Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Var har jag sagt någonting om att jag ogillar hyggliga,arbetande män ?

Jag drev ett helt annat resonemang. Och nu vänder du på det och antyder att jag är emot kollektivet män.
Jag anser att det ligger konstiga saker bakom misogyna män på nätet , och de dyker typisk upp i trådar om maskulinism , som blivit till rena pajkastningen av inte helt mogna pojkar som fått det mesta om bakfoten - Inte så sällan pojkar som vaknat upp till verkligheten när de väl har lämnat det trygga föräldrarhemmet där mamsen haft den dåliga idén att skämma bort dom och gett 100% moralisk och känslomässigt stöd utan att begära något tillbaka.
Jag är FÖR en aktiv,positiv , delaktig och livsbejakande maskulinitet , tro inget annat

Slutsatsen av det du skriver är ju att det är kvinnors fel att männen blir odugliga medborgare. Du skriver ingenting om frånvarande fäder som inte tar sitt ansvar för sina barn.
Citera
2024-11-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
LoL, löjligt av en liten grabb att kalla en äldre man white knight. Du vet att det är ingen utanför din generation som tror på era fjantiga ord. Det är ingen som skäms för att vara man, ingen som fjäskar för tjejer. Det är ni som är löjliga.Ni tror till och med att ni vet varför någon säger något. Någon som är dubbelt så gammal och har livserfarenhet, och ni tror ni kan döma dem.

Om han är dubbelt så gammal som mig är han 104 år och det är ju inspirerande att se att även äldre har hittat till forumet.
Citera
2024-11-10, 11:09
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kvinnorna ts pratar om är en liten minoritet idioter. Några av dom hittas i feministforumet här på FB.
Kamala Harris drev sin presidentkampanj på att få just dessa manshatande dekadenta kvinnor att rösta på henne. Hon överskattade ordentligt hur många såna kvinnor det finns, därför förlorade hon stort.
Citera
2024-11-10, 11:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Slutsatsen av det du skriver är ju att det är kvinnors fel att männen blir odugliga medborgare. Du skriver ingenting om frånvarande fäder som inte tar sitt ansvar för sina barn.

Var det din slutsats.

Min slutsats är att det är alltid kvinnor (med förhållande eller utan) som är benägna att skämma bort sina ätteläggar . Pojkar har i en sådan miljö en fördröjd mognadsprocess men på intet vis odugliga misskötsamma medborgare . Jag påstår bara att det verkar finnas gott om unga maskulinister som möter en annan verklighet utanför det trygga föräldrahemmet och reflekterar för lite på sin roll som kommande pojkvänsmaterial istället hoppar på communitytåget med gråzoner i misogynitet och frustration

Frånvarande fäder finns det gott om fast de bor under samma tak som barnen.
Senast redigerad av Upplyften 2024-11-10 kl. 11:19.
Citera
2024-11-10, 11:18
Medlem
Citat:
Var det din slutsats.

Min slutsats är att det är alltid kvinnor (med förhållande eller utan) som är benägna att skämma bort sina ätteläggar . Pojkar har i en sådan miljö en fördröjd mognadsprocess men på intet vis odugliga misskötsamma medborgare . Jag påstår bara att det verkar finnas gott om unga maskulinister som möter en annan verklighet utanför det trygga föräldrahemmet och reflekterar för lite på sin roll som kommande pojkvänsmaterial .

Frånvarande fäder finns det gott om fast de bor under samma tak som barnen.

Så det är BARA pojkar som är problemet? Flickor är perfekta och problemfria?
Citera
2024-11-10, 11:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Så det är BARA pojkar som är problemet? Flickor är perfekta och problemfria?

Flickor och kvinnor är människor. Alla människor har problem på ett eller annat sätt stort eller smått. Vart vill du komma ?

Ja, pojkar har problem idag. Anpassningen till nya omständigheter går lite knackigt. Mansrollen är på väg att omprövas och en del kan man säga kanske också blivit befriade från de värsta clicheerna
Senast redigerad av Upplyften 2024-11-10 kl. 11:24.
Citera
2024-11-10, 12:06
Medlem
Citat:
Flickor och kvinnor är människor. Alla människor har problem på ett eller annat sätt stort eller smått. Vart vill du komma ?

Ja, pojkar har problem idag. Anpassningen till nya omständigheter går lite knackigt. Mansrollen är på väg att omprövas och en del kan man säga kanske också blivit befriade från de värsta clicheerna

