Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Trump har 5 barn och massor av barnbarn s de kommer nog vara en president dynasty i 100 r nu 😉

Nej, det tror jag knappast. De kommer nog bli lika ihgkomna som Mozarts barn.
Citera
2024-11-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralArmfeldt
Du gr en massa antaganden som r rent felaktiga.
Inga krig har startats under Trump:s tidigare period.
Trump har egna barn, hyllar familjen och USA, ssom en amerikansk patriot. Drivkraften r att med makt gra det bttre fr kommande generationer, inte destruktion och krig. Han har makten att pverka andra ledare fr att skapa frutsttningarna till att framtvinga fred.
Vi vet frsts inte hur lyckosam han r i detta, det terstr att se.

terigen dina paradoxer, faktum r att trenden de senaste tio-femton ren snarare har pdrivit det matriarkala styret genom ptvingad militrmakt och revolution. jmfr med Afghanistan. Irak osv.
USA har under en lng period med andra presidenter vid makten, frsatt flera av de totalitra ledarnas lnder i kaos. Och sedan lmnat dem dr. Istllet fr att skapa hllbara frutsttningar fr fred.
I Sverige har det matriarkala synsttet p fred, den feministiska utrikespolitiken, passivitet genom nedrustning och grnslshet skapat det absolut vrsta skerhetspolitiska utgngslget i Europa sedan andra vrldskriget.

Blir det krig i Europa (d.vs att Ukrainakriget utvidgas) s r det konsekvensen, indirekt eller direkt, av en konfliktframkallande politik, skapad av EU:s maktgalna och ansvarslsa politiker.

Som alla presidenter kommer Trump att gra ngot bra och vi kan bara hoppas p att han inte tar alltfr mnga beslut som pverkar oss negativt, fr det r de vita amerikanarna som han vill gra en tjnst - inte alla andra. Kriget i Ukraina r p upphllningen oavsett fr ryssarna vill inte d och "bli ruttnande kttfrs i skogen" som de sger, och nu passar det ju bra att Trump kliver in och tar t sig ran fr fredsmklande. Han r en skicklig strateg, men ven en stor egoist och det finns mnga som anser att han r farlig. Sverige har gtt med i Nato ifall du missat detta s vrat skerhetslge r bde bttre och smre just nu. Vi mste stlla upp ifall Trump vill detta.
Citera
2024-11-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Tack fr omtanken men jag sover som en stock. Frgar faktiskt, p riktigt, t en kompis som nojjar.

Varfr menar du att Ryssland frsvinner automatiskt om Ryssland invaderar Sverige?
Eftersom Trump inte kommer blanda in USA?

Jo jag menar att en eskalering av Ukrainakonflikten r det enda scenario dr Sverige skulle kunna hamna i fara. Det extremt osannolika scenariot att Putte anfaller Natolandet Sverige (finns andra krnvapenmakter n USA), dessutom) bygger ju p att han frst sopat rent Ukraina med lite krigskassa kvar att satsa p att ta verja vad? Jrnmalmsbrytningen i Kiruna?

Fr att komma s lngt mste han allts frst genomfra sin omjliga seger. S om han d i ett svagt gonblick trycker p rda knappen lr han vara helt bindgalen s de missilerna skulle vl flyga t alla hll. Du kan kallt rkna med att USA, srskilt under Trump, knappast kommer avst frn att sl tillbaka. Poff! Inget Ryssland.

S tnkte jag. Sannolikheten r vl i stil med 0,0000001. Men strre n att Putte pltsligt samlar ihop vapnen i Ukraina och brjar marschera mot Sverige.

S det jag menar r att de som gr runt och tror att Trumptillsttningen reellt betyder att Putin skall anfalla Norden, de r rejlt vilseledda och uppskrmda helt i ondan. Det kommer inte att hnda.

Nr Trump vann frra gngen satt numera avlidne Olle Wstberg i SVTs valvaka och sade att nu skulle Putin ta ver stersjn. F verkar minnas detta men jag minns att jag tnkte att det lt extremt osannolikt och s var det ju. ven den gngen.
Senast redigerad av Varglig 2024-11-08 kl. 10:53.
Citera
2024-11-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Som alla presidenter kommer Trump att gra ngot bra och vi kan bara hoppas p att han inte tar alltfr mnga beslut som pverkar oss negativt, fr det r de vita amerikanarna som han vill gra en tjnst - inte alla andra. Kriget i Ukraina r p upphllningen oavsett fr ryssarna vill inte d och "bli ruttnande kttfrs i skogen" som de sger, och nu passar det ju bra att Trump kliver in och tar t sig ran fr fredsmklande. Han r en skicklig strateg, men ven en stor egoist och det finns mnga som anser att han r farlig. Sverige har gtt med i Nato ifall du missat detta s vrat skerhetslge r bde bttre och smre just nu. Vi mste stlla upp ifall Trump vill detta.
Tror jag inte vi mste. Ukraina r nmligen inget natoland. Frst om Putler anfaller USA mste vi delta. Mer sannolikt vore i s fall Baltikum eller Polen. Men det r vl alldeles sjlvklart att vi skall stlla upp d i vilket fall? Har inget med Trump att gra.
Citera
2024-11-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Men detta r ju vldigt mycket spekulation frn din sida. Du beskriver i princip Trump som en suicidal narcissist. Tycker du han verkar hata den hr vrlden s mycket? Vad har du fr belgg fr det i s fall?

