Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-09, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Jag visste inte ens att det fanns en uppföljare så jag fick kolla upp det. Mama is boos! heter den tydligen. Inte för att jag kan veta något om hur den är, men upplägget för historien intresserar mig lite mer än ettans. Fast jag vet inte var jag skulle kunna få tag på den, den har liksom inte ens dykt upp i obskyra filmavdelningar hos näthandlarna. Men får jag tag på den billigt, så...

Japp, min dvd av ettan har engelsk text med lite dålig engelska och är framförallt dåligt textad med gul text som tar för stor plats på skärmen, den släpptes under tjocktv-apparaternas tid, men den är åtminstone inte hårdtextad. Jag kan inte holländska men har man sett den med text en gång, fattar eller kommer man ihåg den enkla dialogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det engelsk text på den?

Det verkar som att DVDn har text.
Citera
2024-11-09, 22:46
Avstängd
Om någon är intresserad, så hittade jag den amerikanska VHSen.

https://www.amazon.com/Army-Brats-VH.../dp/6300270637
Citera
2024-11-09, 22:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Om någon är intresserad, så hittade jag den amerikanska VHSen.

https://www.amazon.com/Army-Brats-VH.../dp/6300270637

Den verkar inte vara till salu dock. Åtminstone inte där då den inte går att lägga till i kundvagn.
Citera
2024-11-09, 22:53
Avstängd
Citat:
Den verkar inte vara till salu dock. Åtminstone inte där då den inte går att lägga till i kundvagn.

Funkade när jag provade. Tryckte du på see all buying options?

Finns 1 exemplar står det.
Citera
2024-11-09, 22:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Funkade när jag provade. Tryckte du på see all buying options?

Finns 1 exemplar står det.

Ahh ja, nu funkade det. Tur man fortfarande har VHS-spelare. Tyckt den holländska sidan var lite krånglig när man skulle skapa ett konto.

Frågan är om VHSen är dubbad till engelska eller om den är på holländska med engelsk text.
Citera
2024-11-09, 22:58
Avstängd
Citat:
Ahh ja, nu funkade det. Tur man fortfarande har VHS-spelare. Tyckt den holländska sidan var lite krånglig när man skulle skapa ett konto.

Frågan är om VHSen är dubbad till engelska eller om den är på holländska med engelsk text.

Ingen aning, står väl på sidan?
Citera
2024-11-09, 23:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ingen aning, står väl på sidan?

Av kommentarerna att döma verkar det inte finnas text på VHS:n. Synd då det inte går att skapa ett konto på den holländska sidan.
Citera
2024-11-09, 23:07
Avstängd
Citat:
Av kommentarerna att döma verkar det inte finnas text på VHS:n. Synd då det inte går att skapa ett konto på den holländska sidan.

Den är dubbad såg jag.

Prova igen, det kanske går då!

Annars är det väl bara att ladda ner?
Citera
2024-11-09, 23:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Här

Tack. Jag beställde den som var på amazon. Det borde vara samma som var på ebay. Men jag ska försöka få tag på dvdn med då jag ogillar dubbning. Verkar vara lättare att åka till månen dock. Funkar inte att skapa konto på bol, deras chatbot förstår inte engelska så jag har de senaste 10 minuterna försökt använda Google Translate fram och tillbaka.
Citera
2024-11-10, 06:44
Avstängd
Citat:
Tack. Jag beställde den som var på amazon. Det borde vara samma som var på ebay. Men jag ska försöka få tag på dvdn med då jag ogillar dubbning. Verkar vara lättare att åka till månen dock. Funkar inte att skapa konto på bol, deras chatbot förstår inte engelska så jag har de senaste 10 minuterna försökt använda Google Translate fram och tillbaka.

Varsågod, men jag länkade fel.
Hittade undertexter här:

https://subdl.org/srts/subtitles/456...ings-schatjes/
Citera
2024-11-16, 21:04
Avstängd
Sexscenerna är f.ö. väldigt milda. Förstår absolut inte vad det blev sånt liv över.
Speciellt inte 40 år senare.
Citera
2024-11-16, 21:08
Avstängd
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/...#holdings-film

Cinemateket har en kopia.

Testa att skriva på deras Facebook, om de kanske kan visa den?
Eller maila..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in