Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-09, 04:07
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, vad gör du själv mot kvinnohatet/inskränkningar mot kvinnors mänskliga rättigheter som råder i Iran, Afghanistan, USA, Turkiet osv. osv.?

Du begär att kvinnor ska stå upp mot manshatarnarravivet. Men vad gör du själv? Står du upp för kvinnohatet/inskränkningar mot kvinnors mänskliga rättigheter, som skördar flera kvinnoliv/år?

Jag är humanist och nyper iaf. till när jag märker av manshat (eller kvinnohat) IRL.

Men du verkar mer vara av åsikten att du behöver kvinnors beskydd mot en liten klick youtubers?

Efter att under en tid av 60 år ha släppt kvinnor så kallat fria i väst, så är jag inte nöjd över det resultat jag ser på samällsnivå. Vi bör definitivt rulla tillbaka bandet, om vi är rädda om vår civilisation.
Citera
2024-11-09, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Efter att under en tid av 60 år ha släppt kvinnor så kallat fria i väst, så är jag inte nöjd över det resultat jag ser på samällsnivå. Vi bör definitivt rulla tillbaka bandet, om vi är rädda om vår civilisation.

"Släppt kvinnor fria". Ser du på kvinnor som boskap?
Kvinnor är som sagt var människor. Skulle du vilja få dina mänskliga rättigheter borttagna? Dina demokratiska rättigheter inskränkta? Nej, det skulle du inte, eftersom du är människa. Likadant är det för kvinnor. De vill inte ha sina mänskliga rättigheter borttagna eller sina demokratiska rättigheter inskränkta. Kvinnor "släpps" inte "fria". De är fria, eftersom de är människor. men ibland har de hållits i hårda tyglar. Och i vissa länder hålls de i hårda tyglar. I Iran ledde det till revolter. man kan inte hålla människor som boskap.
Citera
2024-11-09, 04:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Det behövs inte – kritisera, ifrågasätt och skapa opinion istället. Att ”backa bandet” genom att, som jag antar, ta bort kvinnors rösträtt skulle leda till långt större negativa konsekvenser än de sociala problem vi ser idag.

Dessutom är det knappast realistiskt. En sådan förändring skulle i en demokratisk process kräva en omröstning, och det är svårt att föreställa sig att kvinnor skulle rösta för att avsäga sig sin egen rösträtt. Även många män skulle sannolikt rösta emot ett sådant förslag, vilket gör det högst osannolikt att det någonsin skulle kunna genomföras.

Denna demokratiska tröskel är redan passerad.
Citera
2024-11-09, 04:30
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det behövs inte – kritisera, ifrågasätt och skapa opinion istället. Att ”backa bandet” genom att, som jag antar, ta bort kvinnors rösträtt skulle leda till långt större negativa konsekvenser än de sociala problem vi ser idag.

Dessutom är det knappast realistiskt. En sådan förändring skulle i en demokratisk process kräva en omröstning, och det är svårt att föreställa sig att kvinnor skulle rösta för att avsäga sig sin egen rösträtt. Även många män skulle sannolikt rösta emot ett sådant förslag, vilket gör det högst osannolikt att det någonsin skulle kunna genomföras.

Denna demokratiska tröskel är redan passerad.

Ja, i så fall så går både familjen och vår civilisation under. Det fungerar inte att ha kakan och äta den i längden.
Citera
2024-11-09, 04:44
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja, i så fall så går både familjen och vår civilisation under. Det fungerar inte att ha kakan och äta den i längden.

Vad kommer orsaka civilisationens undergång? I ett konkret anseende det vill säga.
Citera
2024-11-09, 05:04
Medlem
Citat:
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla älvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de sanna färgerna fram. Kolla i sociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?

https://www.youtube.com/watch?v=ckJHxpJna-Y

En del av poängen med feminism är att förmedla en bild som inte stämmer för att inte sprida fördomar. Så dessa influencers berättar egentligen bara hur det inte är men hur de vill att det ska vara.

Om vi talar i generella termer är kvinnor extremt sociala och känsliga för vad omgivningen tycker. Känsliga för stress då de har mer kontrollbehov.

