Citat:
Ursprungligen postat av
ValkPadda
Landar en större summa på bankkontot så är det ju tvärkört. Bara tur om man klarar sig med nuvarande lagar.
Vad menar du med "klarar sig" och lagar?
Det är inte olagligt att ha bitcoin.
Betala skatten och du är fine? Right?
Halvt sarkastisk och faktiskt halvt seriös frågeställning. Har själv alltid varit livrädd för att sälja bitcoins för det känns som staten kan få för sig att de ska ha alla pengar och lite till, på grund av "orsaker" i form av luddiga skatteregler och gamla coins som var inköpt före det var några regler alls och före man själv ens funderade på att bokföra något som helst gällande krypto.
Nu är det ju inga miljoner jag har, men just det är också en del av problemet. Hade jag haft det hade jag kunnat köpa mig ur problemet med att betala skatteplanerare och juridiskt försvar om skatteverket bestämmer sig för att beslagta alla pengar.
"Bevisa att du inte tjänat dessa pengar på knarkhandel annars är de våra" typ. Skyldig till motsatsen är bevisad som det är i skatteärenden är ju ett system man undviker med alla krafter man har, just eftersom man är skyldig i grunden, är exakt samma orsak att jag inte reser till Nord-Korea trots det hade varit spännande att uppleva landet.