Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-27, 22:14
Medlem
Secs avatar
Testade sour Cream and onion idag. Hade aldrig känt skillnad på dessa och typ Coops lantchips... Löjligt
Citera
2024-10-31, 16:09
Medlem
kan någon medela mej när dem rear ut hans chips. för endast då köper jag.
Citera
2024-11-11, 11:20
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurution
De var godare än jag förväntat mig, men väldigt dyra!

Inte dyrare än andra chips varumärken?
Citera
2024-11-11, 11:22
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Många bryr sig för mycket. Köpte i helgen och dom är goda. Skiter väll i personen bakom smakerna? Det är goda chips och jag kommer fortsätta köpa. Ni andra här är väll bara avundsjuka för Mauri springer om er i livet med pengar och allt där till.
Citera
2024-11-11, 17:39
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Köpte chili cheese i helgen. 32,90 kr på min ICA Kvantum, helt okej pris. Dom var krispiga. Men smakade bara jalapeno, saknade osten.

Kommer testa dom andra sorterna också vid tillfälle för att jag gillar chips och tycker det är kul att testa nytt. Men chili cheese lämnar jag kvar på hyllan framöver.
Citera
2024-11-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Inte dyrare än andra chips varumärken?

Lite dyrare är de nog, men jag köpte i och för sig dem på hemmakväll och där är allt svindyrt.
Citera
2024-11-15, 18:48
Loggan känns som en total rip-off på Kalles Kaviar-logotypen. Mauri mötte ju för övrigt mannen som stod modell som pojke för Kalles, undrar om inte detta har inspirerat alltet.

Varumärkesintrång? Hoppas Mauri har bra jurister.
Citera
2024-11-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Jag kan bekräfta att Mauri Hermundssons chipsmärke är ett samarbete med Svenska LantChips. Dessa tillverkas i deras fabrik i Södertälje och består av deras befintliga sortiment. Jag känner att ordet entreprenör tappat sin betydelse när influencers bara rebrandar befintliga varumärken. De är ansiktet utåt medan produktion och framtagning av varor lämnas helt åt de andra i bakgrunden. I utbyte får Mauri Hermundsson en andel i det nystartade bolaget. Han har inte gjort någonting utöver att ha besökt deras fabrik, smakat deras olika chips och valt vilka han vill rebranda.

Detta påminner även om Schysst Käk. I det fallet användes också ett befintligt varumärke och fabrik. De valde att Amir Kheirmand skulle bli ansiktet utåt. Han har heller ingenting med produktionen att göra.

Idag fick jag även vetskap om familjen Wahlgren / Ingrosso och deras nya matvarumärke Mino. De fokuserar på italiensk pasta och tomatsås. Även här används ett befintligt varumärke och fabrik. De har inte gjort mer än att byta ut logotyp och etikett på förpackningarna. På sin höjd har de smakat på pastan.

Väldigt trist att moderna entreprenörer är inget annat än mellanhänder. De agerar som ansiktet utåt och har egentligen inget mer ansvar. De kan ingenting om produktionskedjan och de bryr sig inte. Det enda som spelar roll är att de kan ha råd med sina lägenheter i centrala Stockholm. Ganska smart av både tillverkarna och influencers dock. Influencern blir delägare och är inget annat än ambassadör för varumärket. Mauri får nog mellan 8-22% av intäkterna.

Jag vill även påpeka att detta fenomenet ofta sker när varumärken börjar tappa i försäljning. Istället för att skala ner verksamheten eller göra om allt från grunden, väljer de att ta in influencers för att rebranda produkter som redan finns i butikerna som ett sista försök att få liv i verksamheten. Jag kan tycka att detta är falsk marknadsföring i.o.m. att de inte är helt transparenta. Vill ni ha Mauris chips för ett billigare pris, välj isåfall Svenska LantChips. De är identiska.

