Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har slutat svara folk som kallar sig själva för throwaways har för mig att det var någon komiker som använde ett liknande ord under Trumpkampanjen...

Du får fira din Messias på egen hand.

Som jag misstänkte, du drar dina slutsatser rakt ur rumpan.

Du påstår alltså att jag skapade mitt konto 2014 för jag VISSTE att det (som i sig är en icke-sak) skulle nämnas 10 år senare?

Visa gärna upp mer av din slutledningsförmåga, stor humor.
Citera
2024-11-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ska bli spännande att följa hur Trump kommer att genomföra sitt främsta vallöfte - att deportera alla som vistas illegalt i landet.

Det finns ca 11 miljoner som vistas illegalt i landet (siffror från 2022).

Det beräknas kosta ca US$11 000 att deportera en person + biljetten till hemlandet (siffra från CNN, så får tas med en nypa salt).

11 000 x 11 000 000 = US$121 miljarder (exkl resan hem).

$11.000 låter väldigt högt räknat och dyrt, men även om så är fallet, så är det ju en liten summa mot vad det kostar att ha kvar dem i landet. En enorm vinst på sikt!
Citera
2024-11-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av throwawayaccount1
Som jag misstänkte, du drar dina slutsatser rakt ur rumpan.

Du påstår alltså att jag skapade mitt konto 2014 för jag VISSTE att det (som i sig är en icke-sak) skulle nämnas 10 år senare?

Visa gärna upp mer av din slutledningsförmåga, stor humor.

Du försöker resonera med en person som lider av svår TDS.

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
$11.000 låter väldigt högt räknat och dyrt, men även om så är fallet, så är det ju en liten summa mot vad det kostar att ha kvar dem i landet. En enorm vinst på sikt!

CNN är som sagt källan. Ungefär lika trovärdiga som Aftonbladet.

Oavsett så är det en enorm vinst. 👌🤟
Citera
2024-11-08, 23:49
Bannlyst
Jättebra. MAGA med Trump vann och eftersom resten av msm-väst härmar USA så kan vi få slut på Woke-mind Virus här i Europa också.

Samt för våra folkfränder i hela världen. Det kan inspirera tex det nu till hälften sjunkna skeppet England att deportera de folkslag som negern som mördade vita barn som dansade till Swift. Samt svartskallar arab-pakistanier som våldtog vita barn utan att Englands regeringen inte gjorde nåt. Dom inflitrreade av ondska deras regering. Samma sak i Sveriges MSM. Gruppväldtäkten emot en svensk flicka 1999 i Rissne , dom är fortfarande kvar i Sverige bara att nån skyddar dom. Vårt land är våra gener ingen som inte är etnisk Svensk har rätt att vara kvar i Sverige

Vi i väst skall deportera 200 miljoner folkfrämlingar och inkräktare liksom MAGA kommer göra den största deportationen nånsin i USA.

Detta är ett paradigmskifte i USA eftersom för första gången har folket talat mer i USAs enpartisystem.
Senast redigerad av Uffe200 2024-11-08 kl. 23:52.
Citera
2024-11-09, 00:43
Medlem
löls avatar
Intressant att det nu dyker upp uppgifter om att någon/några skickat hat-sms mot svarta.
Och då står det i artikeln att det är oklart vem som står bakom.

Samtidigt som nästan 50% av svarta och Latinos samt vita kvinnor röstade på Trump. Vilket är rekord.
Och av vad vi har sett de senaste 6 månaderna. Är att vänstern är redo att göra i stort vad som helst för att smutskasta Trump.
Samt att de senaste dagarna har woke och vänster folk gått helt zombie crackhead style och kallat folk det ena efter det andra. Inklusive deras egna vänner och familjer om de röstat på Trump.

It doesnt make sense. Svarta, Latinos och kvinnor är de som troligtvis fått Trump att vinna.

MSM har också gått all in och smetat smuts subtilt på hela trumps organisation.
Statshuvuden har lagt sig in i leken och sagt saker de troligtvis kommer ångra om en månad eller två.

Det luktar sur fisk.
Vem tjänar på att skapa dessa rubriker?
Jag tror att Trump lever jäkligt farligt. Mer än innan. Nu har vi känslomässigt skadade woke och vänster pajaser som hatar allt och alla runt sig.
Senast redigerad av löl 2024-11-09 kl. 01:01.
Citera
2024-11-09, 02:26
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jag är i extas.

Alla woke galningar, vänsterdårar och PK-fittor som kommer gråta närmaste åren kommer vara magiskt.

Mycket kan hända dock. 2 mordförsök redan på mannen så vi får se hur desperata demokraterna kommer vara.
Exakt! Det finns något vackert symboliskt i detta. Det genomsyrar hela det woke-mediaetablissemangkomplexet och gör dem ambivalenta minst sagt.
Citera
2024-11-09, 05:24
Medlem
Något har hänt. Anser jag. Med denna valutgång.

Man kan säga:

1995-2025: den politiska korrekthetens era.

2025- : den radikala konservatismens era.

