Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-06, 17:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det Trump har sagt r att han vill ha snabb fred ingenting annat. Ukraina kan hlsa hem, s ven Nato.
En nyckfull president r aldrig att lita p. Handelskrig med Europa? Tullar? Allt r inte guld som glimmar, men Europa och Sverige fr krla oavsett. Fr min personliga del r USA klassat som ett drhus.

Avgrandet handlar nog om Bidens dliga presidentskap dr ekonomin har avgjort. Mindre i plnboken, dyrare mat osv. De frstr inte ord som inflation och de vet inte att det finns lnder utanfr USA.
Viktigast r nd att det blir slut p all woke-skit
Citera
2024-11-06, 17:50
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sjlvklart. Du ocks?

Det r skert jttekul i din bubbla, andra r oroliga fr hans utrikespolitik som Nato och Ukraina.

Jag tillhr den gruppen eftersom Trump r narcissist och han har inte uppvisat stabilitet.
.... Oavsett om han beundras ang frra sittningen.
Naaw, hon r orolig fr Nato, din lilla krigshetsare dr, varfr r det s viktigt fr er pissliberaler att bomba alla som inte delar era jvla vrderingar till underkastelse.
ven om det inte lr hnda s hade det varit fantastiskt om Trump faktiskt lmnade Nato, s kunde du sutta dr i knt p Turken. Tvi
Citera
2024-11-06, 17:50
Medlem
Med tanke p valet mellan snackepellen Trump och den fullstndigt galna idioten Harris, s r jag glad fr att det blev den orangea snackepellen.
S, ja, njd.
Vrlden mr mycket bttre av Trump n Harris.
Citera
2024-11-06, 17:51
Medlem
howdie11s avatar
Amerikaner r otroligt korkade. Majoriteten tror vl fortfarande att Jorden r 6000 r gammal s det r vl inte konstigt att det blev som det blev.
Citera
2024-11-06, 17:52
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det r mycket positivt att han inte omger sig i s stor utstrckning med extrema globalistiska neocons och neolibs lngre. Att han har lyckats neutralisera neocons/neolibs som en politisk kraft i det republikanska partiet r faktiskt det mest positiva och imponerande Trump stadkommit politiskt. Avgrundsvarelser som alla Cheneys, Boltons och Bushs i det republikanska partiet har kastats p sophgen och stdjer nu istllet Demokraternas kandidater.
r det bttre med en person som postar inlgg som en edgy 14-ring online, och en antivaxxare som tror p den stora covidvaxx-konspirationen samt springer runt med bjrnlik i central park r frgan?
De personerna du nmnde kunde i alla fall bete sig vuxet.
Senast redigerad av Nihenna 2024-11-06 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej det viktigaste blir att frgra palestina fr alltid.
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vi fr hoppas att han blivit betydligt mer hgerradikal n frra gngen. Sanningen r dock att han r center-right och inte srskilt radikal alls utan mer som en demokrat fast s som demokraterna var fr 25 r sedan.

Ska ngot stadkommas nu s fr man ju hoppas att Trump kan vara tminstone en tiondel s radikal som media tillskriver honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta r utan tvekan den strsta politiska comebacken i hela vrldshistorien

Nope
Citera
2024-11-06, 17:53
Medlem
Nu bara njuter man. Alla lgner frn Harris, CNN och andra galningar lurade inte amerikanska folket.

Man bara njuter
Citera
2024-11-06, 17:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Absolut. Bara vi fr sluta se ckliga transmnniskor, att de ska veta sin plats inne i garderoben, r vrt det ven om hela vrlden brinner...
Citera
2024-11-06, 17:54
Medlem
Citat:

Ja nu har Trump makt ver Sveriges alla 16 militrbaser. Vr regering kommer grta blod nr det frstr allvaret med skrotandet av Nato. Och Trumps vurm fr Putin.
Hans kvinnosyn fr stanna i drhuset USA, och Europa frhller sig till sitt eget ven om unionen tvingas till affrer med USA. Sen kan det bli ekonomiska krascher givetvis och d r USA inte frskonade p ngot stt.

Nej, hans egna sikter gllande det du kallar Woke pverkar inte Europa.
Citera
2024-11-06, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Nej, jag r inget fan av Trump utan anser att han r en sjlvgod narcissist. Dessutom tror jag republikanerna vann trots honom och inte tack vare honom.

Med detta sagt s ogillar jag ven hans retorik, men jag tycker det faktiskt r nnu lgre att att kalla honom hitler mm om man inte menar det (srskilt efter mordfrsk). Drfr efterfrgar jag om man faktiskt tar konsekvensen av det man sagt.
Hller med ur en aspekt fr han r inte i nrheten av nn Hitler.

Vad som dremot kan ses r att han har en retorik som r likt Hitlers vg till makten.
Hans frra, nu dda frun, ska ha sagt att han lste My New Order och ska ha varit fascinerad av teorin Big Lie; Grosse Lge enligt sin fd advokat Brenner.
Det finns mnga punkter som flyter samman i propaganda och har likheter.
S han kan absolut ha intresserat sig fr den delen, dock inte judeutrotning och annan galenskap kring Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in