Familjen Ingrosso/Wahlgren lägger åtminstone ner lite tid och pengar på sitt varumärke Mino och dess marknadsföring. Jämför webbplatsen med Mauri Hermundssons webbplats. Visserligen använder båda Shopify, men Mauri använder ett standardtema med en bild på honom i soffan. Väldigt knapphändig information på webbplatsen.

https://www.minomarket.com/
https://redhead.se/

OBS: epilepsivarning på Ingrosso/Wahlgrens webbplats. Vet inte vad tusan de tänkte när de valde den som Hero-video.

Förövrigt har Mauri Hermundsson 3st säkerhetsbrister på sin webbplats, utifrån den korta analys jag gjorde där. Det är bara en tidsfråga innan deras IT-system kollapsar. Wahlgren/Ingrosso har åtminstone inget sådant skräp på sin webbplats. Kom ihåg att Shopify är något för nybörjare inom branschen. Visst går det att driva stor och säker ehandel med Shopify, men då behöver du anlita en kunnig webbutvecklare och sysadmin som sköter drift och underhåll. Dessa Stockholmsnissar borde veta bättre, i.o.m. att de redan sitter på flera miljoner. Betala för en ordentlig webbplats istället. För mig säger det mycket om en individ om de inte sköter sin webbplats, vilket är deras största ansikte utåt mot kunder. Shopify har så många säkerhetshål att det kan jämföras med schweizisk ost. Det är bl.a. den plattform som ligger bland topp i s.k. Bug Bounties.

// Mvh
Bedriver en handfull framgångsrika bolag sedan många år tillbaka

Riktigt bra inlägg. Bump!
Citera
2024-11-17, 17:04
Medlem
nginxs avatar
Vill tillägga att Mauri inte ens betalat en hundring för att få bort "Powered by Shopify" i sin webbplats footer.

Hans webbplats kan med andra ord jämföras med Bangladeshiska webbsidor gjorda av slavarbetare för 6kr/timmen. Vilken skitful webbplats!

Tar man inte väl hand om sin webbplats så är man inte seriös.
Det är detaljerna som särskiljer amatörer från seriösa bolag.

Hans webbplats kan vara årtiondets fulaste. Ful färg. Fult typsnitt och logotyp. Flertalet säkerhetsbrister. Han använder ett gratis Shopify-tema (då är man på samma nivå som 13 åringar från Indien som försöker starta ehandelsbolag). Nästan ingen information. Webbplatsen är i princip bara några bilder. Vad är poängen med webbplatsen? Sen är hans chips som sagt från lantchips.
Senast redigerad av nginx 2024-11-17 kl. 17:07.
Citera
2024-11-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nginx
Vill tillägga att Mauri inte ens betalat en hundring för att få bort "Powered by Shopify" i sin webbplats footer.

Hans webbplats kan med andra ord jämföras med Bangladeshiska webbsidor gjorda av slavarbetare för 6kr/timmen. Vilken skitful webbplats!

Tar man inte väl hand om sin webbplats så är man inte seriös.
Det är detaljerna som särskiljer amatörer från seriösa bolag.

Hans webbplats kan vara årtiondets fulaste. Ful färg. Fult typsnitt och logotyp. Flertalet säkerhetsbrister. Han använder ett gratis Shopify-tema (då är man på samma nivå som 13 åringar från Indien som försöker starta ehandelsbolag). Nästan ingen information. Webbplatsen är i princip bara några bilder. Vad är poängen med webbplatsen? Sen är hans chips som sagt från lantchips.

vilken tattarbluffare. hjälp, tänk om mauri kommer hem till mej nu
Citera
2024-11-24, 00:25
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Provade sourcream & onion påsen och den var inget att hänga i julgranen direkt. Kryddningen var ok men de har precis samma flötighet och bismak av gammal olja som lantchips.
Citera
2024-11-24, 18:08
Medlem
trallexs avatar
Dill och wasabi hade mycket smak. Bra att det inte var mesigt med wasibin. Önskar jag hade några öl när jag provade dem.

Chilli cheese var inte särskilt speciella, men inte dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in