Nu ligger vägen öppen för normalisering, implicit whiteness, småstäder mot storstäder... och Jung mot Freud, tradition mot modernism, anständighet mot MTV-kultur.

Allt detta kommer vi att få på köpet... Trump är ingen kulturkung men att han vann valet skapar ett gynnsamt kulturklimat för radikalkonservatism.

Om Trump ens lyckas med hälften av sin djupa agenda så är detta historiska tider.
Citera
2024-11-09, 05:39
Bannlyst
Bästa talet av amerikansk president.
https://www.instagram.com/reel/DCIHgJ6xxOm/
Citera
2024-11-09, 06:57
Medlem
zupdawgs avatar
Kunde inte ha slutat bättre, underbart att se alla vänstermuppar ha ont i röven
Citera
2024-11-09, 07:30
Medlem
Att påstå att Trump vann stort är väl att ta i , antalet röster är ju samma som förra valet men av Bidens röstare stannade 11 miljoner hemma.
Citera
2024-11-09, 07:32
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Visst är det så. Och Trump har ju även sagt att det finns ingen prislapp, de ska helt enkelt ut från USA.

“It’s not a question of a price tag,” Trump told NBC.

“Really, we have no choice. When people have killed and murdered, when drug lords have destroyed countries, and now they’re going to go back to those countries because they’re not staying here. There is no price tag.”
Citera
2024-11-09, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trumps förnekade vetskap om Projekt 2025, vilket givetvis ingen köpte.

Kevin Roberts är självaste chefsarkitekten.
Hans bok var på väg att lanseras före valet men stoppades.
Nu kommer den ut om en vecka men det finns förhandstitt via media:
Dawn's Early Light : Taking Back Washington to Save America.

Vance har skrivit förordet.

Inte förvånad att de inte ville lansera detta före valet.
Det har fullständigt slagit slint i USA.

Det var nog bland det sjukaste jag läst, och då inte bara hans målsättning - det är melodrama, en retorik som rent av för tankarna till 30-talets Tyskland mixat med konspirationer från Qanon.

Han använder "upprepade bilder av eld och brinnande, inklusive en uppmaning till högeranhängare att "bränna bort rötan" från amerikanska institutioner och organisationer som anses vara motståndare till konservativa mål.

Hans mål är "att inspirera den nya konservativa rörelsen att återupptända den amerikanska traditionens eld och att ge riktiga amerikaner möjlighet att ta tillbaka vårt land".

.... Och förespråkar att bränna ner FBI.

Han representerar han "Skapelsens parti" versus "Förstörelsens parti – de som försöker avskaffa den existerande ordningen i frigörelsens, frihetens och framstegets namn".

Han blandar klassiska citat med klichéer och boken inleds med ”Min ande tänder till eld och stiger upp i vrede för att hämnas mitt döende land”.
Roberts: ”2020 gick vårt land upp i lågor."

Det fortsätter med mordet på Floyd till skogsbränder i Kalifornien och så fortsätter han:

"Faktum är att alla dessa bränder var kopplade. De härrör från en konspiration mot naturen – mot ordnade, civiliserade samhällen, mot sunt förnuft och normala människor – orkestrerad av ett nätverk av politiska, företags- och kultureliter som delar en uppsättning intressen helt skilda från de vanliga amerikanernas."

"Det är dags att bekämpa eld med eld."

"Eld har potential att förstöra ... För att undkomma vårt nuvarande mörker, återställa USAs medborgerliga liv och ta tillbaka vårt land för gott, konservativa kan inte bara fortsätta släcka bränder; vi måste vara modiga nog att gå till anfall, slå matchen och starta en lång, kontrollerad bränning.

"Det finns gott om bränsle. Som död ved i en skog har många av Amerikas institutioner blivit helt urholkade... Dekadenta och rotlösa tjänar dessa institutioner endast som skydd för vår korrupta elit. Under tiden blockerar de ljuset och suger upp de näringsämnen som är nödvändiga för att nya amerikanska institutioner ska växa. För att Amerika ska blomstra igen, behöver de inte reformeras; de måste brännas.

Rubb och stubb ska tydligen utrotas:

"Varje Ivy League-högskola, FBI, New York Times, National Institute of Allergy and Infectious Diseases, Department of Education, 80 % av "katolsk" högre utbildning, BlackRock, Loudoun County Public School System, Boy Scouts of Amerika, Bill och Melinda Gates Foundation, World Economic Forum, det kinesiska kommunistpartiet och National Endowment for Democracy.”

"det enda sättet att återuppliva" institutioner "förslitna av ålder, förfall och uppblåsthet är att bränna bort rötan"

Sen fortsätter han filisofera som om han rent av borde sitta inlåst nånstans.
Det är långa partier. Läsvärt i sig men stannar där.
https://www.theguardian.com/us-news/2024/nov/08/project-2025-kevin-roberts-book-burning-fbi-new-york-times

Good luck, America, hoppas ni överlever galenskapen.

Du borde titta på detta clip https://www.youtube.com/watch?v=xG_GEvSb2jo&t=185s
finns även på svenska men det är bara lite över en timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in