Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-14, 16:25
Medlem
Smygknullarns avatar
Ser ofta i filmer och dokumentärer, kanske mer vanligt förr, att många USA-negrer har någon slags kondom på huvudet. Ser ibland ut som gummi och ibland mer som svart nylonstrumpa i princip.

Vad är syftet och anledningen till denna huvudbonad? Hur har den uppkommit? Är det kopplat till islam på något sätt?
Citera
2024-11-14, 16:29
Medlem
Undseendes avatar
Det är väl nån typ av hårnät?
Citera
2024-11-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Ser ofta i filmer och dokumentärer, kanske mer vanligt förr, att många USA-negrer har någon slags kondom på huvudet. Ser ibland ut som gummi och ibland mer som svart nylonstrumpa i princip.

Vad är syftet och anledningen till denna huvudbonad? Hur har den uppkommit? Är det kopplat till islam på något sätt?

En Durag. Inte kopplat till Islam på något sätt.
Citera
2024-11-14, 16:52
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
En Durag. Inte kopplat till Islam på något sätt.

Precis! En Durag alltså men varför i helvete springer dom runt med dessa trots flintskallighet när Wikipedia skriver:

Citat:
A durag (alternate spellings) is a close-fitting cloth tied around the top of the head to protect the hair
https://en.wikipedia.org/wiki/Durag

Fult som fan är det i alla fall
Citera
2024-11-14, 17:22
Medlem
TordesPungs avatar
Det är för att det negerkrullet inte ska bli smutsigt när dom plockar bomull.
Citera
2024-11-14, 17:56
Medlem
Europes avatar
Ah, jag har faktiskt undrat över den när jag har sett den på TV. Och då i första hand över varianten som är genomskinlig, som den på Slim Thug i den länkade Wikipediasidan, för det måste vara den fulaste huvudbonaden jag har sett.
Citera
2024-11-14, 22:53
Avstängd
AGHORIBABA1008s avatar
Ett måste i var mans garderob!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in