Nej, jag tycker inte att han verkar hata vrlden (mexikanare dremot) men han lskar sig sjlv mer n allt annat och kommer att gagna det vita USA - som Sverige inte r en del av. Vi pverkas av USA och Trumps ekonomiska beslut ocks. Han r patriot och vill gra USA stort, inte Europa. Detta r inte unikt fr en amerikansk president men Trumps ego r nog ett av de strsta i USAs historia.
Suicidal r han inte men jag tror att hans lder kan pverka hans lngsiktiga tnkande - och narcissist r han definitivt. Det r med tanke p de instabila ledarna i asiatiska lnder samt Ryssland som det skrmmer mig att det finns ett stort ego ven i USA. Men vi fr hlla tummarna fr att lget hller sig lugnt.
Citera
2024-11-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror ocks hans hga lder spelar in, ven om jag inte tror att han satsar p nt ww3.
Han kan dock stlla till det d han r instabil och oberknelig. Han kan ju fan inte ens uttrycka sig diplomatiskt nr han gapar i versaler p sin plattform.

Ang regelverk r det hans sista sittning och han vill nog grna g till historien som nt radikalt.
Vilket jag ocks terkopplar till hans hga lder och grava narcissism, hybris och ffnga.

Nej, jag tror inte heller att han vill ha nt vrldskrig, det r mer en allmn knsla av oro jag fr infr hans instabilitet....men vi kan bara se p och hlla tummarna fr att lget hller sig stabilt.
Citera
2024-11-08, 11:05
Medlem
Ovntad vinst. Verkar dessutom som han triumferar fregende val med antal vunna rster (74,2 milj vs 74,3 milj just nu enligt svt:s grafik). S Trump verkar behllit sitt hga std medans demokraterna tappat hissnande 10 miljoner rster.

Valet 2020 str verkligen ut mot alla andra r, ingen har ngonsin ftt s mnga rster som Joe Biden. Inte ens i nrheten. Nstan s man kan frst en viss skepticism bara utifrn siffrorna.

Intressant att Trump r mer populr n Obama om man nu enbart gr efter antal rster. Obama anses vl nd varit rtt populr?

Tycker att motstndsrrelsen mot Trump borde varit lika stor detta val? Eller kan det vara s att valarbetare hngivna till Trump lyckats gmma undan 10 miljoner valsedlar?

2024
Kamala 69,8XXXXX
Trump 74,3XXXXX

2020
Biden 81,283,501
Trump 74,223,975

2016
Trump 62,984,828
Hillary 65,853,514

2012
Obama 65,915,795
Romney 60,933,504
Citera
2024-11-08, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Tror jag inte vi mste. Ukraina r nmligen inget natoland. Frst om Putler anfaller USA mste vi delta. Mer sannolikt vore i s fall Baltikum eller Polen. Men det r vl alldeles sjlvklart att vi skall stlla upp d i vilket fall? Har inget med Trump att gra.

Jag pratar inte om Ukraina. Jag pratar om att vi r med i Nato och drfr mste stlla upp nrhelst USA tycker att vi ska bidra, t.ex om USA gr in med soldater i ett land i nrheten av oss och vill att vi sluter upp. Det mste inte handla om att ngon anfaller sjlva USA.
Citera
2024-11-08, 11:21
Medlem
MyJustices avatar
Ser ut som att Chief of staff i vita huset r klart
https://www.youtube.com/watch?v=FQIQfO8suX0
https://youtu.be/XBGNe5GqPcc?si=QY-9LgQ_dl73Nn1h
Senast redigerad av MyJustice 2024-11-08 kl. 11:29.
Citera
2024-11-08, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummiskor
Ovntad vinst. Verkar dessutom som han triumferar fregende val med antal vunna rster (74,2 milj vs 74,3 milj just nu enligt svt:s grafik). S Trump verkar behllit sitt hga std medans demokraterna tappat hissnande 10 miljoner rster.

Valet 2020 str verkligen ut mot alla andra r, ingen har ngonsin ftt s mnga rster som Joe Biden. Inte ens i nrheten. Nstan s man kan frst en viss skepticism bara utifrn siffrorna.

Intressant att Trump r mer populr n Obama om man nu enbart gr efter antal rster. Obama anses vl nd varit rtt populr?

"dEt hAnDlaDe jU oM aTt aLla RStaDe EmOt".. eller hur det nu brukar lta p grtande anti-demoKKKrater..
Citera
2024-11-08, 11:36
Avstngd
lls avatar
Ser p MSM nu hur de brjat leta vems fel det r.

Latinos och svarta mn rstade runt 45% p Trump. Det gr inte att skylla p dem fr d r de rasister.
Vita kvinnor var det 52% och dr gr det inte heller.
Eller att det r Bidens fel.
Slutligen att det r fr att Kamala r frgad kvinna.

Men oj oj vad de frsker hitta vinklar p varfr dessa grupper rstande p Trump.
Hrde en sga uneducated people 🤣
Det kommer nog bli rasist angrepp nd till slut. Fr de mste hitta vems fel det r

Vilken cirkus
Senast redigerad av ll 2024-11-08 kl. 11:58.
Citera
2024-11-08, 11:40
Medlem
MyJustices avatar
Lite mer om Susie wiles
En erfaren tungviktare som har arbetat fr de riktigt stora .
Trump har gjort ett bra val r de flesta verens om ..
https://youtu.be/tjl4WtW4dOI?si=hJnRwnpfdnIveQoO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in