Män å sin sida går mer sin egen väg. Mindre känsliga för stress. Mindre känsliga för sociala påtryckningar.
Senast redigerad av Keus 2024-11-09 kl. 05:10.
Citera
2024-11-09, 05:14
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
En del av poängen med feminism är att förmedla en bild som inte stämmer för att inte sprida fördomar. Så dessa influencers berättar egentligen bara hur det inte är men hur de vill att det ska vara.

Om vi talar i generella termer är kvinnor extremt sociala och känsliga för vad omgivningen tycker. Känsliga för stress då de har mer kontrollbehov.

Män å sin sida går mer sin egen väg. Mindre känsliga för stress. Mindre känsliga för sociala påtryckningar.

Vi har verkligen rört oss framåt i relationen mellan könen sedan feminismen:

1969:

https://www.youtube.com/watch?v=LhzEsb2tNbI

2023:

Citat:
Misandry, the contempt and hate for men, has become embedded in our modern culture. Worse, misandry is acceptable and even glorified by society and our media. Our indoctrination into modern-day feminism breeds misandry in women, making it impossible for us to have healthy, loving marriages and relationships with men.

In this video, I share my experience as a former feminist, why I broke away, and give wives and women another choice so that they can break away from misandry and feeling oppressed by men.

https://www.youtube.com/watch?v=-MDidVNhYuc

Sad.
Citera
2024-11-09, 05:59
Medlem
Detta är en bieffekt av västerländsk demokrati. Regeringen kan inte kontrollera människor som beter sig illa på sociala medier eller internet. Västerländska politiska system ignorerar dessa människor. Korrupta politiker skapar konflikt med provocerande ord och handlingar för att vinna folkets röster. Jag har varnat dig många gånger förut. Västerländska demokratiska system är en cancersjukdom i det moderna samhället. Vi behöver förvandlas till en diktatur som Kina eller Ryssland och blockera krafter som använder offentlig makt för att skada samhället.
Citera
2024-11-09, 06:51
Medlem
FAST den där tuffa bruden som gapar högst blir som en liten kattunge när PMS och mensvärk sätter in! Ligger i soffan och gnäller att hon är tjock och svullen, grinar och vill ha tröst! Då finns en man eller pojkvän där som peppar och tröstar så hon kan ut på Internet igen och spela strong och independent🙄
Citera
2024-11-09, 07:31
Medlem
Citat:
Vi har verkligen rört oss framåt i relationen mellan könen sedan feminismen:

1969:

https://www.youtube.com/watch?v=LhzEsb2tNbI

2023:

Sad.

Det där med relationer är inte sant. Däremot måste man se till att bygga sig så stark att kvinnan ser upp till en. Oavsett vad kvinnor säger så älskar de starka och framgångsrika män.

Att vara svag och att ha en hälsosam relation med en kvinna är oerhört svårt.
Citera
2024-11-09, 08:38
Medlem
Kvinnor utbildar sig på Universitet och skolor vara negativa mot män ,så de får det genom utbildningen.
Det är vänster och woke som dominerar.

Efter denna utbildning så gör de media efter det och resultatet blir att kvinnor vill ha allt mindre relationer med män.

Skulle kvinnor utbildas annorlunda skulle de vara mer villiga ha relationer med män.

Vad män kan göra är att avprogrammera dem. Prata med dem om vad de lärt sig och försöka få dem att se det orimliga i det hela.

Fast det finns också en stor andel män som hatar andra män och uppmuntrar kvinnor bli negativa mot män. Män har det inte lätt i dagens samhälle skulle man kunna säga. Fast inte kvinnorna heller eftersom utbildningen de får leder till att de blir olyckligare än nödvändigt.

Män är inte naiva ,kvinnor är i grunden positiva mot män ,men har utbildas mot en mer negativ attityd. Många kvinnor har fortfarande en positiv attityd och det är de som skaffar flest barn och det gör att utvecklingen kan bli bättre. Det är en kamp mellan det onda och det goda.
Citera
2024-11-09, 09:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla älvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de sanna färgerna fram. Kolla i sociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?

https://www.youtube.com/watch?v=ckJHxpJna-Y

Förr så var våra förfäder apor/ grottmänniska utvecklingen går framåt. Kanske är på tröskeln att trilla över till nästa

Där kvinnor och psykiskt sjuka människor (bögar, trans mm) tar taktpinnen 🤣🤣🤣

Är männnen som gör kvinnan starkare , tänk på de 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in