Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 18:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är inte bara hemmafrun som aldrig blir vuxen, ytterst få kvinnor blir vuxna i dagens samhälle, vi har bara bytt ut förmyndaren från Far/Make till pappa staten. Pappa staten i sin tur tvingar produktiva män att försörja ensamstående sk. starka kvinnor som tror att de är oberoende när de i själva verket blivit i alla fall delvis försörjda av produktiva män (via skattesedeln och välfärdstjänster) från vaggan till graven.

Vilket jävla skitsnack att det bara skulle vara män som är produktiva

Citat:
Släpp kvinnor fria istället, riv alla skyddsnät, dra in alla bidrag och låt alla leva som dom vill, så får vi se hur populära rörelser som 4B blir.

Do it

Ska bli jävligt kul att se dig begrava dina nära och kära för att de inte hade råd med cancerbehandlingar osv och livsnödvändiga mediciner.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej kvinnor får ha hur mycket sex de vill även om det råder abortförbud. Incitamenten att ligga runt kommer minska ja, men det ser ju konservativa och abortmotståndare i regel som något positivt.

Fast hetereosexuella män vill inte ha sex med andra män din idiot.

Och nu var poängen att DU vill hindra män från att köpa sex, samtidigt som du beklagar dig över att någon annan, på något luddigt och diffust sätt, vill "hindra" kvinnor från att ha sex. Du är inte ett dugg bättre själv med andra ord.

Jag pratar om mäns sexualitet. Inte om våld, tvång och trakasserier. Men som vanligt klarar din hjärncell inte av att skilja på helt olika saker.

Nej det får de ju inte om detta straffas via ett förbud mot deras möjlighet att kontrollera ev. konsekvenser, dessutom i en kombination av att enkom kivnnor blir vårdnadshavare vid ev. graviditet utanför äktenskap.
Män får av samhället, kivnnor får inte.
Och DET är vad konservativa gillar.

Nej och samma gäller för prostituerade din idiot, de vill helelr inte ha sex med sexköpare....
vilket var poängen med min kommentar...men du fattar i vanlig ordning inte den piken.

Det finns en ENORM poäng med att förbjuda människor att köpa sex, och det är för att sexköpare är så sällsamt dåliga på att välja vilka de köper, utan de köper allt de kan komma över, även sådana de VET är där pga tvång, trafficking, psykisk sjukdom eller droger...
Citera
Igår, 18:24
Medlem
Citat:
Det är ju en klassisk politisk diskussion. Hur mycket ska finansieras offentligt och hur mycket ska vara privat. Jag förespråkar en nattväktarstat, dvs skattefinansierat rättsväsende och försvar, så att folk kan sova tryggt på nätterna. Sen finns det varianter av det som rör sig på skalan där ytterläget är kommunism där allt finansieras och styrs av staten. Det som är relevant för den här tråden är att den moderna feminismen kan bara existera till vänster på skalan.

Personligen tycker jag vi kan ha sociala skyddsnät men mycket mycket längre ner än vad vi har nu.
Jag vill återinföra fattigstugan, den kan vi finansiera offentligt. Människor ska kunna äta sig mätta och ha tak över huvudet och sjukvård oavsett hur snett det har gått i livet. Men då snackar jag om sovsalar och fängelsekläder, på den nivån. Man kan även få möjlighet att gå subventionerade utbildningsinsatser, typ som arbetsförmedlingen gör nu. Så fort du skaffar dig en inkomst så ska du förväntas ta hand om dig själv. Vill du bli försörjd av andra så får du bo på fattighuset.

I den världen skulle 4B, red pill och andra dumheter försvinna för det skulle bli uppenbart att ingen av oss är oberoende och vi behöver varandra.

Ingen ska behöva betala skatt till kultur, det är moraliskt oförsvarbart. Kultur behöver inte finansieras, den existerar överallt där det finns människor. Ingen ska heller behöva betala någon annas sjukvård, förutom till de som bor på fattigstugan.

Det finns många länder som har ett så underutvecklat skyddsnät som du förespråkar. Vilka fördelar tycker du det har gett de?
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalhygge
Problemet med den där rörelsen är väl att de konservativa kommer föröka sig och så blir det talibanism efter att alla civiliserade människor dött av utan att sprida sina gener vidare. Lösningen torde vara att kvinnor skaffar enbart döttrar och gör det på egen hand. Krävs inte ens könsselektiv abort, spermier med y-kromosom väger mindre så man kan sortera dem i en centrifug. Det finns inga hinder för att ha permanent överskott på kvinnor.

Nej det vore bara bra.

Det är bara dumhet att skaffa överskott på män.

Om kvinnorna i Syd-Korea skaffade fler döttrar skulle problemet vara löst.

