• 1
  • 2
2024-11-12, 05:51
Medlem
Så jag skapade ett google konto för många år sedan , fyllde i ett fake namn osv , jag har har bara varit inne några få gånger på kontot efter det ,men det har aldrig varit om att fylla i mitt namn.
Nu har jag varit tvungen och "meka" en del med kontot för att få min nya telefon att fungera med vissa funktioner och kan då se i mina personuppgifter att hela mitt namn och adress nu står där under kontoinnehavare?
Citera
2024-11-12, 05:59
Medlem
Melange5738s avatar
Om du har en smartphone så är det väldigt enkelt för techbolagen att räkna ut vem du är. Finns många tekniker för det, om du vill lära dig hur du ska göra för att vara anonym så rekommenderar jag Robert Braxman på Youtube. Det är inte någonting som du lär dig på fem minuter.
Citera
2024-11-12, 06:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Så jag skapade ett google konto för många år sedan , fyllde i ett fake namn osv , jag har har bara varit inne några få gånger på kontot efter det ,men det har aldrig varit om att fylla i mitt namn.
Nu har jag varit tvungen och "meka" en del med kontot för att få min nya telefon att fungera med vissa funktioner och kan då se i mina personuppgifter att hela mitt namn och adress nu står där under kontoinnehavare?
Var ser du det i själva googelkontot?

Mitt konto visar inte mitt namn och adress typ när jag skickar mail sårt det inte Onan Krem där och det är hyfsat gammal. Dock kommer ju ifyllngsfunktionen när jag exempelvis beställer från Apotea osv. Där kommer google ihåg mitt namn, men det är någon inställning man tillåtit google att minnas det, ungefär som att de även kan lösenorden till de flesta konton (typ flashback osv)

Skapa ett nytt "rent googlekonto" utan att importera inställningar och skit så skall du se att den inte vet vad du heter.
Citera
2024-11-12, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Var ser du det i själva googelkontot?

Mitt konto visar inte mitt namn och adress och det är hyfsat gammal. Dock kommer ju ifyllngsfunktionen när jag exempelvis beställer från Apotea osv. Där kommer google ihåg mitt namn, men det är någon inställning man tillåtit google att minnas det, ungefär som att de även kan lösenorden till de flesta konton (typ flashback osv)

Skapa ett nytt "rent googlekonto" utan att importera inställningar och skit så skall du se att den inte vet vad du heter.
Gå in på personuppgifter!
Jag har stängt av allt som har med att google skall minnas några uppgifter och historik , får inte ens förlag på videos på Youtube osv.
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-11-12 kl. 06:05.
Citera
2024-11-12, 06:04
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Var? Vägled mig gärna.
Citera
2024-11-12, 06:10
Medlem
Citat:
Var? Vägled mig gärna.
Personliga uppgifter>kontakt info>adresser>andra adresser som du lagt in.
Citera
2024-11-12, 06:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag har stängt av allt som har med att google skall minnas några uppgifter och historik , får inte ens förlag på videos på Youtube osv.
Hittade det. Där står de uppgifter jag skrev in när jag registrerade gmail. Dvs. Inte mitt riktiga namn, födelsedag etc.

Hotmail (Microsoft) Har samma, det var ett jävla aber att återställa det efter någon hackat den för något 10tal år sedan eftersom jag hade skrivit in Uzbeckstan som land och felaktiga namn och födelsedag.. men det gick återställa då jag visste några (de flesta i min adressbok och mina senast skickade mail)

Kört med fejkade namn, ålder osv sedan jag skaffade min första mail 1996 eller så.
Citera
2024-11-12, 06:15
Medlem
Citat:
Hittade det. Där står de uppgifter jag skrev in när jag registrerade gmail. Dvs. Inte mitt riktiga namn, födelsedag etc.

Hotmail (Microsoft) Har samma, det var ett jävla aber att återställa det efter någon hackat den för något 10tal år sedan eftersom jag hade skrivit in Uzbeckstan som land och felaktiga namn och födelsedag.. men det gick återställa då jag visste några (de flesta i min adressbok och mina senast skickade mail)
Jag har aldrig fyllt i mitt riktiga namn på någon av Googles tjänster, aldrig köp nått i Google store m.m.
Citera
2024-11-12, 06:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag har aldrig fyllt i mitt riktiga namn på någon av Googles tjänster, aldrig köp nått i Google store m.m.
Då vet jag inte.. men mina uppgifter i mitt konto står mitt gamla nick och min mammas födelsedata precis som jag brukat fylla i..
Citera
2024-11-12, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du har en smartphone så är det väldigt enkelt för techbolagen att räkna ut vem du är. Finns många tekniker för det, om du vill lära dig hur du ska göra för att vara anonym så rekommenderar jag Robert Braxman på Youtube. Det är inte någonting som du lär dig på fem minuter.
Visst, att dom vet vem man är i det "dolda" så att säga är ju ingen hemlighet ,men att dom på nått automatiskt sätt tar dina uppgifter och lägger in på ditt konto känns ju lite mer obehagligt.
Citera
2024-11-12, 06:26
Medlem
Citat:
Då vet jag inte.. men mina uppgifter i mitt konto står mitt gamla nick och min mammas födelsedata precis som jag brukat fylla i..
Eftersom jag som sagt är väldigt sällan inne på mitt konto ,vet jag inte när detta har skett, kanske det var nu när jag bytte telefon och operatör.
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-11-12 kl. 06:33.
Citera
2024-11-12, 06:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Visst, att dom vet vem man är i det "dolda" så att säga är ju ingen hemlighet ,men att dom på nått automatiskt sätt tar dina uppgifter och lägger in på ditt konto känns ju lite mer obehagligt.

Det står någonstans i användaravtalet med Google. Det mesta som har med 2FA att göra med smartphones och datorer överlag är ljug och lur, det handlar inte om din säkerhet utan säkerhet för företagen att du inte ljuger om vem du är, i synnerhet om det handlar om att länka till telefonen för telefonen går att tracka hela tiden men datorn bara när den används och du tillåter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in