Citat:
Ursprungligen postat av
omtage
Vanligtvis brukar psykiska problem vara depression, inga vänner, schizofreni, ADHD, OCD, insomna, spel, missbruk, kriminalitet, olycklig kärlek plus mycket mer.
Vad gör man när man vet "allt" och har genomskådat alla "maskerader", och när råden vanliga tex psykologer ger är väldigt analoga och världsliga?
Vad gör när man har smulat sönder verkligheten såsom den upplevs för psykologer folk som inte har gjort det?
Rädslor dödar glädje och drömmar, inte kunskap, förståelse och självinsikt. Dessa tre förbättrar din resa genom livet.
Låter som du låter dina rädslor, som du då maskerar som kunskap döda din livsglädje?
Om du vill göra annorlunda, kliva ur ekorrhjulet, om du nu vet allt. Vad är det då som hindrar dig att göra rätt?
Finns massor av personer som trodde sig vara profeter, se framtiden, ha rätt om saker, syna vad som skulle hända. Fast kan det inte också handla om att man kanske är bra på att se mönster, är intelligent, livlig fantasi, ser många scenarier framför sig snabbt m.m.
Upplys oss då om vad man skall göra?
Det är inte kul att följa strömmen alltid, vara en ekorre, jag håller med, jag vill också kliva ur...skaffa ett litet hus på landet, norrland nånstans, vara mer självförsörjande m.m. Fast jag vill inte göra det själv heller.
Får bli en skidstuga annars
Det jag kan se och vara rädd för är att jag inte helt hundra på att världen och samhället utvecklas åt rätt håll, det är alldeles för ytligt, maktgalet och materiellt, och detta kan skrämma mig stundtals, men man kämpar på för att få ha ett bra liv iaf. Vi har liksom tappat kontakten med resten av de levande organismerna, naturen. Vi är mer parasiter liksom.
Sorry jag är inte helt hundra på vad du är ute efter svar, men här fick du min tolkning av din fråga.