2024-11-04, 18:26
Medlem
NoTruces avatar
Sprit och horor, vad fan tror du?
Citera
2024-11-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Skillnaden är ju att jag lyckats hehehehe jag gjorde ett riktigt fint val att bli fri från alla skitlån

Du gjorde ett "riktigt fint val" i den bemärkelsen att du uppnådde det du ville uppnå för ditt eget måendes skull. Rent finansiellt var det ju dock det sämre alternativet, det får du ändå erkänna.

De riktigt rika köper i princip ingenting för egna pengar. De lånar till allt. Pengarna investerar de. Ränta på ränta är oslagbart.
Citera
2024-11-04, 18:59
Avstängd
Sensiseedss avatar
asien lämna detta landet du kommer bara bli fattig här.
Citera
2024-11-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vilket fullständigt saknar betydelse. Jag kommer också komma dit en dag. Det saknar också betydelse.

Att ditt råd är ekonomiskt dåligt är fortfarande ett faktum.
Skillnaden är ju att jag kom dit snabbare.
Citera
2024-11-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Du gjorde ett "riktigt fint val" i den bemärkelsen att du uppnådde det du ville uppnå för ditt eget måendes skull. Rent finansiellt var det ju dock det sämre alternativet, det får du ändå erkänna.

De riktigt rika köper i princip ingenting för egna pengar. De lånar till allt. Pengarna investerar de. Ränta på ränta är oslagbart.
Jag kan som sagt sova gott om nätterna att jag gjort rätt för mig. Och sedan levt efter det vilket är ett gott råd
Citera
2024-11-04, 21:12
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Skillnaden är ju att jag kom dit snabbare.
Och?

Och hur vet du att det gick snabbare? Du kanske bara är äldre?
Citera
2024-11-04, 21:24
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Det är väl utbetalning av räntan 1 gång per år?
Jag öppnade sparkonto för barn hos dem för en vecka sedan så jag vet faktiskt inte om räntan utbetalas månatligen(däremot ser jag upplupen ränta ticka på dag för dag). Poängen med barnkonto är du sätter upp ditt barn som förmånstagare. Så länge barnet är minderårig är pengarna dina och du kan flytta dem när du vill. Skulle du ”trilla av pinnen” är pengarna ditt barns. Kanske intressant för TS då han skrev han har barn.

Jag har ett konto hos klarna också, de ger f.n. 3.10% ränta och den betalas ut månatligen. De har dock inget konto för barn så går du bort blir kontots behållning en tillgång hos dödsboet för arvingarna att fördela.
Citera
2024-11-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ja, lån med så låg ränta finns ingen poäng med att betala snabbare än man behöver. Har även bostadslån med en ränta på 1.5%. Ser ingen anledning att betala av det i förväg heller.

Hur kunde du få bostadslån med så fantastiskt låg ränta?
Citera
2024-11-04, 22:35
Medlem
Germanofils avatar
Många tråkiga svar i tråden. Personligen hade jag investerat 400k blandat i indexfonder, aktier och guld. Resten hade jag lagt på ett sparkonto med fria uttag och använt för att sätta guldkant på tillvaron som ensamstående förälder. Roliga resor med barnet, bra (men inte svindyra) kläder, cykel, etc.
Citera
2024-11-04, 22:37
Medlem
Citat:
Och?

Och hur vet du att det gick snabbare? Du kanske bara är äldre?
Och? Ja alltså jag sover ju gott om nätterna i alla fall. Till skillnad mot dig
Citera
2024-11-04, 22:50
Medlem
LuiLuis avatar
Se PM
Citera
2024-11-04, 23:15
Medlem
Eldebrinks avatar
Om du behöver ställa frågan så är svaret per automatik den billigaste indexfonden. Möjligen i kombination med en billig globalfond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in