Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-09, 02:00
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla älvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de sanna färgerna fram. Kolla i sociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?

https://www.youtube.com/watch?v=ckJHxpJna-Y
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-11-09 kl. 02:55.
Citera
2024-11-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla lvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de samma färgerna fram. Kolla insociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?

Vag ts. Vad är det du vill diskutera? Varför baserar du din världsbild på poster på sociala medier och youtubers vars levebröd det är att vara så inflammatoriska som möjligt? Är inte det lite efterblivet?
Citera
2024-11-09, 02:11
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Vag ts. Vad är det du vill diskutera? Varför baserar du din världsbild på poster på sociala medier och youtubers vars levebröd det är att vara så inflammatoriska som möjligt? Är inte det lite efterblivet?

Vagt, tjaaa, det vette fan.. Min frågeställning är klar som kristallglas: är kvinnor egentligen vad män uppfattar som den traditionella bilden av kvinnor? Vad är det som inte är klart och tydligt? Fråga gärna.
Citera
2024-11-09, 02:17
Medlem
Citat:
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla lvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de samma färgerna fram. Kolla insociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Känner du inga kvinnor?
Kvinnor har alla möjliga olika sidor, precis som män.
Sådana är människor.

Och rent oavsett hur tuff en kvinna än må vara, så har hon ljusare röst än män, är mjukare i kroppen än män, är i regel svagare än män och är i regel kortare än flertalet män. Dessa attribut gör henne kvinnlig, även om hon är tuff personlighetsmässigt. Och det gör henne också på sätt och vis fysiskt svagare än män. Och ja: kvinnor är i regel trofasta, med sina barn. Och som sagt: har en mängd andra egenskaper också.

Ut i världen och lär känna kvinnor. Sluta upp med att få din världsbild/kvinnosyn från obskyra incel-sidor på nätet.
Citera
2024-11-09, 02:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vagt, tjaaa, det vette fan.. Min frågeställning är klar som kristallglas: är kvinnor egentligen vad män uppfattar som den traditionella bilden av kvinnor? Vad är det som inte är klart och tydligt? Fråga gärna.
Finns olika slags kvinnor, man behöver inte tänka miljömupps-lesbiska-terroristkramar kvinnor som "alla" kvinnor. Det finns gott om småtjocka mysiga kvinnor som gärna byter gardiner åt dig om du byter däck på deras bil, som gärna vill knulla...

Tror du träffar fel sorts kvinnor..
Citera
2024-11-09, 02:21
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Finns olika slags kvinnor, man behöver inte tänka miljömupps-lesbiska-terroristkramar kvinnor som "alla" kvinnor. Det finns gott om småtjocka mysiga kvinnor som gärna byter gardiner åt dig om du byter däck på deras bil, som gärna vill knulla...

Tror du träffar fel sorts kvinnor..

Haha, nja, om kvinnor är rultiga och byter gardinet, samtidigt som de vill ha just dig, så kan det tyda på att det är just du som sålt dig för billigt... Är det värt priset varje gång du måste rota runt bland valkarna för att hitta hennes kvinnlighet? Med en fantatisk personlighet så kan det nog vara värt det, men annars?
Citera
2024-11-09, 02:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Haha, nja, om kvinnor är rultiga och byter gardinet, samtidigt som de vill ha just dig, så kan det tyda på att det är just du som sålt dig för billigt... Är det värt priset varje gång du måste rota runt bland valkarna för att hitta hennes kvinnlighet? Med en fantatisk personlighet så kan det nog vara värt det, men annars?
Smak och tycke, jag tar en mullig "Kerstin" alla dagar i veckan mot en "Greta, DieselÅsa Romsson, Blondinbella eller Bianca"
Citera
2024-11-09, 02:28
Medlem
Citat:

Kvinnor är folk och folk är folk. Är män nån stereotyp av vad män är. Nä, de är folk.

Världen är inte så tvådimensionell som dina youtube-idoler har dresserat dig till att tro att den är.
Citera
2024-11-09, 02:33
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Kvinnor är folk och folk är folk. Är män nån stereotyp av vad män är. Nä, de är folk.

Världen är inte så tvådimensionell som dina youtube-idoler har dresserat dig till att tro att den är.

Jag skulle nog påstå motsatsen. Bland yngre västerlänningar så är schablonerna tydligare än någonsin tidigare.
Citera
2024-11-09, 02:35
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Känner du inga kvinnor?
Kvinnor har alla möjliga olika sidor, precis som män.
Sådana är människor.

Och rent oavsett hur tuff en kvinna än må vara, så har hon ljusare röst än män, är mjukare i kroppen än män, är i regel svagare än män och är i regel kortare än flertalet män. Dessa attribut gör henne kvinnlig, även om hon är tuff personlighetsmässigt. Och det gör henne också på sätt och vis fysiskt svagare än män. Och ja: kvinnor är i regel trofasta, med sina barn. Och som sagt: har en mängd andra egenskaper också.

Ut i världen och lär känna kvinnor. Sluta upp med att få din världsbild/kvinnosyn från obskyra incel-sidor på nätet.

Jaha, incel-beskyllningar igen, så fort man nyanserar bilden av kvinnor. Tröttsamt och löjligt. Sedan undrar ni vänsterliberaler varför Trump vann valet. Can't make this shit up... Lär ni er aldrig?
Citera
2024-11-09, 02:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur har du fått för dig att kvinnor hatar män? Det är en del kvinns som gör det likt en del män hatar kvinnor. Det är fan lilla minoriteter. Om det skulle vara många skulle det ju inte bli mycket knullande.
Citera
2024-11-09, 02:47
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur har du fått för dig att kvinnor hatar män? Det är en del kvinns som gör det likt en del män hatar kvinnor. Det är fan lilla minoriteter. Om det skulle vara många skulle det ju inte bli mycket knullande.

Jag menar att kvinnor lätt tar intryck av media och samtidskulturen. Jag är inte längre orolig hur män ska kunna träffa kvinnor för långsiktiga relationer. Kvinnor kommer inte att kunna bilda familj innan deras ägg är infertila.

Tack för att du skriver i min tråd. Jag har alltid gillat dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in