Citat:
Ursprungligen postat av
StudiumValor
Det beror ju poå vad som avses med suger. Kan du ge ett exempel på detta med suger och vad du gjorde? Eller vilka val du stod inför?
Umgänge går nästan per automatik ut på att göra praktiska saker tillsammans eller diskutera vardagliga händelser och världsliga ting.
Det är nästan alltid på det sättet man hamnar med folk oavsett vem man umgås med. Det känns väldigt mycket som att många lever i små världar.
Umgänge är i efterhand alltid bortkastat då det inte kan leda framåt till någonting, och endast kan vara i nuet.
Det är svårt förklara på trevliga eller rimliga vis för hungriga folk som vill umgås mest för att de själva inte kan vara ensamma, eller vill maximera storlekarna på sina grupper.
Jag känner behov att kasta "burkar fyllda med mörker" innan jag börjar umgås eller samtala i förhoppning att lyfta till andra frekvenser. Men nästan allt folk är ytligt och problemet är det.
Det borde finnas många som är trötta precis som jag men som fattas sätt att uttrycka saken på, och därför istället tystnar. Man kan säga att inte går att göra något och ge sjutton i vilket. Det är möjligt men vad mer...