Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-10-24, 15:19
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Är ju jävligt märkligt att ingen (här åtminstone) nämner den inte så lilla godsbangården/terminalen, eller vad det nu benämns som, i Överhögdal som för snart ett år sedan försvunnit, permanent? Det var väldigt välbesökt där med diverse crews och målare (graffiti) från hela landet, området i sig med skön, stilla natur.

Kanske beror på att den numera är omgjord till aktiv lastplats? Användes som uppställningsplats/lagringplats tidigare och innan dess som skrotplats för diverse järnvägsfordon.

Ja, många kladdmuppar hade hittat dit de sista åren men man fick glädjas åt bilderna tagna innan dess.
Citera
2024-10-24, 17:02
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Kanske beror på att den numera är omgjord till aktiv lastplats? Användes som uppställningsplats/lagringplats tidigare och innan dess som skrotplats för diverse järnvägsfordon.

Ja, många kladdmuppar hade hittat dit de sista åren men man fick glädjas åt bilderna tagna innan dess.

Tack, antar det flög långt ovanför ditt huvud men var det vad mitt inlägg handlade om. Samtliga av länkarna uppmärksammar att det nu är en virkesterminal.

Kladdmuppar absolut, vet inte om det är så mycket mer legitimt att vara analfabet dock
Citera
2024-10-25, 16:39
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Tack, antar det flög långt ovanför ditt huvud men var det vad mitt inlägg handlade om. Samtliga av länkarna uppmärksammar att det nu är en virkesterminal.

Kladdmuppar absolut, vet inte om det är så mycket mer legitimt att vara analfabet dock

Som att kalla Överhogdal för Överhögdal menar du?
Citera
2024-10-26, 04:18
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Som att kalla Överhogdal för Överhögdal menar du?

Ja typ. Kanske för att det heter Överhogdal och inte överhögdal!
Citera
2024-10-26, 04:25
Medlem
Conams avatar
Citat:
Benämns inte bägge ställena hoddal?
Citera
2024-10-26, 21:30
Medlem
Tjabos avatar
Citat:

Precis.

Citat:
Är ju jävligt märkligt att ingen (här åtminstone) nämner den inte så lilla godsbangården/terminalen, eller vad det nu benämns som, i Överhögdal som för..
Senast redigerad av Tjabo 2024-10-26 kl. 21:34.
Citera
2024-11-05, 09:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spawn_of_diablo
jag undrar om det finns nått i jämtland? typ östersund..krokom och runt i dom trakterna..jag har liksom bott här uppe i snart ett år och jag har ingen möjlig het att ta mig hem till sthlm så ofta så jag skulle vilja fortsätta mitt intresse även fasst jag inte e hemma...nån som vet nått kul..

omg när jag va 14 brukade jag alltid va ute i skogen och vandra i timmar, hittade en övergiven medeltids-by. utanför bräcke, va fett coolt och hitta bara sådär av misstag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in