Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-05, 09:52
Medlem
Congelados avatar
Röker zutt just nu och undrar om hasch och tobak har någon synergieffekt ihop eftersom en klar majoritet meckar dom två ihop och när dom röker? förstärker nikotin upplevelsen på något vis enligt er?
Senast redigerad av Congelado 2024-11-05 kl. 10:15.
Citera
2024-11-05, 10:12
Medlem
LionFromZions avatar
Tror det är av den enkla anledningen att det inte går att rulla brunt rent och att tobak är det enklaste att få tag på. Samtidigt som många som röker cannabis också rökt/röker cigg så det är en välkänd väg att välja.
Men det är bara min gissning.

Sen är det absolut så att upplevelsen påverkas men att det skulle vara någon synergi (båda tillsammans skapar något extra?) upplever inte jag. Effekten av tobak och nikotin är vad den är med eller utan CB. Har slutat med tobak och rullar endast med hampaprodukter sen ett bra tag tillbaka. Visst kan man känna att det saknas något till spliffen när man inte får en nikotinkick, men det kommer man över fort och är mer ett resultat av vana eller nikotinberoende enligt mig.
Senast redigerad av LionFromZion 2024-11-05 kl. 10:14.
Citera
2024-11-05, 10:12
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Röker zutt just nu och undrar om hasch och tobak har någon synergieffekt ihop eftersom en klar majoritet meckar dom två ihop och när dom röker? Förstärker nikotin upplevelsen på något vis enligt er?

Ja, det finns forskning på det här. Googla.
Citera
2024-11-05, 10:16
Medlem
mikkelbergs avatar
Du blir mer "sänkt" om du blandar med tobak, självklart beroende på hur mkt cannabis du blandar i..

Nikotinruset = "ahhhh, sätta sig ner". Ifall du röker en cigg/snus det första du gör på morgonen, kan du känna detta.

röker du "rent", altså utan tobak, upplever jag en mer "high" uppåt känsla.

Detta ovan är självklart min personliga åsikt men jag är mkt bevandrad i ämnet och har kört på båda sätten under lång tid.

Mitt råd är att sluta inhalera rök och äta cannabis istället.
Citera
2024-11-05, 10:18
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Ja, det finns forskning på det här. Googla.

Spännande, vad skulle vara synergin i så fall?
Är inte intresserad av att googla olika forskningsrön. Säg istället vad du vet om det genom de studier du läst.
Citera
2024-11-05, 10:28
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Spännande, vad skulle vara synergin i så fall?
Är inte intresserad av att googla olika forskningsrön. Säg istället vad du vet om det genom de studier du läst.

Jag röker mycket och det var länge sen jag läste, så jag kommer inte ihåg exakt.

Men kan ha varit något om att det tas upp snabbare med hjälp av nikotinet, så effekten upplevs mer direkt. Sen tycker jag personligen att man blir lite mer flummig och att flummet blir lite mjukare. Inte mildare, men mer behagligt. Också att det varar lite längre.
Citera
2024-11-05, 10:32
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Jag röker mycket och det var länge sen jag läste, så jag kommer inte ihåg exakt.

Men kan ha varit något om att det tas upp snabbare med hjälp av nikotinet, så effekten upplevs mer direkt. Sen tycker jag personligen att man blir lite mer flummig och att flummet blir lite mjukare. Inte mildare, men mer behagligt. Också att det varar lite längre.

Intressant, hade aldrig hört om det. Ska bli spännande att höra vad fler upplever av detta. Jag som gått från att röka CB + tobak till att inte göra det kan säga att jag inte märker någon skillnad alls på rökats effekt. Förut hade man en nikokick första 10minutrarna efter spliffen, nu har man inte det. Effekten av rökat är exakt den samma därefter.
Citera
2024-11-05, 10:37
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Intressant, hade aldrig hört om det. Ska bli spännande att höra vad fler upplever av detta. Jag som gått från att röka CB + tobak till att inte göra det kan säga att jag inte märker någon skillnad alls på rökats effekt. Förut hade man en nikokick första 10minutrarna efter spliffen, nu har man inte det. Effekten av rökat är exakt den samma därefter.

