Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-06, 22:06
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har inga frhoppningar alls om USA, s du riktar t fel hll. Stt ett tak ver USA s har du ett stort drhus. Trump r dmd och r kriminell och har vldtkt p sitt CV. Kan inte bli mer underhllande att se ett drhus.

Det r Murre ox, grov misshandel vid tv tillfllen.
Citera
2024-11-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
rtal r 2024 och Trump r inte den samma som frr.
Han r betydligt mer degenererad, han r smre p att hlla ihop ang sin narcissism.

Han har en annan agenda sen 2020 d han krnktes och blev ett sjlvutnmnt offer per se., vilket r typiskt narcissism.

Han r inte intresserad av att kra politik som 2016, han r vrre och dr inkommer Ukraina som ett riskmoment likavl som relationen till Nato.

Det gr inte att missa att han r mer radikal och instabil.

S hr kan Putin stta Trump i knt och Trump tror han hller i trdarna.
Jag r lika vertygad att om tv onda ting stlls emot varann r Putin den skarpare.

S nej, jag tror inte ett dugg p Trumps frhandlingsfrmga som han vill ge sken av.

Att han fjskat fr Putin ch skickat apparater under Covid var ju intressant i sig. Putin hade tydligen frtur vs amerikanska folket.

Ja USA skickade ett par hundra respiratorer till Ryssland nr Covid hrjad som vrst verkligen bra exempel p nr Putin manipulerade skiten ur Trump 😂
Var det verkligen det bsta du lyckades googla fram
Citera
2024-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Det r Murre ox, grov misshandel vid tv tillfllen.

r han president? Det visste jag inte.

Aprop dina andra lgner.

Citat:
I de hr delstaterna i USA r abort frbjudet

Delstater dr abort r totalfrbjudet bortsett frn vissa undantag som listas hr nedan.

Alabama abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller om fostret har avvikelser
Arkansas abort ok endast om den gravidas liv r i fara
Idaho abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller om det handlar om vldtkt eller incest
Indiana abort ok endast om den gravidas liv r i fara, om fostret har avvikelser eller i frga om vldtkt och incest
Kentucky abort ok endast om den gravidas liv r i fara
Louisiana abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller om fostret har avvikelser
Mississippi abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller om det handlar om vldtkt
Missouri abort ok endast om den gravidas liv r i fara
North Dakota abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller upp till 6 veckor om det handlar om vldtkt eller incest
Oklahoma abort ok endast om den gravidas liv r i fara
South Dakota abort ok endast om den gravidas liv r i fara
Tennessee abort ok endast om den gravidas liv r i fara eller om det handlar om ektopisk graviditet eller druvbrd
Texas abort ok endast om den gravidas liv r i fara
West Virginia abort ok endast om den gravidas liv r i fara, om fostret har avvikelser eller upp till 11 veckor om det handlar om vldtkt
Wisconsin finns i nulget inga undantag i abortfrbudet
https://svenska.yle.fi/a/7-10059510
Citera
2024-11-06, 22:10
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Hller med. Jag kommer vara hg p denna seger i 4 r nu

Samma hr.
Citera
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det finns ju dock 2 problem.

1) Det har pratats om att gra det olagligt fr kvinnor i stater dr det r olagligt att gra abort, att ka till stater dr det r lagligt.
2) Det finns ofantligt mnga fattiga mnniskor i USA som inte har mjligheten att ta sig till grannstaten. Kom ihg att USA inte r ett litet land. Avstndsmssigt r det att ka till en annan stat som att ka till ett annat land fr oss, och det r knappast bara jag som bde i skolan men ocks i vuxenlivet hade kompisar som helt enkelt inte hade rd att ka ivg ngonstans.

Edit: Hittade. https://theconversation.com/crossing...-travel-238167 Idaho och Tennesee har frskt f till att det blir olagligt att ka till andra stater fr att gra abort. Det r en enda rra juridiskt.

Nu r det iofs fokus p folk som inte r frldrar som hjlper minderriga att ka ivg, men det r fortfarande frjvligt i mitt tycke att en morfar som vill sitt barnbarn vl inte fr ka ivg med henne bara fr att frldrarna r ett par religisa extremister som r emot abort, som tvingar barnet att genomg en graviditet mot sin vilja.

I Texas s har i alla fall ett ddsfall ocks kopplats till lagen, dr en tjej dog bara fr att lkaren var rdd fr att hamna i fngelse: https://people.com/texas-teen-suffer...on-ban-8738512

P vilket stt hjlper man sitt barnbarn om man hjlper henne att mrda sitt eget barn? Man behver inte ens vara religis fr att inse att livet brjar vid befruktningen. Varfr denna besatthet att kunna mrda sitt eget ktt och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mrda mina barn med lagen p sin sida. Som pappa har jag oerhrt svrt att frst mig p mnniskor som r fr abort och kanske t.o.m. mrda sina egna skapelser.

