Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-12, 14:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen som kan säga med säkerhet hur det förhöll sig.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
"Ge sig i laag med honom"? folk på den tiden tog upp liftare. Hybner var en liftare som hade kommit på det viset till Göteborg har jag för mig.

Det är inte för att det är deras kompisar och dom har gemensamma intressen som dog tog upp liftare utan för att ha sällskap på resan.

Detta är det ingen som vet hur det egentligen förhöll sig.

När man läser de båda polisutredningarna så kan det ha gått till på följande sätt. Han liftade med en bekant till familjen från Torekov till Båstad. Där tog han tåget upp genom Halland till Göteborg. Dock inkom inga vittnesmål vare sig från tågresan eller från någon som ev. hade givit honom lift.
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-11-12 kl. 14:36.
Citera
2024-11-12, 14:46
Medlem
JD:s nya identitet i Rotterdam kommer aldrig att finnas officiellt i den holländska bokföringen, inte heller om var han ligger begravd.
Citera
2024-11-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
JD:s nya identitet i Rotterdam kommer aldrig att finnas officiellt i den holländska bokföringen, inte heller om var han ligger begravd.

Varför skulle han bo i Holland? Vad skulle meningen vara med att flytta dit?

Sådana här mysteriefall i likhet med Palmemordet drar till sig allsköns dårar med de mest besynnerliga konspirationsteorier.
Citera
2024-11-12, 16:08
Medlem
Citat:
Varför skulle han bo i Holland? Vad skulle meningen vara med att flytta dit?

Sådana här mysteriefall i likhet med Palmemordet drar till sig allsköns dårar med de mest besynnerliga konspirationsteorier.

Det är så det förfaller sig och jag vet. Det är inga konspirationsteorier utan bara idel sanning.
Citera
2024-11-12, 17:02
Medlem
RFTs avatar
Citat:
"Ge sig i laag med honom"? folk på den tiden tog upp liftare. Hybner var en liftare som hade kommit på det viset till Göteborg har jag för mig.

Det är inte för att det är deras kompisar och dom har gemensamma intressen som dog tog upp liftare utan för att ha sällskap på resan.

Jag uttryckte mig nog lite krångligt.
Så här:Vissa i den här tråden anser att killarna aldrig skulle ha givit Hybner lift, eftersom han inte var deras typ.
Jag argumenterar MOT detta eftersom killarna om de gav honom lift, ju inte kunde veta vad han var för människa.

Ja, jag håller med dig om att möjligheten finns att killarna gav honom lift. Så länge vi inte VET killarnas öde, så är ju detta inte omöjligt.
Citera
2024-11-12, 17:07
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Det är så det förfaller sig och jag vet. Det är inga konspirationsteorier utan bara idel sanning.

Du har ju tidigare kommit med tvärsäkra påståenden, vilka jag och andra bett dig bevisa.
Du har inte framlagt några bevis, mer att du VET.

Välkommen att lägga fram dina bevis.
Citera
2024-11-12, 17:36
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Ja, så kan det ju vara, allt är spekulation. Vi vet inget med säkerhet. Faktum är att vi inte ens vet om de åkte iväg i Volvon. Det finns inga bevis för det. Det enda vi har är att killarna själva ska ha sagt att de den aktuella dagen skulle åka till Åsa, i Kungsbackatrakten, och campa.
Citera
2024-11-29, 10:35
Medlem
Sculleys avatar
Ingen koppling till Dahlsjö-fallet men intressant läsning.

Car tied to wealthy NY couple missing for 44 years pulled from murky pond
A wealthy New York couple vanished without a trace in Georgia 44 years ago, but it appears it took a pair of volunteer divers just seven minutes to discover what are likely their car and remains submerged in a murky pond near a hotel they had been staying in.
https://www.foxnews.com/us/car-tied-...rom-murky-pond
Citera
2024-12-01, 23:17
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

A wealthy New York couple vanished without a trace in Georgia 44 years ago, but it appears it took a pair of volunteer divers just seven minutes to discover what are likely their car and remains submerged in a murky pond near a hotel they had been staying in.

Det är ganska självklart att bilen ligger i ett vattendrag någonstans. Det finns ingen annan rimlig förklaring.
Citera
2024-12-02, 12:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är ganska självklart att bilen ligger i ett vattendrag någonstans. Det finns ingen annan rimlig förklaring.

Nej , fallet är nästan till 100% uppklarat
Citera
2024-12-02, 17:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Visst kan bilen ligga i ett vattendrag men det har aldrig varit personer i den där den ligger.
Citera
2024-12-05, 23:11
Medlem
Sommarlusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley

Vilket härligt Florida-gäng! Deras systematiska sökarbete började 2023 och de har nu löst tolv spårlösa försvinnanden av personer där även deras bil försvann.
Det äldsta försvinnandet är 50 år gammalt. En kvinna och hennes 4-åriga dotter som försvann med bil 1974 hittades i en kanal:
https://www.youtube.com/watch?v=r0B7PSI27oc
Visar att Dahlsjöfallet faktiskt kan komma att lösas
med systematiskt, målinriktat arbete och modern teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in