Röker du weed eller hasch? För med hasch är det väldigt märkbar skillnad. Iofs. märker jag skillnad om jag röker rent gräs också, men inte lika påtagligt som om jag röker hasch med nån örtmix istället för tobak. Det är nästan som två olika upplevelser.
Citera
2024-11-05, 10:45
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Röker du weed eller hasch? För med hasch är det väldigt märkbar skillnad. Iofs. märker jag skillnad om jag röker rent gräs också, men inte lika påtagligt som om jag röker hasch med nån örtmix istället för tobak. Det är nästan som två olika upplevelser.

Min upplevelse är för både grönt och brunt. Har rökt mycket rent brunt i pipa och bong. Har även kört tobaksblandningar i samma. Rullar gärna rena gröningar eller med CBD-gräs.
Är genuint förvånad att du tycker det är så stor skillnad verkligen. När testade du röka rent senast?
Citera
2024-11-05, 11:39
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Min upplevelse är för både grönt och brunt. Har rökt mycket rent brunt i pipa och bong. Har även kört tobaksblandningar i samma. Rullar gärna rena gröningar eller med CBD-gräs.
Är genuint förvånad att du tycker det är så stor skillnad verkligen. När testade du röka rent senast?

Eh…grönt några månader sedan kanske. Brunt flera år sedan när jag var i Holland och blev tvingad till att rulla med örtmix.

Men som sagt, det finns forskning i ämnet så det är mer förvånande att du inte känner någon som helst skillnad.
Citera
2024-11-05, 22:01
Medlem
Bone Collectors avatar
Vid tobaksrökning vidgas blodkärlen vilket torde göra att TCHet slår något hårdare eller snabbare.
Citera
2024-11-07, 23:30
Medlem
plapmans avatar
Tvivlar på att det är nikotinet som gör det men jag upplever iaf en påtaglig skillnad. Tobak innehåller även mao hämmare som skulle kunna påverka effekten, när andra MAOIs som används som antidepp kombineras med cannabis kan det leda pulsrubbingar ångest och i vissa fall haucinationer.
Inget jag upplevt av att blanda i lite cigg men effekten är helt klart annorlunda mot att röka rent och tugga på ett nikotin tuggummi samtidigt. Sen kan jag säga att andra typer av tobak kan ge väldigt påtagliga effekter tex vissa cigarrer och typer av piptobak men inget av dessa kommer i närheten av den Bond tobak jag rökte i Vietnam som faktiskt gav ett betydligt starkare rus än standard brasset folk röker i Sverige. Det var väl ingen trevlig upplevelse direkt då jag satt nedtryckt i soffan ca 15 min innan jag vågade försöka gå för att hela kroppen vibrerande, det närmaste jag skulle kunna jämföra det med är att röka changa fast utan den ego-förintande effekten från dmt.
Det ska väl sägas att jag rökte ca 1 paketet röda cigg om dagen då och är ganska tolerant mot droger överlag, tex så brukade jag förkröka en 70is hemma innan jag cyklade ner till puben och cyklade hem varje gång utan en enda vurpa. Det närmsta skulle ha varit en kontrollerad krasch in i en buske då skosnöret trasslade in sig i trampan🥴. Säger det mest för att ni ska veta att jag inte är någon fjortis som blir helt väck av en cigg.
Med det sagt så kan tobak vara förvånansvärt potent och det innehåller betydligt mer än bara nikotin och MAOIs är kända för att kunna spöka till det med de flesta substanser. Tobak innehåller bland annat harmine samma MAOI som b.caapi, den rot som används för att göra dmt oralt aktivt i Ayahuasca vilket förklarar bond tobakens likhet med changa.
Tobak kan vara milt till måttlig psykedeliskt och en kraftfull medicin som kräver respekt även om det inte spelar i samma liga som svamp och lsd.
Cancerpinnar saknar tyvärr det mesta av tobakens magi och är aldeles nersölade med hundratals tillsatser så som flamskyddsmedel som garanterat ger en sämre upplevelse. för att knyta ihop det hela på något sätt så har tobak absolut förmågan att ändra karaktär på ett cannabisrus med det skräpet man hittar i en cigg är knappt att betrakta som tobak, jag skulle titta närmare på harmala forskning för mer info då det allra mesta av tobaks forskningen stirrar sig blind nikotin och diverse skadliga förbrännings produkter. Lite som den primitiva forskning som säger att thc är "det" aktiva ämnet i cannabis. Men tobak innehåller så mycket mer än bara nikotin och högkvalitativ tobak har egenskaper som fjuttiga små cigg inte kommer i närheten av men de kan förändra ruset ändå. nu får det vara slut freestyleade ihop det här inlägget. Godnatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in