Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-10, 20:27
Medlem
Om man röker inomhus och det är för kallt för att vädra mycket, sätter sig då lukten av MJ-rök i möbler och textilier på samma sätt som vanlig tobaksrök?

Det beror förstås på hur mycket man röker, men vi kan utgå från ett scenario där lägenhetsinvånarna röker ett par jointar på fredag kväll och ett par på lördag kväll, med några enstaka och sällsynta bloss på vardagarna.
Citera
2024-11-10, 20:43
Medlem
hockexs avatar
Nä det tycker jag inte men det beror vad du blandar jointarna med.

Kör en vape om du är nojig men även en vape luktar mycket för stunden.
Citera
2024-11-10, 23:03
Medlem
knark-kungens avatar
Fördelen med vape är att luktpartiklarna inte sätter sig i varken kläder eller möblerna.
Citera
2024-11-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Nä det tycker jag inte men det beror vad du blandar jointarna med.

Kör en vape om du är nojig men även en vape luktar mycket för stunden.

Jag tänkte jointar med bara grönt. Att det luktar för stunden må vara hänt, men sätter sig lukten likt lukten av tobaksrök?
Citera
2024-11-10, 23:36
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag tänkte jointar med bara grönt. Att det luktar för stunden må vara hänt, men sätter sig lukten likt lukten av tobaksrök?
ja, men inte lika mycket.
Men detta tror jag kan bero på konsumptionen också, det är inte vanligt att röka 18-36 gram cannabis dag ut och dag in i åratal (1-2 ciggpaket).
Citera
2024-11-10, 23:37
Medlem
blompissares avatar
Citat:

Nej! Fast du får räkna med att det kan ta några dagar innan stanken försvunnit helt. Så om du röker några gånger i veckan kommer det stinka konstant.
Citera
2024-11-11, 20:32
Avstängd
broadmans avatar
Edibles
Mer rus per gram och luktfritt!
Citera
2024-11-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
ja, men inte lika mycket.
Men detta tror jag kan bero på konsumptionen också, det är inte vanligt att röka 18-36 gram cannabis dag ut och dag in i åratal (1-2 ciggpaket).

Du har en poäng här

Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Edibles
Mer rus per gram och luktfritt!

Så klart, men jag letade inte lösningar, utan jag var bara intresserad av hur det funkade med majalukt.

Jag tänker mig att gemene man inte har jättebra koll på hur mj luktar och att t.ex. ett doftljus lätt skulle kunna maskera lukten.
Citera
2024-11-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Nej! Fast du får räkna med att det kan ta några dagar innan stanken försvunnit helt. Så om du röker några gånger i veckan kommer det stinka konstant.

Menar du att lukten stannar ungefär som tobakslukten?
Citera
2024-11-15, 22:18
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Menar du att lukten stannar ungefär som tobakslukten?

Nej. Tobakslukt sätter sig i väggar, möbler etc. Den är även "tjockare" och stannar kvar längre samt missfärgar. Marijuanalukt försvinner helt efter några dagar. Fast röker du ett par gånger i veckan så hinner aldrig marijuanastanken försvinna helt. Då kommer det lukta litegrann hela tiden.
Citera
2024-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Nej. Tobakslukt sätter sig i väggar, möbler etc. Den är även "tjockare" och stannar kvar längre samt missfärgar. Marijuanalukt försvinner helt efter några dagar. Fast röker du ett par gånger i veckan så hinner aldrig marijuanastanken försvinna helt. Då kommer det lukta litegrann hela tiden.

Jag antar att det gäller kläder och sänt också. Efter jag slutade röka tobak har röklukten utvecklats till att bli en hemsk stank i kläder och långt hår, men jag har aldrig känt marijuanalukt på någon på det sättet, trots att de nyss rökt på utomhus.
Citera
2024-11-15, 22:46
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Jag antar att det gäller kläder och sänt också. Efter jag slutade röka tobak har röklukten utvecklats till att bli en hemsk stank i kläder och långt hår, men jag har aldrig känt marijuanalukt på någon på det sättet, trots att de nyss rökt på utomhus.

Mm marijuanalukt sätter sig inte alls på samma sätt som tobaksrök. Dock kan man känna marijuanalukten några dagar om man röker inomhus. Fast sedan försvinner den helt om man låter det vädras ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in