Citat:
Ursprungligen postat av
2024-06-22
Ja man kan se det ur fler perspektiv. Generellt säger man att börsen ger en avkastning på 8% så vad är ett sketet csn lån då hahaha sopa
Ett csn-lån är ofta runt 100k, och man har ofta studerat klart omkring 30. Om vi räknar på 7% avkastning för att ta lite hänsyn till räntan på lånet så handlar det om en miljon vid pensionen.
Citat:
Ursprungligen postat av
2024-06-22
Ok, en till skillnad mot oss då. Du förstår, alla människor har samma mål men olika sätt att ta sig dit på. Mitt sätt fick mig dit du vill nå så försök förstå. Snälla lilla vän
Och olika sätt kan vara objektivt olika bra. Att du är ekonomiskt oberoende just nu och jag inte är det säger absolut ingenting i sammanhanget. Hade du inte betalat av csn-lånet utan istället investerat det så hade du kommit dit snabbare.
Sen får du jättegärna ha spenderat en miljon kronor bara för att få känslan av att du betalat av csn-lånet. Men det är också precis det du har gjort. Om du tycker det är värt det, grattis för dig. Själv skulle jag hellre lägga den summan på mina nära och kära.