Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-06, 20:57
Medlem
Authixs avatar
Nu har det gått för långt, haft flera psykologer och psykoterapeuter som råder att jag lägger in mig på psyket och ska inte gå lös i samhället

Nu har jag nyligen blivit av med jobb och lägenhet, är 30 år och äger ingenting, bara en massa skulder. Har svikit många människor i min närhet och jag tror faktiskt livet har nåt slutet för min del.

Den stora frågan är; När vet man att livet är kört? Jag har verkligen INGENTING att se fram emot längre och jag har redan upplevt allt känns det som. Jag vill helt enkelt avsluta det nu.

Vad ska psykiatrin hjälpa mig med? Patienter tar ju livet av sig under LPT, det finns ingen som egenligen bryr sig. Jag vet inte ens varför jag vänder mig hit men skulle vilja diskutera detta nu innan jag vet svaret.
Citera
2024-11-06, 21:09
Medlem
Ligg i sängen, ta dina mediciner och koppla av. Ta kontakt med släktingar som du litar på och gå vidare sedan.
Citera
2024-11-06, 21:24
Medlem
Jantejantejantes avatar
Fan du har ju minst 30 år kvar av livet. Du klarar det, försök att få hjälp av socialtjänsten, du har väl inte betalat massa skatt i onödan? Det värsta du kan göra är att gå på gaslightarnas försök att knäcka dig och hamna i psykiatrivårdens klor. De vill bara droga dig och ha dig som försökskanin. De vill inte att du blir frisk på riktigt du är bara en bricka i deras spel, du kommer få gå på massa möten hit och dit och dessutom bli fakturerad för att göra dem ännu rikare. De lurar i dig att du ska bli frisk men egentligen vill de hålla dig i en stadie av limbo så att de kan "behandla" dig ännu mer.
Citera
2024-11-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Fan du har ju minst 30 år kvar av livet. Du klarar det, försök att få hjälp av socialtjänsten, du har väl inte betalat massa skatt i onödan? Det värsta du kan göra är att gå på gaslightarnas försök att knäcka dig och hamna i psykiatrivårdens klor. De vill bara droga dig och ha dig som försökskanin. De vill inte att du blir frisk på riktigt du är bara en bricka i deras spel, du kommer få gå på massa möten hit och dit och dessutom bli fakturerad för att göra dem ännu rikare. De lurar i dig att du ska bli frisk men egentligen vill de hålla dig i en stadie av limbo så att de kan "behandla" dig ännu mer.
Du låter smått paranoid i det du skriver.
Citera
2024-11-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Vad ska psykiatrin hjälpa mig med? Patienter tar ju livet av sig under LPT, det finns ingen som egenligen bryr sig. Jag vet inte ens varför jag vänder mig hit men skulle vilja diskutera detta nu innan jag vet svaret.
Du kan kolla den här tråden. Där står en del om bättre lösningar. (I startposten).
https://www.flashback.org/t3637166

Citat:
Det värsta du kan göra är att gå på gaslightarnas försök att knäcka dig och hamna i psykiatrivårdens klor. De vill bara droga dig och ha dig som försökskanin.
Ja, ungefär så.
NÅGRA är bra på "utrensnings"samtalsterapi, MEN de flesta ältar istället för att träna upp sig (se länken)
Citera
2024-11-06, 21:57
Medlem
Jantejantejantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart

Go fuck yourself!
Citera
2024-11-06, 22:08
Du har inget att förlora men allt att vinna så ge det en chans och lägg in dig och prova. Vad är det värsta som kan hända att du dör lite senare?
Citera
2024-11-06, 22:59
Medlem
Citat:
Go fuck yourself!
Intelligent svar🤦‍♀️
Citera
2024-11-06, 23:23
Medlem
Känner en som sa att han har aldrig mått så bra som när han låg inne en vecka.
Prova så kanske du också kommer ut utvilad med nytt sug på livet och nya mål.
Citera
2024-11-07, 00:48
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ligg i sängen, ta dina mediciner och koppla av. Ta kontakt med släktingar som du litar på och gå vidare sedan.
har inga mediciner och har inte uppgett att jag vill ta mitt liv därför jag kommit undan LPT
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
hur?
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Känner en som sa att han har aldrig mått så bra som när han låg inne en vecka.
Prova så kanske du också kommer ut utvilad med nytt sug på livet och nya mål.
tack för tipset
Citera
2024-11-07, 00:49
Medlem
Authixs avatar
jag tänkte flytta till en annan stad och börja om på noll vad tycker ni
Citera
2024-11-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
jag tänkte flytta till en annan stad och börja om på noll vad tycker ni
Kan vara en lösning men kan också bli ett försök att fly sina problem. Vårt inre kommer ikapp oss var vi än befinner oss. Det vi bär på, som gör att vi mår psykiskt dåligt, måste lösas/bearbetas/lindras oavsett vart vi beger oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in