Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 17:21
Medlem
Eleana99s avatar
En sdan oerhrt trevlig natt det blev, gick och lade mig efter segertalet i morse. Nu kan man se med lite tillfrsikt p vrlden igen och ska bli otroligt intressant att se vad Elon kan genomfra fr frndringar i statsapparaten samt vad Kennedy kan gra med vaccin- och pandemifrgor. Spnnande tider!

Bara att hoppas majoriteten behlls ven i representanthuset s blir det ka av de nrmsta tv ren. Frst ska 11 miljoner illegala deporteras dock, lr nog ta en stund.
Citera
2024-11-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du r emot krig s drfr vill du ha fortsatt krig.

Ajjemn
Hurru din manipulativa horunge, r du lika villig att krva att Ryssland ska dra sig ur Ukraina som du r att vst ska sluta skicka pengar?
Citera
2024-11-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Hoppet i vstvrlden lever kvar.

- Folket tackade nej till att fortsatt ha vidppna grnser med miljontals illegala migranter, mnga av dessa grovt kriminella.
- De tackade nej till att ha en massa transgender-snubbar tvlandes mot kvinnor.
- De tackade nej till galenskapen att lta folk f rsta utan ID-handlingar.
- De tackade nej till att lta sina familjemedlemmar kastas in i ngot meningslst krig.
- De tackade nej till en glittrig Hollywood-elit som r helt bortkopplade frn verkligheten.
- De tackade nej till von oben attityden hos DC-eliten, som ser ner p hrt arbetande mnniskor.
- De tackade nej till frre anslag fr poliser runt om i landet, d de vill ha trygga gator.
- De tackade nej till strre statligt inflytande.
- De tackade nej till hgre skatter.
- De tackade nej till sanctuary cities, och gullandet med kriminella.
- De tackade nej till att bli av med second amendment.
- De tackade nej till att deras barn ska f diverse woke-skit nedtryckt i halsen.
- De tackade nej till frsk att sl snder krnfamiljen.
- De tackade nej till frljligandet av mn, och framfrallt vita mn.

Tack USA fr att ni tackade nej till vnsterns galenskaper och destruktiva politik.

Mycket bra rutet.
Det enda som str mig r abortrtten.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Om du tror jag tnker leta fram en intervju med Kennedy s tror du jvligt fel. Jag tycker allmnt illa om dig s tro fr fan inte att jag gr dig tjnster d.
Nej, det handlar inte om klla. Det handlar om villfarelse, att inte pst nt om dems som inte r sant.

Det finns ingenting om att de ville ha JFKjr med i bten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
lnk?

Inget frn Harris nnu, men hur ltt r det att framtrda under ett mentalt sammanbrott?
Tur att en s labil person inte blev vrldens mktigaste.....

https://www.nbcnews.com/politics/202...sident-results

Dr kan du se varje delstat och det jag pratar om. Kolla hur jmnt det r i Wisconsin.
Citera
2024-11-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det handlar inte om klla. Det handlar om villfarelse, att inte pst nt om dems som inte r sant.

Det finns ingenting om att de ville ha JFKjr med i bten.

Som sagt. Jag tycker jvligt illa om psykfall som dig s frvnta dig inte srskilt mycket energi frn min sida att ge dig ett skit.
Citera
Medlem
Finns det nn realistisk lista p vad han kommer hinna gra?
Ukraina?
Israel?
Nato?
etc
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det r inget subjektivt tyckande. Det r ett objektivt faktum att du haft fel i precis allting du dagligen spammat forumet med. Trump vann enkelt och det var helt uppenbart att s skulle ske. Alla viktiga indikatorer pekade hela tiden mot Trump med god marginal.

