Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg vet ogs hvem som solgte TH disse to revolverne i rundt 1967, men kan ikke g ut med det verken her eller pm., men ja det er jo merkelig at den er borte.
Anne har blitt truet flere ganger. Ikke bare den gangen med ektepakten.
En gang holdt TH pistolen mot tinningen og vrlte i raseri. Fyren er jo en klin grn psykopat.
AE hold snnen sin p armen. Vitner skal ha sagt at TH ikke bare slo, men sparket henne, s det er litt av en tyrann dette. Man kan jo undre hvorfor et barn ble ddfdt i 1969. Hun var gravid, og de skulle ha barn. TH kom rekende tilbake etter ha vrt sammen med en annen jente noen mneder. Og s giftet de seg. Han ville vel unng skammen det var den gang f barn uten vre gift. Men barnet ble alts ddfdt, og jeg mistenker at han har utsatt henne for slik vold at barnet dde.
Men den pistolen ja, undrer p hvor den er. Rettsmedisinsk mener jo at hun ble kvalt til dde i Sloraveien 4. Kanskje han har skutt henne bare for vre helt sikker p at hun var helt dd, vet ikke.
Og s har han tilintetgjort revolveren med en slipemaskin s det ble bare metallstv igjenn, eller om han har kastet den p havet. Vanskelig si om hun er skutt uansett, nr man ikke har noe lik.

Ok. Det er en Remington pistol som mangler. Bare glad det ikke var en Makarov jeg.

Tom Hagen br jo ha forklart seg om hvor denne pistolen er blitt av?

Edit.

Siden den er forsvunnet, s kan man vel ikke egentlig utelukke at den kan ha blitt brukt ved andre kriminelle handlinger?

Andre kriminelle handlinger, der det finnes en kule eller prosjektil men ikke noe vpen prveskyte for sammenligne merkene vpenet setter p prosjektilet. Og som kan identifisere vpenet kulen er skutt ut fra.

Det mangler visst et vpen fra Orderud grd, men det var vel ikke en Remington.
Senast redigerad av kornblomst 2024-11-07 kl. 21:12. Anledning: Edit.
Citera
2024-11-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis personen var voksen, ville jeg lagt merke til det. Ikke noe mer. Men ikle seg en
slik maske p Halloween for "blende inn" kan jo sl tilbake fordi det er et merkverdig
kostyme uansett hvilken dag man har det p. Skal man gjre seg "usynlig" eller lite
merkverdig p en hverdag, kler man seg f.eks. i arbeidsty. I tillegg er Halloween en
merkedag, s man vil kanskje huske denne dagen bedre enn en hvilken som helst annen.

Jeg tror ikke GM ville risikere f sitt ansikt sett av noen eller evt videoovervking rundt S4 denne dagen. Jeg tror en eller annen form for maskering m ha vrt brukt for unng identifikasjon. Men det kan selvflgelig vre mer nytralt la Hettem*nnen, men jeg klarer ikke helt gi slipp p Halloween.
Citera
2024-11-07, 21:23
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ok. Det er en Remington pistol som mangler. Bare glad det ikke var en Makarov jeg.

Ja, Makarov ja, det som Svein brukte.
TH vedkjenner seg verken patronene eller noen pistol. Han mente at det var noen som hadde plassert patronene der. Jeg har en mistanke om at han bare vil lage litt oppstandelse ved late som han ikke kjenner til patronene. Kanskje han har solgt den, men s vil han ikke innrmme dette. Det kan vre fordi kjperen ikke har tillatelse til ha den, og s bruker han anledningen til nekte for kjennskap til patronene, s det skulle bli litt oppstyr. Hvis han skulle bruke pistol til avrette noen, s kanskje den Husqvarnaen er best. Remington er stor og klumsete. Mest sannsynlig er den Remington en magnum 44, og den S&W er en 38 kaliber. Husqvarnaen er 9mm, som tilsvarer 38 kaliber.
Citera
2024-11-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ingen kan nok fastsl hverken bilmerke eller modell ut ifra de overvkingsvideoene som er publisert i media av 8.56-bilen.

I sin tid var akkurat det samme tilfelle med hettemannen.
Videomaterialet de satt p var sikkert gang p gang gjennomgtt p leting etter noe som kunne gi dem noe av interesse for lettere kunne identifisere vedkommende. Men de fant ingenting.
Men noen gjorde det. Og det i akkurat det samme materialet som var tilgjengelig for politiet, media og almennheten. Noen s det ingen andre hadde sett. Og s kunne han skrives ut etter at man slapp opplysningene om hvilket jakkemerke han bar nr eieren da endelig med rett jakke p meldte seg.

