Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 12:19
Medlem
ledarliljans avatar
Fått starkt intresse i idén om tidigare liv.
Dels tanken på att tidigare trauman kan påverka ens nuvarande liv.
Men främst, hur vet man och hur gör man för att fördjupa sin egna själs historia?

Jag är inte religiös, troende eller liknande.
Tror knappt på andar osv.
Skulle väl kalla mig själv agnostiker.
Men tanken på att man levt förut, tänder något i mig!!
För det känns så starkt.
Jag är tex övertygad om (men kan inte förklara alls vad den övertygelsen kommer ifrån) att jag tidigare levt i Anderna, för jag är utan egentlig anledning otroligt dragen och intresserad av den kulturen.
Det sker nästan en fysisk reaktion, jag har svårt att beskriva den..

Skulle vara intressant att gå till ett medium, även om jag inte tror på dom för fem öre, men tänk om de skulle säga att jag levt i just Anderna!

Finns det något annat sätt att "forska" i sina eventuella tidigare liv, känner att jag är helt grön i ämnet..
Citera
Igår, 12:30
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledarliljan
Skulle vara intressant att gå till ett medium, även om jag inte tror på dom för fem öre, men tänk om de skulle säga att jag levt i just Anderna!

Du får gå till någon annan, vi tror inte på dig för fem öre.

Även fast har en gigantisk samling information gällande tidigare liv.
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Men släpp illusionen. Hur skall reinkarnation gå till rent logiskt tänker du?
Citera
Igår, 12:44
Medlem
Det finns regressionsterapi där man får hjälp att se tidigare liv. En jag vet som har testat mkt i inom det ockulta sa att detta var det som kändes mest övertygande.

Vi vet inget om detta men det finns människor som i detalj kan berätta om tidigare liv och ange både datum , namn och adresser bl a en indisk flicka som menade att hon levt på Irland.
Citera
Igår, 12:45
Medlem
TwoThousands avatar
Människan lämnar kroppen!
Och allt livet kärt bakom sig!
När lämnat sitt tidigare liv!
Följer med gentemot ljuset!
Får ett nytt liv på domens dag!
Där på den andra sidan ljuset!

Människan är evig, även fast kroppen slutar att fungera lever vi vidare.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Konstigt att så många har levt ett tidigare liv som Napoleon eller kejsare alt Kleopatra, mycket sällan hör man någon säga att dom
levt ett tidigare liv som sotare, slav eller prostituerad...märkligt...
Citera
Igår, 12:50
Medlem
ledarliljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Det finns regressionsterapi där man får hjälp att se tidigare liv. En jag vet som har testat mkt i inom det ockulta sa att detta var det som kändes mest övertygande.

Vi vet inget om detta men det finns människor som i detalj kan berätta om tidigare liv och ange både datum , namn och adresser bl a en indisk flicka som menade att hon levt på Irland.

Det verkar häftigt.
Men både dyrt och känns skrämmande. Är väl dock det enda sätt att få svar.
Leta inom sig själv och sina egna "minnen".
Snarare än att någon annan talar om det för en, för om inte jag vet, hur kan någon annan då veta och tala om för mig, en främling, hur det ligger till ..
Citera
Igår, 12:51
Medlem
ledarliljans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Konstigt att så många har levt ett tidigare liv som Napoleon eller kejsare alt Kleopatra, mycket sällan hör man någon säga att dom

O, för mig är det tvärtom, aldrig hört att någon skulle levt som en känd person, däremot bara hört om att de varit vanligt folk..
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Citat:
Det verkar häftigt.
Men både dyrt och känns skrämmande. Är väl dock det enda sätt att få svar.
Leta inom sig själv och sina egna "minnen".
Snarare än att någon annan talar om det för en, för om inte jag vet, hur kan någon annan då veta och tala om för mig, en främling, hur det ligger till ..

Du kan kolla denna länk om hur tidigare liv regression fungerar, var ju ett program på kanal 5 med Pontus Gårdinger för +20 år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=tt-97mQIQK4
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
O, för mig är det tvärtom, aldrig hört att någon skulle levt som en känd person, däremot bara hört om att de varit vanligt folk..
Det finns en kille i stadsdel inte långt ifrån mig som påstår att han är en reakarnation av GUD, märkligt nog klarar han inte av att utföra några underverk.
Citera
Igår, 13:02
Medlem
TwoThousands avatar
Dom kommer med trams och det skadar trovärdigheten..

Många har hört talats om den yttersta dagen och vet att dom har blivit född igen till livet på jorden!

Citat:
Det finns en kille i stadsdel inte långt ifrån mig som påstår att han är en reakarnation av GUD, märkligt nog klarar han inte av att utföra några underverk.

Vem är som oss? Vad säger han mer för något?
Citera
Igår, 13:05
Medlem
Citat:
Citat:
Märkligt, jag får minnen som får mig att tro att jag levde på romartiden som någon viktig person. Jag utförde analsex på en mängd olika kvinnor, även gifta sådana. Det är just därför som jag misstänker att det skedde på romartiden och faktumet att jag hade väldigt lätt att lära mig tala spanska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in