2024-11-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Ajdå, hoppas du återhämtar det iaf.
Är inte orolig, man ligger på börsen för att man kan förlora, man ska inte se en förlust som ett nederlag, man samlar info och väntar in rätt läge för att gå in igen, sedan går det snabbt o vinna tillbaka allt, det räcker med bara några händelser på börsen, allt droppar några dagar man har fritt kapital o gå in o följa rekylen upp precis omvänt som man förlora på droppen.
Citera
2024-11-11, 22:52
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Trump effekten håller i sig, min kruptofond gick upp över 18% bara på en dag och över 33% på mindre än en månad!

Sjukaste uppgången jag haft.

Härligt - alltid kul när det går bra och krypto kan ju göra sådana sjuka hopp (och dippar)! Jag har det också mest för att det känns coolt, inga riktiga summor investerat i det.

Min värsta ånger-story är att när bitcoin var otroligt nytt - innan folk ens visste vad det var, runt 2011 tror jag. Då kunde man kunde få typ en coin för knappt några hundra - en kompis berättade om det konceptet och frågade om vi inte skulle köpa några coins var. Men då var jag så ung att någon tusenlapp eller två på crypto fanns inte på kartan när man var typ just klar med gymnasiet. "Nej för fan, aldrig i livet - det låter som en helt störd grej att köpa" sade jag - slutade med att vi aldrig köpte några. Men i ärlighetens namn hade jag nog sålt dem för flera flera år sedan och hatat mig själv ännu mer, så det kanske var tur!
Citera
2024-11-11, 22:56
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Härligt - alltid kul när det går bra och krypto kan ju göra sådana sjuka hopp (och dippar)! Jag har det också mest för att det känns coolt, inga riktiga summor investerat i det.

Min värsta ånger-story är att när bitcoin var otroligt nytt - innan folk ens visste vad det var, runt 2011 tror jag. Då kunde man kunde få typ en coin för knappt några hundra - en kompis berättade om det konceptet och frågade om vi inte skulle köpa några coins var. Men då var jag så ung att någon tusenlapp eller två på crypto fanns inte på kartan när man var typ just klar med gymnasiet. "Nej för fan, aldrig i livet - det låter som en helt störd grej att köpa" sade jag - slutade med att vi aldrig köpte några. Men i ärlighetens namn hade jag nog sålt dem för flera flera år sedan och hatat mig själv ännu mer, så det kanske var tur!

hahaha känner igen mig i det där. Önskar jag varit lite mer lyhörd, men ja man kan ju inte leva livet baklänges. Kommer nog fortsätta på "säkra" företag men börjar få lite blodad tand på att ha ett eller två "utvecklingsföretag" för att se vad som kan ske.

Alltså mindre summor där.

Funderar på att köpa ett krypto företag för några tusenlappar och se vad som sker. Går det åt pipan så var det en förlust på några tusen, ökar de sådär härligt skönt så tjänar jag en bit och ser bra ut på min portfölj.
Citera
2024-11-11, 23:12
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Funderar på att köpa ett krypto företag för några tusenlappar och se vad som sker. Går det åt pipan så var det en förlust på några tusen, ökar de sådär härligt skönt så tjänar jag en bit och ser bra ut på min portfölj.

Jo, så länge man spelar med pengar man har råd att förlora kan det vara kul att ha några high risk/high reward bolag i portföljen! Krypto-ETF:erna går ju väldigt bra just nu! Kan vara värt att satsa på en ETF istället för specifika bolag om du inte är insatt krypto (jag är då verkligen inte det). Då får du lite spridning bland bolagen. Exempel på tickers som tokrusar just nu är; GF0F, DAVV, BLCH och WBKN.
Citera
2024-11-11, 23:20
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Jo, så länge man spelar med pengar man har råd att förlora kan det vara kul att ha några high risk/high reward bolag i portföljen! Krypto-ETF:erna går ju väldigt bra just nu! Kan vara värt att satsa på en ETF istället för specifika bolag om du inte är insatt krypto (jag är då verkligen inte det). Då får du lite spridning bland bolagen. Exempel på tickers som tokrusar just nu är; GF0F, DAVV, BLCH och WBKN.

jag har den där ETF crypto känns som den räcker, men funderar på t ex Quickbit som är över 600% på ett år. De har visserligen gått ned sig totalt sett en hel del men satsa några tusenlappar kanske det kan vara värt.

Vet dock inte om jag vill "smutsa" ned min portfölj med frimärkesaktier men ja vore kul att få se vart resan går. Tycker de har en fin version med.
Citera
2024-11-12, 09:20
Medlem
Black.Panthers avatar
Etf krypto upp över 6% på morgonen. Funderar på att strunta i enskilda bolag o lägga in mer pengar där istället.
Citera
2024-11-12, 09:23
Medlem
Black.Panthers avatar
Det gjorde jag nu med. Vill inte skräpa ned min portfölj helst men fylla på ETF känns trevligt. Hur länge håller Trump effekten i sig?
Citera
2024-11-12, 12:24
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Etf krypto upp över 6% på morgonen. Funderar på att strunta i enskilda bolag o lägga in mer pengar där istället.

Vet du ens vad du handlar? Du verkar inte ha så bra koll.
Citera
2024-11-12, 18:50
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Vet du ens vad du handlar? Du verkar inte ha så bra koll.

Bättre än dig i alla fall 😄
Citera
2024-11-12, 19:49
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Bättre än dig i alla fall 😄

Det får vi verkligen hoppas!
Citera
2024-11-12, 22:34
Medlem
Swingexpertens avatar
Portföljen har exploderat uppåt till en ny ATH 🚀

Min storsatsning på USA Tillväxtbolag har gett detta rekord-resultat på bara en vecka:

MS INVF US Growth A USD (+14,24%)
MS INVF Global Insight A USD (+14,03%)
MS INVF US Advantage A USD (+13,00%)
Citera
2024-11-13, 00:03
Medlem
Pnizs avatar
Citat:
Det gjorde jag nu med. Vill inte skräpa ned min portfölj helst men fylla på ETF känns trevligt. Hur länge håller Trump effekten i sig?

Jag skulle gissa på att det lär svalna lite nu - det känns som att marknadens reaktion kom för att valet är över och att det blev en tydlig vinst, oavsett vilken kandidat det varit. Men just att Trump vann gasade nog på kryptohandeln betydligt mycket mer än om Kamala vunnit, då Trump även vill skapa en egen krypto. Tror att det lär bli mer normalt på börsen men en uppåt-trend fram tills årsskiftet.

Om Trump lanserar sin egen crypto kommer jag nog att köpa den för att försöka vara med i den självklara pump-and-dump som kommer ske, det är bara svårt att ha någon aning om hur pass länge något sådant håller i sig. Är man inne tidigt och vågar hålla något år kan man nog göra sig en hacka. Ska nog spara ett par tusenlappar så får "Trump Coin" eller "Freedom Coin", eller vad fan det kommer kallas, bli nästa års riktiga gamble!

Men vem tusan vet - bäst vad det är står man där med byxorna nere! Det enda som är självklart här i livet är att varje dag kommer vara en ATH för Swingexperten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in