2024-11-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag blir s full i skratt nr jag lser intervjuer med alla muslimer som rstat p Trump.
De sger att Trump kommer att f slut p kriget i Gaza, och ja.. Det kommer han ju, genom att lta israel f fria hnder att dda alla muslimer dr. De kanske till och med fr lite hjlp av USA's militr med den uppgiften. Var det det muslimerna menade med att f stopp p kriget?

Om Israel skulle ha som ml att dda 2 miljoner muslimer i Gaza s kan man vl inte sga kriget tar slut? D mste ju israelerna jacka upp krigsmaskinen med flera hundra procent jmfrt med nu.
Citera
2024-11-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukovsky
Verkar som om pinsamt mnga hr har SVT och svensk mainstream media som enda klla fr information.

Nr nu verkligheten TERIGEN visar sig vara en helt annan n vad propagandan sger - funderar ni p att brja ifrgastta?

Haha, r du utbildad p X lr? Du kan frmodligen inte ta t dig fakta om den s ter ditt ansikte.
Citera
2024-11-07, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, jag skrev att 1 av 22 barn fr autism. Du kallade det ovetenskapligt konspirationsteoretiskt. Jag visar dig siffran frn CDC och du lmnar nu walk over.

Hll dig du till att diskutera Swift och verlmna viktigare saker till bildat folk.

Han heter dessutom inte JFKjr utn RFKjr. Herrejvvvlar vad vilse du r.
Jomen se dr, bokstverna frndrade.
Tack fr input, ber mobilen skrpa sig.

Men styr diskussionerna det gr du inte, det r utom din befogenhet.

Nej,du ville koppla detta till vaccin och det sket sig med bred marginal.
Det r inte frsta gngen d lmnar kllor som om du har backup fr vad du talar om, din fjant.
Citera
2024-11-07, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja men d hade han en stab dr flertalet sade emot honom och republikanerna hade inte makten i BDE senaten och kongressen. Det r stor skillnad mot det vi kommer se frn 20 jan.

Jas du r rtt person att bertta vad som kommer att ske? Vad r det d vi kommer att se?

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Frstr att du som har svrt att hlla dig p rtt sida om lagen knner tillhrighet med en sn som Trump. Vi har redan sett 4 r med Trump och det var katastrof, drfr vann Biden 2020 s verlgset.

Har jag svrt att hlla mig p rtt sida om lagen, p vilket stt? Jag kan ju upplysa att detta r ett anonymt forum s du kan ju knappast ha en aning om vem jag r eller vad jag gr. Ditt pstende r ju inget annat n antidemokratiskt skitsnack och sdant man hll p med i exempelvis DDR.

Vad var katastrof under de fyra ren med Trump och vad har varit bra med de fyra ren med Biden?
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-11-07 kl. 16:28.
Citera
2024-11-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Det sger en hel del om Biden/Harris.

Nr Capitolium stormades 2021 s var ju frtroendet fr Trump i botten och jag trodde att det var det sista vi sett av honom. Tnk att fyra r senare s rstar folket fram honom med stor majoritet trots lgner, stormning, vetskap om han som president, hans narcissism .

Hur katastrofala ledare och lngt ifrn det amerikanska folket mste inte Demokraterna och deras kandidat varit.

Det har med lgner och frljliganden av allt som har med demokratiska och humana vrderingar att gra. Man jagar enkla politiska pong. Skyll allt p invandrare och transpersoner. Sen r Harris en svart kvinna. Vita mn i USA har en tendens att hata kvinnor, fatta vad dom d tycker om svarta kvinnor.
Citera
2024-11-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keffmenbra
Haha, r du utbildad p X lr? Du kan frmodligen inte ta t dig fakta om den s ter ditt ansikte.

Med tanke p denna trden. Hur nra verkligheten var SVT med sina experter? Eller du har kanske, i din naiva iver att tycka rtt, inte noterat detta uppenbara?
Citera
2024-11-07, 16:31
Medlem
benice2eachothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aaaa, ja detta med autism r ett uttalande som saknar vetenskapliga belgg.

Jag pminner dig samtidigt att detta r inte ett mne som berr JFKjr som nn sorts hlsoguru.

Jag skriver om den politik som Trump r p vg att infra via att tex stta en outbildad person som JFKjr och att det helt klart r orovckande.
.... Som att man never ever lsrycker en (1) underskning och tror att vissa svar r en ultrasanning och ger ett konsensus.

Mjligen fr konspiratrer dock, som r mindre nogarknade kring utbildning, korrekt fakta relaterat till vetenskap.

Jag "konkretiserade, lyfte in vad det gllde" som du bad mig om. Varfr svarade du d p allt frutom min frga?
Citera
2024-11-07, 16:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jomen se dr, bokstverna frndrade.
Tack fr input, ber mobilen skrpa sig.

Men styr diskussionerna det gr du inte, det r utom din befogenhet.

Nej,du ville koppla detta till vaccin och det sket sig med bred marginal.
Det r inte frsta gngen d lmnar kllor som om du har backup fr vad du talar om, din fjant.
Nej, du har skrivit JFK i mngder av inlgg. Du r uppenbarligen fr liten som mnniska fr att erknna ett fel. Istllet skyller du p mobilen

Jag styr dig som den lilla nickdocka du r. Dina svar r fullstndigt frutsgbara. "Frndrade bokstver..."

