Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-12, 14:48
Medlem
Nu har Google lagt till svenska som konversations språk med Gemeni Live!

https://support.google.com/gemini/an...rted-languages
Citera
2024-11-12, 15:29
Medlem
trasig-axels avatar
Wow, bara något år efter konkurrenterna!
Citera
2024-11-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Wow, bara något år efter konkurrenterna!
Ok, jag trodde ändå att föra en dialog muntligt med boten live , som att prata med en person ,var relativt nytt.
Citera
2024-11-12, 15:52
Medlem
Herre gud vilken jävla stavning du har TS. Testa be Gemini fixa det åt dig.

I andra nyheter, kul med ännu en AI. Vad är det som särskiljer denna? Är det inte den här som var woke och gjorde Donald Trump till en neger och liknande när man bad om bilder?
Citera
2024-11-12, 15:55
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse

I andra nyheter, kul med ännu en AI. Vad är det som särskiljer denna? Är det inte den här som var woke och gjorde Donald Trump till en neger och liknande när man bad om bilder?
Jo, samt gav många förslag på vad som är bra med Biden, men hävdade politiskt neutralitet när samma fråga ställdes om Trump. Gemini är AI för barn och utvecklingsstörda.
Citera
2024-11-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse

Herregud vilka jävla särskrivningar du har!
Ok, ser att jag skrivit gemeni ,men annars är det inga stavfel, du behöver ju inte överdriva!
Senast redigerad av Sjelvklart 2024-11-12 kl. 17:00.
Citera
2024-11-13, 09:27
Medlem
Får inte upp symbolen för gemini live om jag väljer svenska i appen , men den kommer upp om jag väljer t.ex engelska,någon som får den att funka på svenska?

Kanske moderatorn kan ändra stavningen på gemini i rubriken, så fler kanske kan hitta tråden!
Senast redigerad av givemeyourmoney 2024-11-13 kl. 09:30.
Citera
2024-11-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Får inte upp symbolen för gemini live om jag väljer svenska i appen , men den kommer upp om jag väljer t.ex engelska,någon som får den att funka på svenska?

Kanske moderatorn kan ändra stavningen på gemini i rubriken, så fler kanske kan hitta tråden!
Sätt engelska som första språk och välj svenska som andra språk, då funkar det , för mig verkar det som man måste starta konversationen med Hello och sedan fortsätta på svenska.

Väljer du svenska som andra språk kommer det upp en text under språkvalet att det är en beta version.
Citera
2024-11-18, 17:03
Moderator
Rassas avatar
Telefoni - AI /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in