Knns konstigt att du tar upp ett ddsfall i Texas som ett exempel p varfr abort br vara lagligt. r det bttre nr ddsfall sker p lpande band via aborter?
Senast redigerad av Roidbert 2024-11-06 kl. 22:12.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Ja USA skickade ett par hundra respiratorer till Ryssland nr Covid hrjad som vrst verkligen bra exempel p nr Putin manipulerade skiten ur Trump 😂
Var det verkligen det bsta du lyckades googla fram
Det framkom i sin helhet vad jag menar om du inte ser detta som rent fjsk, att prioritera Putin fre amerikanska folket r det upp till dig.

Jag har ht inte nmnt det som att Putin lurade skiten ur Trump.
Jag nmner att Trump visar tendenser att slicka Putins rv.
Detta hemlighlls tills nyss.
Citera
Medlem
brutenbryggas avatar
Jag gick just ut p lokala smpuben och kollade lget. Tog en brs och lyssande mest in dom andra.

Tog inte lng tid innan dom tog upp valet och Trump. Alla som motsatte sig valet talade hgt och friskt om det. Hur dligt det var och jorden gr under. Samtidigt sg jag ngra runt bordet som hll kft, inte riktigt ville delta i den konversationen. Och visst var det s att ca 20% personer inte alls hll med om nya fyllesnacket. Sen brjade jag.

Jag brjade ifrgastta ett och annat som den ena eller andra hvde ur sig, utan att rja mig sjlv som SD eller Trump-fljare. Men gjorde det snyggt och "spelade dum". D fick jag hra deras anledningar hit och dit, helt rakt kopierade frn massmedias frestllning och bilden av Trumpen och SD som "satan sjlv". "Inte i mitt liv kan jag lgga min rst p en fascist" "Inte i mitt liv kan jag flja en diktator!" "Trump kommer att frstra hela vrlden!".

Dr fick jag ett stickprov p hur effektiv Sveriges mediarapportering och den politiska indoktrineringen faktisk varit. Jag lyfte ngra frgetecken till dessa som dom fick klia sig i huvet ver men ingen hade ngot svar.

Dr har vi det om n i litet sample - Fren. Tnk sjlv - eller tnk inte sjlv och flj strmmen! Dessa individer trodde p riktigt att vrlden gr under. Jag lt dom babbla p bara. Dom inser inte sjlva hur man bildar sig en egen uppfattning. Det r fr bekvmt att lyssna p media och bilda sin vrld drefter. S klart. Men jag gav dom ngra hjrnspken att grunna p.

En vid bordet sg jag visste vad jag snackade om, sen gick hem. Vi finns hr ute, vi nutidens och framtidens tnkare och invnare! Bit fr bit kommer vi bli mindre hatade. Ingrediensen r ::SUNT FRNUFT::
Citera
2024-11-06, 22:11
Medlem
Jag r just nu mest intresserad av hur Trump kommer att frhlla sig till DCA avtalet.
Citera
2024-11-06, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
P vilket stt hjlper man sitt barnbarn om man hjlper henne att mrda sitt eget barn? Man behver inte ens vara religis fr att inse att livet brjar vid befruktningen. Varfr denna besatthet att kunna mrda sitt eget ktt och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mrda mina barn med lagen p sin sida.

Knns konstigt att du tar upp ett ddsfall i Texas som ett exempel p varfr abort br vara lagligt. r det bttre nr ddsfall sker p lpande band via aborter?
Infanticide r frbjudet likavl som framver i lder s ingen mrdar barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har inga frhoppningar alls om USA, s du riktar t fel hll. Stt ett tak ver USA s har du ett stort drhus. Trump r dmd och r kriminell och har vldtkt p sitt CV. Kan inte bli mer underhllande att se ett drhus.

Trump r vinnarmentalitet. Trump har president rtten.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
MSM mste sitta & klia sig i hret & tnka.Vi tala han,vi utmla han som hitler & rasist & hot mot demokratin kollektivt krde vi alla utom fox samma narrativ plus kndisar som Oprah Winfrey ,osv & nd vann Trump !

Leve Demokratin ! Dd t MSM agreda ! Folkeys rst vann !
Trump is elected president of the united states of america 2024 baaaaby !
👊👊👊🇺🇲🙏❤️
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-11-06 kl. 22:24.
Citera
2024-11-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
P vilket stt hjlper man sitt barnbarn om man hjlper henne att mrda sitt eget barn? Man behver inte ens vara religis fr att inse att livet brjar vid befruktningen. Varfr denna besatthet att kunna mrda sitt eget ktt och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mrda mina barn med lagen p sin sida.

Medicinsk expertis r av en helt annan uppfattning vilket i sig har en strre tyngde n ngra gapiga evangelister som tror Jesus ska komma tillbaka. Det gr inte att snacka sn dynga i ett sekulrt Sverige.
Evangelister och Trump r snt hyckleri att han borde f pris som decenniets charlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in