Jag har inga som helst problem med att belgga att det oerhrt pfrestande vaccinatinsschemat usas barn utstts fr sannolikt orsakar diverse skador. Dessutom kan jag med enkelhet ptala att ett mildare schema i linje med det som finns i vriga vstvrlden sannolikt r mindre pfrestande och mer hlsosamt. Men i sanningens namn har du ju ingen aning om vad jag och flera andra skriver om hr och fr dig r ju all kritik mot rdande, och internationellt mycket avvikande vaccinationsprogram bara "konspirationsteorier".

Obildade tlp.
Citera
2024-11-07, 16:33
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vad snackar du om? Nr har jag sagt att "man inte fr ha ett konservativt styre"?

Jag konstaterade ett faktum - SCOTUS har nu en stark konservativ majoritet som kommer att dma drefter, troligtvis i 50 r eller liknande. S han har kontroll ver de tre kamrarna och en hgsta domstol som inte kommer att g emot honom (de bestmde ju nyligen att presidenter har immunitet).

Hur mycket av denna makt han kommer att anvnda fr framtiden utvisa, men det r s pass nra absolut makt man kan komma. Han har tex ett tal om tv veckor - detta tal kommer nu att kastas ut eftersom det r praxis att inte tala presidenter.

Han kommer ocks att kunna benda sig sjlv om ngot annat tal eller liknande dyker upp. Varfr vill du tona ned makten som han kommer att ha?
Det r frsts en makt som alla presidenter haft.

Din frsta kritik vara att HD, var konservativ. Men de mste utg frn konstitutionen. De kan inte bara hitta p. De kontrollerar att lagar som stiftas, presidentens beslut och annat r enligt konstitutionen. Deras makt kan mjligen ligga i att vlja att inte ta upp vissa fall fr prvning. Man dmer egentligen inte, utan man avgr om domslut fljer konstitutionen, om andra har gjort rtt i sina beslut. Men konstitutionen r det heliga hr. Men som allt annat gr vissa delar att tolka olika. Som man gjort t.ex. med abort. Dr dagens HD har kommit fram till att det ska beslutas av staterna inte p federal niv, enligt deras tolkning av konstitutionen. Nu r jag inte insatt i vad de utgtt frn, men det kan mycket vl stmma. S fr att kritisera det, mste man se vad konstitutionen faktiskt sger.

Men det r frsts mjligt att dra honom infr domstol om fyra r nr han inte lngre r president i andra ml dr han inte r dmd. Men jag r sker p att man fljer konstitutionen hr, ven om du inte gillar det. Men han har inte mer makt n mnga andra tidigare presidenter, om du nu tror det. HD har ven med demokratiska domare, varit konservativ.

S jag vet inte hur du menar att han skulle ha mer makt n andra, tidigare presidenter. Du verkar tro att alla republikaner i parlamenten och alla domare vill infra diktatur. Det tror jag inte ett gonblick p. Fr det krvs fr att han ska kunna bli det. Men har man skrmt upp dig s du inte kan tnka klart, fr du vl ta ngra droger fr att verleva.
Citera
2024-11-07, 16:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keffmenbra
Det har med lgner och frljliganden av allt som har med demokratiska och humana vrderingar att gra. Man jagar enkla politiska pong. Skyll allt p invandrare och transpersoner. Sen r Harris en svart kvinna. Vita mn i USA har en tendens att hata kvinnor, fatta vad dom d tycker om svarta kvinnor.
15 miljoner demokrater, latinos, svarta och kvinnor, som rstade p Biden 2020, valde att inte rsta p Kamala. r de missogyna rasister?
Citera
2024-11-07, 16:37
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Frgan r varfr hans muslimska vljare inte kunde se det?
Trump gick ju srskilt hrt t muslimerna frra gngen han var president dessutom.

Det blir lite av en "Chickens 4 KFC" hr tycker jag.

Muslimerna frsts precis som alla andra som har tv fungerande hjrnceller att Demokraterna numera r partiet som str fr krig och att man ska "bomba fram" demokrati. Alla gamla krigshkar i republikanska partiet stttade Kamala och Kamala var s stolt ver det. Helt bisarrt.

Det r frvisso sant att Trump r Israel-vnlig, men att han skulle ge Netanyahu fria tyglar att gra vad han vill och starta sitt storkrig med Iran som han s desperat vill har jag svrt att se. Krnan i Trumps plattform r just att vara emot krig och att Trump skulle kunna motivera sina vljare till att acceptera att framfrallt vita unga mn och pojkar ska skickas ut i dden fr Israels skull i deras krig mot Iran ser jag som uteslutet.

Om Trump gr det s r han slut politiskt.
Citera
2024-11-07, 16:40
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
15 miljoner demokrater, latinos, svarta och kvinnor, som rstade p Biden 2020, valde att inte rsta p Kamala. r de missogyna rasister?

Ja! Det r s det lter ifrn vnsterliberal media borta i USA nu. De r frrdare, kvinnohatare och rasister! De fr samma behandling som vita mn ftt i decennier nu.

ven vita kvinnor hatas det rejlt p dr borta nu bland demokraterna och i deras media, d vita kvinnor hade en majoritet som rstade p Trump.

ven unga vljare r rena avskummen som svek den Store Ledaren Kamala d stdet bland dessa inte var tillrckligt stort! Fy fan fr alla dessa unga mnniskor! Trash and garbage!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in