Likaså i USA , där är det ett verkligt problem för män att få relationer med kvinnor 52% av kvinnorna är singlar och de har så lågt gillande för män att de kommer inte skaffa några relationer med män.
Det verkar vara värre en Sverige där bara 40% av kvinnorna är singlar. Även snygga män har svårt få några relationer och bara 20% -30% av männen får några relationer i unga år. Det finns fortfarande äldre kvinnor som har relationer men de blir allt mer sällsynta.

Fast vad som händer är att när männen inte får några relationer slutar de jobba heltid och nu är det fler kvinnor som jobbar än män. Det bästa vore om dessa kvinnor som inte vill ha relationer skaffade sig flickor och gjorde som TS abortera.

I Sverige skulle det heller inte skada att det födes fler flickor. Går kvinnor 4B är det dumt att ha för mycket män eftersom de kan attackera ensamma kvinnor.
Citera
Igår, 18:49
Medlem
Citat:
Trygghetsdyrkan.

Det är inte bara hemmafrun som aldrig blir vuxen, ytterst få kvinnor blir vuxna i dagens samhälle, vi har bara bytt ut förmyndaren från Far/Make till pappa staten. Pappa staten i sin tur tvingar produktiva män att försörja ensamstående sk. starka kvinnor som tror att de är oberoende när de i själva verket blivit i alla fall delvis försörjda av produktiva män (via skattesedeln och välfärdstjänster) från vaggan till graven.

Släpp kvinnor fria istället, riv alla skyddsnät, dra in alla bidrag och låt alla leva som dom vill, så får vi se hur populära rörelser som 4B blir.

Vad har du en för grund till ett sådant idiotiskt påstående?
Kvinnor jobbar i nästan exakt samma höga grad som män, dvs de får en egen lön som de försörjer sig med. Dvs de är lika produktiva som män är det.
Resonemanget att producera barn, ta hand om sjuka, gamla etc etc INTE skulle ar produktivt är ju sanslöst sjukt från början till slut dessa saker är grunden för ett fungerande samhälle som överhuvudtaget inte skulle fungera utan den typen av arbeten.

Jag trodde inte du tillhörde gänget kvinnoföraktare på detta forum, men...tänk så fel man kan ha det gör du.

Ta bort allt som kvunnor gör för samhället för just gruppen män....inga födda pojkar, ingen bröstmjölk för pojkar, ingen moderskärlek för pojkar, inget vabbande, ingen omsorg, inget dagis, småflickor att kära ner sig i, tjejer att ha sex och relationer med, inga farmödrar eller mormödrars omtanke, inga sjuksköterskor som tar hand om brutna ben, inga lärare, inga flickvänner, inget sex, ingen livspartner, inga barn, ingen kvinnliga vänner, inget......ska jag fortsätta?

Fy fan säger jag.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det får de ju inte om detta straffas via ett förbud mot deras möjlighet att kontrollera ev. konsekvenser, dessutom i en kombination av att enkom kivnnor blir vårdnadshavare vid ev. graviditet utanför äktenskap.
Män får av samhället, kivnnor får inte.
Och DET är vad konservativa gillar.

Klart de får. Precis som sexsäljare, som du alltid brukar påpeka, får sälja sex hur mycket de vill under svensk lagstiftning. Detta trots att de via denna lagstiftning "straffas" genom att få sina kunder kriminaliserade och därmed sämre urval, tvingas verka i osäkra miljöer, får sämre förhandlingsmöjligheter gentemot kunder, tvingas jobba helt ensamma etc etc. Men sälja får de ju göra. Det är bara köpa som är förbjudet

Citat:
Nej och samma gäller för prostituerade din idiot, de vill helelr inte ha sex med sexköpare....
vilket var poängen med min kommentar...men du fattar i vanlig ordning inte den piken.

Ja jag trodde inte du var så korkad att du trodde att det var en relevant "poäng".

Men antar att jag hade fel.

Och vem är du att avgöra vad prostituerade vill och inte? Din poäng är ju inte bara irrelevant, den håller ju inte ens om den vore det.

Citat:
Det finns en ENORM poäng med att förbjuda människor att köpa sex, och det är för att sexköpare är så sällsamt dåliga på att välja vilka de köper, utan de köper allt de kan komma över, även sådana de VET är där pga tvång, trafficking, psykisk sjukdom eller droger...

Det var ett av de sämsta argumenten jag någonsin läst.

