Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-08, 13:09
Medlem
Kapten-Booms avatar
Har faktiskt reagerat senaste tiden att i varenda Netflix-produktion s ingr ett gaypar i en eller annan form. ven om inte filmen/serien handlar om ett homopar s klms det in i form av sidokaraktrer ven om deras relation inte alls har att gra med handlingen i vrigt.

Sg nyligen rullen A Perfect Pairing, en tjej som ker fr att jobba p en bondgrd och trffar en kille. Hela filmen rullar p och jag tnker att jag har inte sett nt gaypar n s detta kanske blir den frsta produktionen frn Netflix utan det inslaget men nej, i slutet s r det en vn till huvudkaraktren som var gay och nu ska gifta sig, s det blir brllop med "you are now wife and wife".

Har inget emot homopar alls, men har verkligen noterat att alla deras material innehller just ett gayktenskap eller gayfrhllande. r det ngot slags krav vid produktion av deras filmer/serier?
Citera
2024-11-08, 13:12
Medlem
Eponumoss avatar
Lter osannolikt.

Har du ngon statistik ver detta?
Citera
2024-11-08, 13:14
Medlem
Har jag ocks noterat, man rknar med det. Men gller lngt ifrn bara Netflix. Kolla SVT play t.ex.
Citera
2024-11-08, 13:24
Medlem
Yepp. Har varit filmnrd i flera decennier och har nra anhriga i ledande filmbranscher. Det stmmer det TS skriver. Jag har noterat samma sak. Jmfr med reklamen i vra medier. Samma sak dr.
Citera
2024-11-08, 13:35
Medlem
Mycket bra! Bda de tv som delar p posten som CEO hos Netflix r gay. Pink money str fr en stor del av premium-abonnemangen, och produktplaceringen som finansierar mnga produktioner, r starkt inriktat mot de ekonomiskt stabila homosarna. Dom dricker mer, dom reser mer, dom handlar mer klder, dom inreder dyrare och r inte bundna vid ngra skrikiga ungar som ska frsrjas. S klart att dom ska ha valuta fr pengarna.
Citera
2024-11-08, 14:06
Medlem
fjollciggs avatar
Nog bgas det mer p tv idag n fr tjugo r sen, men det r frmst i vsterlndska produktioner. I sydkoreanska serier som Squid Games och Hellbound bgas det noll komma noll. Inga kvinnor som saxar heller fr den delen.
Citera
2024-11-08, 14:19
Avstngd
skogshuggar3ns avatar
Jag tror att det gr att komma undan det generella kravet p homorelationer om man tminstone inkluderar en stor mngd rasifierade i huvudrollerna?
Citera
2024-11-08, 14:36
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Har faktiskt reagerat senaste tiden att i varenda Netflix-produktion s ingr ett gaypar i en eller annan form. ven om inte filmen/serien handlar om ett homopar s klms det in i form av sidokaraktrer ven om deras relation inte alls har att gra med handlingen i vrigt.

Sg nyligen rullen A Perfect Pairing, en tjej som ker fr att jobba p en bondgrd och trffar en kille. Hela filmen rullar p och jag tnker att jag har inte sett nt gaypar n s detta kanske blir den frsta produktionen frn Netflix utan det inslaget men nej, i slutet s r det en vn till huvudkaraktren som var gay och nu ska gifta sig, s det blir brllop med "you are now wife and wife".

Har inget emot homopar alls, men har verkligen noterat att alla deras material innehller just ett gayktenskap eller gayfrhllande. r det ngot slags krav vid produktion av deras filmer/serier?

1. Nej , s r det sklart inte. Du ljuger och verdriver drfr att det provocerar dig av ngon anledning.
2. Du har allts sett en slags Hallmarkfilm producerad av Netflix och tycker att det var jobbigt eller strigt att de hade med en brllopsscen. Det verkar konstigt att just det gonblicket var det ljevckande och fniga som gjorde att du inte kan njuta av filmen.
3. Du har nog lite emot homopar om du ser dem exakt verallt.
Citera
2024-11-08, 14:52
Medlem
angelfuck666s avatar
Jag r sjlv inte homosexuell s jag brukar inte reagera p hur ofta killar kysser varandra men det r ju inte bra om det faktiskt r som du sger. Snt kan ju sporra oskra ungdomar och skpsittare att faktiskt ta steget och brja testa sodomi och det vore ju beklagansvrt fr de redan nu sjunkande fdslotalen.
Citera
2024-11-08, 15:17
Avstngd
Crabbofixs avatar
Bgpar i tv-serier? sch, bara inbillning!