Hvordan klarte tipseren dette? Det er jo i prinsippet helt umulig se hvilken jakke hettemannen faktisk brer om du s skulle vre eier av samme type jakke blir min vurdering. Jeg synes ikke man skal undervurdere andres evner til se det man selv ikke ndvendigvis ikke evner. En uting!
Citera
2024-11-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, Makarov ja, det som Svein brukte.
TH vedkjenner seg verken patronene eller noen pistol. Han mente at det var noen som hadde plassert patronene der. Jeg har en mistanke om at han bare vil lage litt oppstandelse ved late som han ikke kjenner til patronene. Kanskje han har solgt den, men s vil han ikke innrmme dette. Det kan vre fordi kjperen ikke har tillatelse til ha den, og s bruker han anledningen til nekte for kjennskap til patronene, s det skulle bli litt oppstyr. Hvis han skulle bruke pistol til avrette noen, s kanskje den Husqvarnaen er best. Remington er stor og klumsete. Mest sannsynlig er den Remington en magnum 44, og den S&W er en 38 kaliber. Husqvarnaen er 9mm, som tilsvarer 38 kaliber.

Ahh ... selvflgelig. Kjent stil det.

Lede politiet p ville veier. Som alltid ender blindt.

Edit.

Ser at Duen anstrenger seg for lede trden p ville veier. Fremfrer helt ubegrunnede pstander i et forsk p avspore trden.

Nesten som i kjent Tom Hagen-stil det der.
Senast redigerad av kornblomst 2024-11-07 kl. 22:04. Anledning: Edit.
Citera
2024-11-07, 22:33
Medlem
Citat:

Edit.

Ser at Duen anstrenger seg for lede trden p ville veier. Fremfrer helt ubegrunnede pstander i et forsk p avspore trden.

Har studert den skalte bil-videoen noen ganger n og jeg synes ikke det ser ut som en bil, ville heller gjettet en ATV.
Citera
2024-11-07, 23:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Har studert den skalte bil-videoen noen ganger n og jeg synes ikke det ser ut som en bil, ville heller gjettet en ATV.

Jeg nyer meg med kalle det "noe lyst som beveger seg".
Citera
2024-11-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg nyer meg med kalle det "noe lyst som beveger seg".

Ja det kan jo ogs vre en elektrisk scooter som eldre og bevegelseshemmede ofte bruker.

Kanskje det mest sannsynlige i og med at det var en gangvei.

https://www.finn.no/recommerce/forsa...379085496?ci=3
https://www.finn.no/recommerce/forsa...217182720?ci=7
Senast redigerad av Formann 2024-11-07 kl. 23:43.
Citera
2024-11-07, 23:44
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Edit.

Ja, begynner nesten se et mnster. Han visste nok at oppringningen kl.10:06 var falt ut av oppringningslisten. Telefonen sletter det av seg selv. Oppringningene vises jo i sentralen, og dette vet TH. Det TH gjr nr Politiet spr om oppringning kl.10:06 er nekte for ha utfrt disse, og s blir det full oppstandelse der Politiet sier at han har slettet anrop, noe som seinere blir tilbakevist.
For i NRK-intervjuet s sier TH plutselig at han ringte klokken 10, s det er ikke hukommelsen det er noe feil med. De andre samtalene, som vistes i oppringningsloggen nektet han ikke for.

Det sies at badet i frste kanskje er et stagget sted, at hun frst ble angrepet i andre.
Men jeg har tenkt p om hun ble angrepet kun i frste etasje, p badet.
Ved prve nekte Politiet underske andre etasje slik han gjorde, s vil han plante en mistanke hos Politiet om at noe har skjedd i andre. For TH vet jo at Politiet kommer til underske ogs der, uansett hva han sier.
Bare en tanke.
Citera
2024-11-07, 23:54
Medlem
Citat:

Edit.

Siden den er forsvunnet, s kan man vel ikke egentlig utelukke at den kan ha blitt brukt ved andre kriminelle handlinger?

Andre kriminelle handlinger, der det finnes en kule eller prosjektil men ikke noe vpen prveskyte for sammenligne merkene vpenet setter p prosjektilet. Og som kan identifisere vpenet kulen er skutt ut fra.

Det mangler visst et vpen fra Orderud grd, men det var vel ikke en Remington.
De fant ikke noe sette fingeren p der heller, saken ble henlagt.
Citera
2024-11-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
De fant ikke noe sette fingeren p der heller, saken ble henlagt.

Kan du ikke bruke litt mindre tid p hva andre mener og diskuterer og heller konsentrere deg om dine egne teorier.

Da blir det mye bedre vre her.
Citera
2024-11-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan du ikke bruke litt mindre tid p hva andre mener og diskuterer og heller konsentrere deg om dine egne teorier.

Da blir det mye bedre vre her.
Det er en god id at du gjr det - Jeg har tenkt det samme lenge - Srlig siden du har tatt feil hele tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in