2024-11-02, 07:18
Medlem
StorKokoss avatar
Varningstecken på att hon har ett osunt förhållande till alkohol.
Citera
2024-11-02, 07:20
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Nu när det börjar bli vinter kan ditt förslag bli en ögonöppnare också. Man ska bara se till att gömma fylltantens jacka och om möjligt en sko.

Sommartid är det tveklöst att låta dom supa ner sig tills dom däckar och köra iväg fylltanten till någon avlägsen badplats och dumpa henne där lite lagom tilltufsade.
Vinter? Det är höst! Typ 2.5 månader kvar till vinter i Stockholm.
Låter som hon har alkoholproblem och som vänner bör ni vara öppna med det medan tid finns.
Citera
2024-11-02, 07:42
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej Flashback såhär på kvällskvisten.

Jag och min vänskapsgrupp har ett problem. Samma vän blir fullast varje gång vi är ute, vi snackar inte såhär roligt packad utan så att alla andra blir påverkade och liksom får se hur hon mår osv. Jag förstår att det är rimligt att man kollar till henne som vän men verkligen varje gång? Känns rimligt att säga till henne va?

Tips mottages…

Men va fan, om ni nu är "vänner" hur jävla svårt är det då att bara ta upp skiten och prata med henne?
Citera
2024-11-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Nu när det börjar bli vinter kan ditt förslag bli en ögonöppnare också. Man ska bara se till att gömma fylltantens jacka och om möjligt en sko.

Sommartid är det tveklöst att låta dom supa ner sig tills dom däckar och köra iväg fylltanten till någon avlägsen badplats och dumpa henne där lite lagom tilltufsade.
Det hade fungerat bättre i det gamla trygga Sverige.
Numera hade hon gruppvåldtagits av araber och afrikaner. Det känns som en liten väl hård läxa kan jag nog tycka
Citera
2024-11-02, 07:44
Medlem
Citat:

Jag och min vänskapsgrupp har ett problem. Samma vän blir fullast varje gång vi är ute, vi snackar inte såhär roligt packad utan så att alla andra blir påverkade och liksom får se hur hon mår osv. Jag förstår att det är rimligt att man kollar till henne som vän men verkligen varje gång? Känns rimligt att säga till henne va?

Tips mottages…

Självklart säger man till. Varför ens fråga här? Ni får ta tag i detta.
Citera
2024-11-02, 08:24
Citat:

Tips mottages…

Börja göra aktiviteter där det inte krävs alkohol . Problemet löst.

Annars om människan "måste dricka för att ha kul". Prata med människan då hur ni känner . Att ni tycker hon inte kan hantera sitt drickande.

Hade också en liknande vän för ett antal år sen. Var en stor frustration att festa med honom . Han började söka bråk med andra och hålla på. Visst han var runt 20
års åldern då så förhoppningvis har han mognat till nu . Men extremt jobbigt att ha att göra med någon som "måste bli stupfull " och inte kan nöja sig med 3-4 öl eller 2-3 vin glas.
Senast redigerad av captengrogg 2024-11-02 kl. 08:29.
Citera
2024-11-02, 08:41
Är bara säga åt henne? Har märkt på senare år att när jag dricker med andra eller går på krogen så drar det allt som oftast iväg och jag blir knökfull. Däremot om jag sitter ensam hemma och dricker håller jag alltid perfekt berusningsgrad. Blir lättare att hålla koll på "dosen" när man sitter hemma själv. Hon kanske ska prova sitta hemma och supa istället
Citera
2024-11-02, 09:07
Medlem
systems avatar
Jag har läst några sidor men jag såg tyvärr inte att åldern framgick hos objektet eller trådstartaten.

Alltså. Det kan vara väldigt lätt att hamna i missbruk. Jag har inte något som kan backa mig på det jag kommer säga, men kan det vara så att objektet söker kickar?

Normala frågor: har objektets föräldrar eller syskon haft tendenser åt samma håll?

Jag vet inte varifrån jag tar denna eventuella teori. Främst vill jag öppna luckor för lösningar.
Citera
2024-11-02, 11:19
Medlem
Tantvioletts avatar
Citat:

Tips mottages…

Känns det rimligt att ha en vän som beter sig såhär egoistiskt varje gång? Snacka med henne eller lämna henne hemma framöver…..
Citera
2024-11-02, 11:33
Medlem
Om hon inte lyssnar så är det bara att filma även om det är taskigt. Då förstår hon nog att hennes beteende förstör kvällen för er andra. Kanske att hon gör detta för att få uppmärksamhet, men det ska inte behöva gå ut över er andra. Och i dessa tider så kan hon bli våldtagen, så det går ju inte att lämna henne. Ser hon filmen så kanske hon förstår. Man behöver inte göra det på ett elakt sätt.
Citera
2024-11-02, 12:32
Medlem
franges avatar
Jag råkade ut för en sådan "bekant" för något decennium sedan (dock var denne karl och 25+ fyllda), var inte min polare utan en i gängets, som konstant söp sig extremt skitjobbig varje gång och tydde sig till mig likt förbannat som ett jävla klistermärke på fyllan.

Till slut tröttnade jag på fanskapet, och när de andra hade tagit taxi till stan och jag och den där personen gick till fots (relativt centralt i en större stad) och denne givetvis däckade (nu igen) mitt på cykelbanan, så ringde jag 112 och sa till dem att jag passerade förbi och hittade en person liggandes medvetslös, så först kom en ambulans och tittade till honom men konstaterade att det "bara" var fylla och inte riktigt deras ansvar, så efter en liten stund kom polisen varpå de skrapade upp eländet från asfalten och kastade denne i fyllecell.

Blockade fanskapet på precis alla sociala medier och har sen dess sluppit att ha att göra med helvetet, då de andra i gänget uppenbarligen också var trötta på dennes fyllerier.
Citera
2024-11-02, 12:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Tips mottages…

Hon har alkoholproblem. Rakt av.

Du får kolla upp hur man tacklar det hos nära och kära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in