Går lite knackigt??? T ex universiteten håller ju på att avfolkas på manliga studenter. Hur många årskullar skall offras på jämställdhetens altare innan någon reagerar. Man lade mer ansvar på eleven vilket spelade flickorna i händerna då de ha ca 2 års försprång i mognad och resultatet talar ju för sig självt. Winberg och övriga feminister lade ju grunden för detta på 90-talet och den tysta utbildningsrevolutionen har ju slagit igenom med full kraft. Smart att koka grodan.
Senast redigerad av JqsClouseau 2024-11-10 kl. 12:41.
Citera
2024-11-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Män har alltid fått höra att kvinnor är svaga och trofasta individer som behöver skydd. Mäns instinkter har gjort att många känt att det stämmer. Nu lever vi i ett samhälle som uppmuntrar kvinnor att vara sig själva och ta för sig av livet. Blev resultatet vad män fått höra? När alla tyglar släpps, är kvinnor de väna och oskuldsfulla älvor ni drömt om? Nej, jag tror ni vet svaret. När kvinnor av statsmakten uppmuntrade sig bete sig femiistiskt illa, så gjorde de just detta. Nu kommer de sanna färgerna fram. Kolla i sociala medier med miljontals kvinnliga följare. Kvinnor hatar män, och vill utnyttja dem. Kvinnliga krönikörer i media sprider manshat, utan motstånd.

Kommentarer? Ni andra kvinnor, håller ni med aktivt eller ger ni ert tysta samtycke?

https://www.youtube.com/watch?v=ckJHxpJna-Y
Inget nytt. Det har skett under hela mänsklighetens historia.
Starka män skapar bra samhällen, bra samhällen skapar veka män, veka män skapar dåliga samhällen, dåliga samhällen skapar starka män.
Det är det vi ser effekterna av. Just nu lever vi i ett samhälle som skapar svaga män som låter onda kvinnor styra, varvid vi är på väg in i kaos och misär. Som i sin tur tvingar fram starka män och lydiga kvinnor.
Citera
2024-11-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Till viss del har han rätt, många kvinnor är omyndiga och vet inte sitt eget bästa, så uppfattningen att dom ses som födda igår är inte konstigt, senaste exempel är väl Kamala Harris som är en korkad kvinna som hade varit en mardröm för världen och USA, finns mängder med korkade kvinnor som inte har det som krävs men som fick jobbet pga sitt kön.

Vet inte kvinnor sitt eget bästa? Vet du alla gånger ditt eget bästa, blir min fråga då? Agerar du alltid efter vad du vet är ditt eget bästa?

Att vara människa (man som kvinna) är att inte alltid veta sitt eget bästa (eftersom man inte alltid har facit i förhand eller som ung inte har tillräckligt med livserfarenhet) eller att så vet man sitt eget bästa, men agerar ändå inte efter vad man vet är sitt eget bästa. Ska vi omyndigförklara hela mänskligheten då kanske?

Du fick säkert också ditt jobb, pga. ditt kön. De ville väl ha en man med din kompetens. Och de fick en man med din kompetens. Ibland vill de ha en kvinna med en viss kompetens och så får de en kvinna med den sortens kompetens de vill att hon ska ha.

Kvinnor är i övrigt olika. Går inte at generalisera om dem som personer, vilket du och TS gör.
Citera
2024-11-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Inget nytt. Det har skett under hela mänsklighetens historia.
Starka män skapar bra samhällen, bra samhällen skapar veka män, veka män skapar dåliga samhällen, dåliga samhällen skapar starka män.
Det är det vi ser effekterna av. Just nu lever vi i ett samhälle som skapar svaga män som låter onda kvinnor styra, varvid vi är på väg in i kaos och misär. Som i sin tur tvingar fram starka män och lydiga kvinnor.

Vilka onda kvinnor, menar du det är som styr? Är Ulf ond kvinna? Är Trump en ond kvinna? Är Putin en ond kvinna? Är Kim Jong en ond kvinna? Är Aytolla en ond kvinna?

Vilka onda kvinnliga makthavare är det som styr, menar du? Jag ser idel manliga makthavare... Vissa "goda", vissa "onda".

Lydiga kvinnor? Är kvinnor hundar? Nej, de är människor. Som vill ha mänskliga rättigheter och demokratiska rättigheter, precis som män. Men kvinnor är också sköra ibland och vill då ha tröst från sin mamma kanske, eller sin manliga partner. Precis som män kan vara sköra ibland...

Sanningen om kvinnor är dock att de är olika varandra. Men samtidigt är de människor och därmed lika varandra och lika män, då män också är människor.
Citera
2024-11-10, 13:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Du fick säkert också ditt jobb, pga. ditt kön. De ville väl ha en man med din kompetens. Och de fick en man med din kompetens. Ibland vill de ha en kvinna med en viss kompetens och så får de en kvinna med den sortens kompetens de vill att hon ska ha.

Kvinnor är i övrigt olika. Går inte at generalisera om dem som personer, vilket du och TS gör.

Otroligt naiv bild du har av världen, verkligheten är inte som du tror, alla vet förutom du då att kvinnor i Sverige är priviligerade på alla områden pga sitt kön.

Var inte så jävla naiv och korkad.
Citera
2024-11-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Otroligt naiv bild du har av världen, verkligheten är inte som du tror, alla vet förutom du då att kvinnor i Sverige är priviligerade på alla områden pga sitt kön.

Var inte så jävla naiv och korkad.

Känner du att du inte är lika priviligierad som svenska kvinnor? Vilka privilegier är det du saknar och som du ser att svenska kvinnor har? Konkretisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in