Citat:
Jag skulle gissa på att det lär svalna lite nu - det känns som att marknadens reaktion kom för att valet är över och att det blev en tydlig vinst, oavsett vilken kandidat det varit. Men just att Trump vann gasade nog på kryptohandeln betydligt mycket mer än om Kamala vunnit, då Trump även vill skapa en egen krypto. Tror att det lär bli mer normalt på börsen men en uppåt-trend fram tills årsskiftet.
Om Trump lanserar sin egen crypto kommer jag nog att köpa den för att försöka vara med i den självklara pump-and-dump som kommer ske, det är bara svårt att ha någon aning om hur pass länge något sådant håller i sig. Är man inne tidigt och vågar hålla något år kan man nog göra sig en hacka. Ska nog spara ett par tusenlappar så får "Trump Coin" eller "Freedom Coin", eller vad fan det kommer kallas, bli nästa års riktiga gamble!
Men vem tusan vet - bäst vad det är står man där med byxorna nere! Det enda som är självklart här i livet är att varje dag kommer vara en ATH för Swingexperten.
Om Trump lanserar sin egen crypto kommer jag nog att köpa den för att försöka vara med i den självklara pump-and-dump som kommer ske, det är bara svårt att ha någon aning om hur pass länge något sådant håller i sig. Är man inne tidigt och vågar hålla något år kan man nog göra sig en hacka. Ska nog spara ett par tusenlappar så får "Trump Coin" eller "Freedom Coin", eller vad fan det kommer kallas, bli nästa års riktiga gamble!
Men vem tusan vet - bäst vad det är står man där med byxorna nere! Det enda som är självklart här i livet är att varje dag kommer vara en ATH för Swingexperten.
Ja jag kommer nog sälja min ETF fond och ta hem en liten vinst. Den svalnade av ganska kraftigt idag och jag gör samma bedömning som du. Det var kul att ha den men ska nog återgå till min strategi med indexfonder och några stabila aktier.
Kollade in ganska många crypto företag idag och såg ett kanadensiskt vid namn bitcoin well eller vad det hette hade lätt kunnat köpa på mig flera tusen aktier där men det är ett sådant vågspel och jag har gått på flera minor när jag skulle göra "snabba" klipp så tenderar att göra som liberalismus förespråkar, att satsa på index och stabila företag. Men det är lite kul med aktier där man ökar med 20-30% i värde på en dag men samtidigt är de ju oftast frimärksaktier med.
Så säljer nog och antingen lägger jag pengarna på något av mina nuvarande företag eller så köper jag något nytt företag, funderar lite å danske bank nu med.
Ser fram emot börsåret 2025 då hoppas jag kunna dra nytta av utdelningar och annat och blir kul att se om startuppställningen klarar av att leverera.
hahaha ja swingerexperten kommer med nästa All time high och klår oss alla som vanligt.