Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-02, 17:42
Medlem
Funderar bara på hur mycket och hur ofta de som är anställda på Public service själva ser på SVT/UR och lyssnar på SR.

Producerar de uppfostrande tråk-program åt folket/pöbeln medan de själva helst slår sig ner framför Netflix eller köper en ny underhållande film på nätet?

Gillar de att beundra sig själva i rutan? Höra sina egna röster i radio?

På SVT Play visas ofta filmer som man redan sett. Eller nåt udda ”konstnärligt”.

Tankar och åsikter om detta?
Citera
2024-11-02, 18:22
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Jag tror dom självrunkar två timmar per dag när inslag som är vänsterextrema visas
Citera
2024-11-02, 19:24
Medlem
Ä ganska säker på att de anställda du syftar på förmodligen ser mer på Svt än snittet, konstigt vore annars. Filmerna som Svt sänder håller allt som oftast väldigt hög kvalitet och absolut är en del filmer klassiker.
Citera
2024-11-02, 19:29
Moderator
Carlboms avatar
Anställda inom public service ser sig nog som lite bättre än andra. De tillhör något stort och starkt, samt känner en maktkänsla då bilden de förmedlar får stort genomslag.

Sen så vet de undermedvetet att de är väldigt påpassade. Därför är de allihop upprätthållare av åsiktskorridoren och det blir ett självspelande piano för staten.

Kanske låter konspiratoriskt men man får tänka på att skiten har en garanterad budget, oavsett leverans, på 9000 000 000 kr/år. Tänk vad ett privat mediabolag skulle kunna göra med den budgeten.
Citera
2024-11-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Anställda inom public service ser sig nog som lite bättre än andra. De tillhör något stort och starkt, samt känner en maktkänsla då bilden de förmedlar får stort genomslag.

Sen så vet de undermedvetet att de är väldigt påpassade. Därför är de allihop upprätthållare av åsiktskorridoren och det blir ett självspelande piano för staten.

Kanske låter konspiratoriskt men man får tänka på att skiten har en garanterad budget, oavsett leverans, på 9000 000 000 kr/år. Tänk vad ett privat mediabolag skulle kunna göra med den budgeten.

Nu vet inte jag hur de budgeterade pengarna är fördelade men jag har på känn att det ser betydligt mer än vad det egentligen är. Sen antar jag att du menar att public service är undermåliga när du skriver "oavsett leverans", har du något bra exempel på när exempelvis SVT levererat undermålig objektivt sett?

Jag tänker eftersom du tycks anse att Tv4 skulle leverera så mycket bättre med den budgeten... (Det skulle de förmodligen men det var inte det jag menade)
Citera
2024-11-02, 20:36
Medlem
EnCartes avatar
Problemet är nog snarare att de bara ser SVT eller lyssnar bara på SR och tror att vad de själva säger och hör, är verkligheten. Möjligen att de även har DN, AB och Expo som sanningssägare.
Citera
2024-11-02, 22:37
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Ä ganska säker på att de anställda du syftar på förmodligen ser mer på Svt än snittet, konstigt vore annars. Filmerna som Svt sänder håller allt som oftast väldigt hög kvalitet och absolut är en del filmer klassiker.

De filmerna är nog lika mycket klassiker om man istället ser dem på en annan kanal, streamar dem, ser dem på bio, ser dem på DVD eller Blu-ray, eller ser dem på annat sätt.
Citera
2024-11-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
De filmerna är nog lika mycket klassiker om man istället ser dem på en annan kanal, streamar dem, ser dem på bio, ser dem på DVD eller Blu-ray, eller ser dem på annat sätt.

Ja, ska vi tvångsbeskattas för att se detta på SVT?
Citera
2024-11-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Problemet är nog snarare att de bara ser SVT eller lyssnar bara på SR och tror att vad de själva säger och hör, är verkligheten. Möjligen att de även har DN, AB och Expo som sanningssägare.

Ser de inte ens på Netflix? Väljer de hellre att se nöjesprogram på SVT?
Citera
2024-11-03, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jag tror dom självrunkar två timmar per dag när inslag som är vänsterextrema visas

Får de orgasm av detta?
Citera
2024-11-03, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Deras tittarsiffror är väl dock hemliga?
Citera
2024-11-03, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora

Vad tycker du om SVT:s bevakning av USA-valet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in