Citat:
Ursprungligen postat av
Vladulven
Ja, de som håller med bilkamera måste naturligtvis få betalt, och de som utnyttjar tjänsten får betala.
Men varför inget chattande? Med chattande kan man utvidga tjänsten till att handla om allt möjligt. Tex fråga om det är fullproppat på en restaurang som man hade tänkt att besöka, eller hur hotellrummet var på ett ställe som dashcam-ägaren just övernattat på. Om det var dåligt fiske på stället dit du hade tänkt att åka, osv.
Min reaktion var på att folk som kör bil inte ska chatta. Att någon sitter på ett hotellrum och chattar funkar väl. Däremot så tror jag inte att själva chattandet är nödvändigt. Men nu växte applikationen rejält också.
Först handlade det om trafiken. Nu handlar det plötsligt om "allt". Det som skulle vara intressant är att få upp ställen och kunna läsa kommentarer (inte chatta) om stället. Typ recension. Men ser man på, då finns ju detta redan i Google Maps.
Det lite unika var väl att man skulle kunna dela sin dash-cam till ett nätverk som kan lägga ut kameran på Google Maps från kamerans position. Den som delar kameran får naturligtvis inte betalt. Det jag menade var att alla som använder tjänsten kommer bli tvungna att betala då serverkostnader för den som håller tjänsten kommer behöva finansieras. Viss reklam kan dock täcka vissa kostnader, men sannolikt inte alla kostnader.