Jag frklarar fr dig varfr du har haft fel om precis allting. Det handlar allts inte om dig per se utan mekanismerna bakom som gjorde att ni hamnade s snett i er verklighetsuppfattning. Det r s relevant det bara kan bli fr om ni aldrig frstr varfr ni hade s fel s kommer ni fortstta ha fel om precis allting i framtiden ocks. Det r drfr du r helt ofrmgen att frst hur Trump kunde vinna valet och det bsta du kan komma p som frklaring r att alla har lurats av en narcissist. Med din falska vrldsbild finns det ingen annan mjlig frklaring och vill man kunna frst den verkliga frklaringen till varfr Trump vann valet s mste man frst gra sig av med din helt falska bild av verkligheten.

Kan du frklara varfr ngon ska lyssna p ett enda ord vad du och liknande mnniskor har att sga om amerikansk politik nr det visade sig att ni hade fel om precis allting?
Du har inte frklarat ett dugg och du centrersr dig fortfarande kring min person.

Orsaken till att Trump vann r att han r manipulativ, att folk lever i en vision om att Trump var s bra.

Trump 2.0 r verhuvudtaget inte jmfrbar med det frflutna och det har han gett flertal indikationer p.
Han r mer skruvad, degenerad och mer radikal.
Citera
2024-11-06, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har inte frklarat ett dugg och du centrersr dig fortfarande kring min person.

Orsaken till att Trump vann r att han r manipulativ, att folk lever i en vision om att Trump var s bra.

Trump 2.0 r verhuvudtaget inte jmfrbar med det frflutna och det har han gett flertal indikationer p.
Han r mer skruvad, degenerad och mer radikal.

Det r bara din sikt men den vger inte tungt nr du har haft fel om precis allting. Du r en kontraindikator.
Citera
2024-11-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Ja, med den lilla skillnaden d att jag vill ha ett invasionsfrsvar som p 80-talet eftersom man aldrig vet vad som kan hnda i framtiden. Jag vill ha ett starkt frsvar, men jag har aldrig frsttt de som tror att Ryssland p ngot stt skulle ha kapaciteten eller intresset att invadera Sverige hr och nu. Det r skrmselpropaganda som inte har ngra belgg alls. Man verkar fastna i tanken att Putin r "trigger happy" och invaderade Ukraina bara av den anledningen. Nr det bland annat finns historiska skl (som jag inte hller med om) till det. Konflikten r mer komplicerad och har fler lager i sig n att Putin skulle vara batshit crazy.

Jag hade helst sett att vi hade haft ett s pass starkt frsvar att vi slapp NATO och jag blev tokig nr tvlen kallade frsvaret fr ett "srintresse".
Men du har ju svaret framfr dig p varfr folk r rdda fr Ryssland: De agerar totalt irrationellt och dagerar utanfr de internationella lagar de r bundna att flja eftersom de r permanenta medlemmar av FN:s skerhetsrd. Ditt stt att resonera r ungefr likadant som att sga att vi inte behver oroa oss fr kriminella gng eftersom de flesta som dukar under fr dem r p ett eller annat stt relaterade till gngkriminalitet. Ryssland r farliga, och det finns det gott om prejudikat fr, och om du vljer att ignorera detta frstr jag inte varfr du vill ha ett frsvar ht?
Citera
2024-11-06, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Som sagt. Jag tycker jvligt illa om psykfall som dig s frvnta dig inte srskilt mycket energi frn min sida att ge dig ett skit.
Det kan du tycka men jag r inte mnet.

Det finns inga belgg fr det du skrev om att dems ville ha JFKjr och kan konstateras som bullshit eftersom du heller inte har klla som styrker dina pstenden.

As simple as that.

Du r med andra ord ifrgasatt p ett debattforum, gilla lget.
Citera
2024-11-06, 17:28
Medlem
Vad tror ni att Harris nu gr?

Hon har ju framstllt honom som fascist och en modern Hitler och sig sjlv som stor ledare. Kommer hon att nu ta konsekvensen av detta och faktiskt sjlv arrangera ngon typ av attack mot honom?

Om hon inte ljg utan verkligen tror p detta s r det ju ngot hon MSTE gra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in