Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Tack fr omtanken men jag sover som en stock. Frgar faktiskt, p riktigt, t en kompis som nojjar.
Varfr menar du att Ryssland frsvinner automatiskt om Ryssland invaderar Sverige?
Eftersom Trump inte kommer blanda in USA?
Jo jag menar att en eskalering av Ukrainakonflikten r det enda scenario dr Sverige skulle kunna hamna i fara. Det extremt osannolika scenariot att Putte anfaller Natolandet Sverige (finns andra krnvapenmakter n USA), dessutom) bygger ju p att han frst sopat rent Ukraina med lite krigskassa kvar att satsa p att ta verja vad? Jrnmalmsbrytningen i Kiruna?
Fr att komma s lngt mste han allts frst genomfra sin omjliga seger. S om han d i ett svagt gonblick trycker p rda knappen lr han vara helt bindgalen s de missilerna skulle vl flyga t alla hll. Du kan kallt rkna med att USA, srskilt under Trump, knappast kommer avst frn att sl tillbaka. Poff! Inget Ryssland.
S tnkte jag. Sannolikheten r vl i stil med 0,0000001. Men strre n att Putte pltsligt samlar ihop vapnen i Ukraina och brjar marschera mot Sverige.
S det jag menar r att de som gr runt och tror att Trumptillsttningen reellt betyder att Putin skall anfalla Norden, de r rejlt vilseledda och uppskrmda helt i ondan. Det kommer inte att hnda.
Nr Trump vann frra gngen satt numera avlidne Olle Wstberg i SVTs valvaka och sade att nu skulle Putin ta ver stersjn. F verkar minnas detta men jag minns att jag tnkte att det lt extremt osannolikt och s var det ju. ven den gngen.