Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
klagare i USA agerar efter vad de bedmer att de har en rimlig chans att f ngon flld i domstol fr. Inte efter att "om jag misstnker att han kan ha brutit mot den hr lagparagrafen, d MSTE vi tala fr det och driva fallet".
Jag gillar nte heller Elons aktiviteter p senare r, men tror knappast att han riskerar ngot tal fr den hr saken.
Sydafrikanen (och hans broder) var extremt medvetna om vad de gjorde.
Deras mamma r frn Kannada s drfr sg de till att skaffa sig ett Kannadensiskt medborgarskap. Detta gjorde det sklart lttare fr honom att f ett stundentvisa till USA.
Enligt den klla jag nu lst s var det dock fr att lsa p University of Pennsylvania och att han drefter lovat att plugga vidare vid Stanford. Vilket han inte gjorde utan istllet pysslade med sin startup.
"Musk was born in South Africa, obtained Canadian citizenship through his mother and came to the US to study at the University of Pennsylvania in 1992. He became a US citizen a decade later, according to biographies of the billionaire.
He has said in the past that after leaving Penn he had planned to pursue graduate studies at Stanford, but dropped out to work on founding his first company."
S han jobbade allts istllet fr att tjna pengar istllet fr att studera.
"According to the Posts report, a 1996 funding agreement with venture capitalists whod agreed to contribute $3 million to Musks first company stated that the Musk brothers and an associate had 45 days to obtain legal work status. Otherwise, the firm could reclaim its investment. Musk had told coworkers that he was in the country on a student visa, six former associates and shareholders in the company told the Post.
Student visas are some of the most complicated visas out there, and work related to them is also extraordinarily complicated. And to dismiss it in a in a two-line tweet, Well I had a J-1 and it went to H-1B, yeah, trust me, theres always a lot more to it than that, Kuck says."
https://edition.cnn.com/2024/10/28/u...cec/index.html
Jag tycker i alla fall att det r extremt intressant historia och hoppas att ngon klagare i USA grottar in sig i fallet. Sydafrikanen r emot ppna grnser men gjorde en egen ppen grns t sig sjlv. Hyckleri p stor niv.