Sue/Emily - Dickinson (Apple TV+
Ray/Kevin - Brooklyn Nine-Nine (Fox)
Isak/Even - Skam (NRK)
Nomi/Amanita och Lito/Hernando m.fl Sense8 (Netflix)
Ola/Lily - Sex Education (Netflix)
Harley Quinn/PoisonIvy - Harley Quinn (Tecknat, HBO Max)
Ed/Stede Bonnet - Our Flag Means Death (HBO Max)
Nick/Charlie - Heartstopper (Netflix)
Dani/Jamie - The Haunting of Bly Manor (Netflix)
Santana/Brittany - Glee (Fox)
Adora/Catra - She-Ra and the Princesses of Power (Tecknat, Dreamworks)
Luz/Amity - The Owl House (Tecknat, Disney)
Bill/Frank - The Last of Us (HBO)

Bess/Odette - Nancy Drew (The CW)
Kurt/Blaine - Glee (Fox)
Root/Shaw, Person of Interest (CBS)
Kate/Mallory, Cruel Summer (Freeform)
Clarke/Lexa, The 100 (The CW)
Willow/Tara, Buffy the Vampire Slayer (The WB)
Magnus/Alec, Shadowhunters (Freeform)
Michael/Alex, Roswell, New Mexico (The CW)
Greta/Riley, Genera+ion (HBO)
Dana/Rachel, Mythic Quest (Apple TV+)
TK/Carlos, 911: Lone Star (Fox)
Annalise/Nathan/Gabriel, The Bastard Son & the Devil Himself (Netflix)
Mateo/David, Druck (ZDF)
David/Patrick, Schitts Creek (CBC)
Quentin/Eliot, The Magicians (Syfy)
We Are Who We Are
wtFOCK
Shameless
American Gods
Barry
Doom Patrol
Elitskolan
Grace and Frankie
Love, Victor
Merl
Modern Love
Modern Family
Sex Education
Staged
Verbotene Liebe
The Witcher
Tretton skl varfr
En engelsk skandal
Crashing
Game of Thrones
. Goda omen
Hannibal
Hollywood
How to Get Away with Murder
Man in an Orange Shirt
Mr. Robot
Quantico
Six Feet Under
Skam France
Spartacus: Blood and Sand
The Big Bang Theory
The Carrie Diaries
La casa de las flores
Years and Years
Brothers & Sisters
Fsica o qumica
Hit the Floor
Hormones
The Fosters
Vicious
Insatiable
Insaengeun Areumdawo
Zach & Dennis: How It All Began
Bad Boy
The Outs
Weird City
Young Royals
Search Party
Arcane
What We Do in the Shadows
The Young Pope
. Euphoria
The New Pope
Cuffs
Hollyoaks
Gute Zeiten, schlechte Zeiten
J'ai 2 amours
Our Flag Means Death
Heartstopper
London Spy
Severance
The New Normal
Interview with the Vampire
The Bastard Son & The Devil Himself
. Heartbreak High
1899
Smiley
Freeridge
Ugly Betty
. A Town Called Malice
Ted Lasso
Arrested Development
Kommissarie Venn
Veep
Juice
Bodies
. Fellow Travelers
The Bear
Boom Boom Bruno
Un professore
Absolutni debiutanci
Alexander: The Making of a God
Ackley Bridge
Extraordinary
The New Look
Lost Boys & Fairies
Rykter
Solo
We Three Queens
Citera
2024-11-08, 15:26
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Nog bgas det mer p tv idag n fr tjugo r sen, men det r frmst i vsterlndska produktioner. I sydkoreanska serier som Squid Games och Hellbound bgas det noll komma noll. Inga kvinnor som saxar heller fr den delen.

Finns dock gott om Sydkoreanska BL serier :P
Citera
2024-11-08, 15:33
Medlem
Bartman777s avatar
Det hr har vl diskuterats mnga gnger p forumet i andra trdar.

Det r bara att sluta kolla p nyproducerade vsterlndska filmer och serier. Svrare n s r det inte.
Men nd ska det sitta en stor klick mnniskor och fortstta ge dessa nya filmer och serier chansen gng p gng, fr att sen sitta och beklaga sig ver all woke och allt bgeri, gng p gng.

Jag fattar inte att ni orkar.
Sluta kolla p skiten bara, det finns gott med bra filmer och serier som redan har producerats som man kan se igen. Varfr fortstta fiska i vatten dr det uppenbarligen inte nappar fr?

S kolla p ldre grejer eller saker frn Asien kanske, och sluta mata skrp som Hollywood och Netflix producerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in