta sig med ngon som dricker mycket. Kom bara ihg en sak: rliga kvinnor gillar inte att dricka. I synnerhet om en kvinna dricker alkohol och blir gravid eller uppfostrar ett barn, r det mer sannolikt att barnet vxer upp negativt.
S du har druckit s du tappat kontrollen flera ggr, och av det har du lrt dig att din framtida fru ska vara nykterist. r det s du kan fortstta dricka okontrollerat?
2024-11-02, 08:53
Medlem
Masingas avatar
Man kunde redan i tonren se vilka som skulle f ordentliga problem med alkoholen. Vissa sitter p parkbnken nu. Tjejer och killar!
2024-11-02, 09:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Gift dig aldrig med en kvinna som gillar att dricka.

Nej, alkisar oavsett kn ska man nog hlla p armlngds avstnd.

Dock var festande kvinnor som inte spottade i glaset en frutsttning fr att man skulle kunna slita hem dem frn krogen och bygga p sitt BC.
2024-11-02, 09:10
Avstngd
ResanTillMelonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow

Folk r alkisar som lskar att dricka alkohol. Allt handlar om alkohol fr alla dessa alkisar. Ja jag r verkligen seris nu. Jag kan inte frst frtjusningen i alkohol alls. Vad r grejen?

Men folk (kvinnor och mn) verkar ju m s psykiskt dligt i sig sjlva s de mste ta till alkohol och ven klnga p varandra.

ven mn som dricker alkohol r dliga. Vldsamma och skert otrogna
Senast redigerad av ResanTillMelonia 2024-11-02 kl. 09:19.
2024-11-02, 09:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Allt handlar om kontroll/inte ha kontroll. Det gller i stort sett allt.

Att ngon gillar att dricka ibland innebr knappast mer n det. Dremot den som inte klarar av att vlja bort alkohol kan f det problematiskt.

Men varfr vill folk bli fulla/berusade? Jo fr att kroppen och sinnet fr slappna av och pverkas inte av det yttre i samma omfattning som vid nykterhet. Man blir bedvad frn verklighetens bojor ett tag.
Fr vissa r verkligen s ngestframkallande eller frgls att de har svrt att vara i den och vljer d alkohol och hr kan det bli problematiskt. Det innebr inte att den utan fr djup ngest inte kan knna behovet att lta sina sinnen ta en annan vg n till vardagen.

Alkohol kan vara positivt fr den som kan hantera drogen men i samma andetag vara negativt fr den som inte kan hantera sig sjlv.
2024-11-02, 09:50
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Man kunde redan i tonren se vilka som skulle f ordentliga problem med alkoholen. Vissa sitter p parkbnken nu. Tjejer och killar!
ja de kunde vi. Men om du fljt utvecklingen s missade vi en grupp. De tysta eleverna som aldrig sa ett pip.
2024-11-02, 09:51
Medlem
Gift dig aldrig med en kvinna punkt..... Sger jag.
2024-11-02, 10:05
Medlem
folk som nrmar sig 30 och inte klarar av lmna supandet bakom sig ingr man inte nra relationer med. Det frstr alla vettiga mnniskor.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in