Det du säger är inget annat än okvalificerat nonsens som du inte har en aning om (som vanligt argumenterar du mot dina egna fantasier och vanföreställningar), men även om vi låtsas att det du säger är sant - VAD är den "enorma poängen" med att förbjuda människor att köpa sex? Tror du det hjälper någon av dessa "tvingade", "psykiskt sjuka" kvinnor om du tar ifrån dem deras inkomst eller ger dem sämre och farligare urval av kunder, eller sämre förhandlingsmöjligheter med kunder om t ex priser och kondom? Hmm? Hmm? Svara på det nu.

Ja, det finns väl bättre trådar för att prata om sexköp men du är så sanslöst okunnig och bortkommen i det ämnet att det är skrattretande att du ens anser dig vara berättigad en åsikt i frågan. Men grejen är att via sexköpsfrågan är det extremt lätt att exponera din och andra svenska feminister hyckleri, därför drar jag upp den. Det blir liksom lite löjligt när du högfärdigt sitter och beklagar dig om att "åh i alla tider har man försökt hindra människor och framförallt kvinnor att ha sex " osv när du själv vill hindra män från att ha sex under omständigheter som DU inte godkänner. Säg mig, på vilket sätt är du bättre än någon ultrakonservativ som vill förbjuda sex utanför äktenskapet? Eller sex mellan samma kön? Det är ju bara två sidor av samma mynt.
Citera
Igår, 19:19
Medlem
Citat:
Jag sitter inte på någon sida gumman, jag är inte med i könskriget. Trådens ämne är 4B och min tes är att om man rycker bort alla dolda resursfördelningar i samhället och låter kvinnor sköta sig själva på riktigt, så kommer de komma springande tillbaka till produktiva män och börja bilda sunda relationer igen.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att ingen SKA ta på sig eller tvingas att göra någonting. Vill du inte ta hand om dina barn, fixa någon annan som gör det åt dig, det står dig fritt.

Men det är inte rättvist att tvinga mig att betala för din barnomsorg för att du och din man vill göra karriär och ha barn utan utan att göra uppoffringar.

I USA existerar det knappast liknande skyddsnät som vi har här i Sverige, och där utbildar och arbetar/ försörjer många kvinnor sig själva. Det är en underlig föreställning du har att bara för att vi skulle slopa välfärdssystemet i Sverige så skulle kvinnor sluta arbeta och förlita sig på "produktiva män" i högre grad. Bara för att du tar bort offentlig sektor försvinner inte behovet av skola och vård, till exempel. Många kvinnor arbetar som sjuksköterskor och läkare, samt inom skolvärlden. Utöver detta arbetar även kvinnor i privata näringslivet. Så, hur tänker du när du gör ett sådant påstående egentligen?
Det kan vara så att antalet hemmafruar skulle bli fler, framförallt under småbarnsåren, men det är knappast så att Sveriges kvinnor generellt skulle sluta arbeta. Vad du dessutom missar är att det finns gott om män som lever på välfärden i Sverige eller arbetar inom offentliga arbeten de också. Du verkar lida av tunnelseende gällande just vad kvinnor gör och inte gör.

Citat:
om man rycker bort alla dolda resursfördelningar i samhället och låter kvinnor sköta sig själva på riktigt, så kommer de komma springande tillbaka till produktiva män och börja bilda sunda relationer igen.
Formuleringen här säger mycket om din inställning till kvinnor. Ta dig en funderare.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
Vad gör de män som inte får någon partner enligt statistik från USA 25-54 år så bor 31% hos föräldrarna och 5 % är i institutioner. 64% lever själv en del är uteliggare och andra har en lägenhet.

Kvinnor lever till 24% hos föräldrar och 1% bor i institutioner.

Vad man kan se tar man på sig ett större ansvar när man föder en pojke ,risken är större han hamnar i någon institutionen eller aldrig lämnar hemmet.

Ju mer 4 B desto mer kommer männen få bo med föräldrarna eftersom det finns inte ekonomi för dessa att klara sig själva. Vi skulle helt enkelt behöva mindre 4B i USA för att någon skulle kunna ta över dessa män.
Citera
Igår, 19:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket jävla skitsnack att det bara skulle vara män som är produktiva

Do it

Ska bli jävligt kul att se dig begrava dina nära och kära för att de inte hade råd med cancerbehandlingar osv och livsnödvändiga mediciner.

Jag syftar på att skillnaden mellan genomsnittskvinnan och genomsnittsmannen i uttag av välfärdstjänster är 3-4 miljoner. Mannen betalar, kvinnan förbrukar. Observera att det är på gruppnivå, alltså genomsnittsmannen. Det finns kvinnor som är går back och män som går plus. Finns redan tråd om detta.

Din andra poäng har du och jag redan diskuterat, svaret heter försäkringar.
Citera
Igår, 19:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Det finns många länder som har ett så underutvecklat skyddsnät som du förespråkar. Vilka fördelar tycker du det har gett de?

Nämn några länder så ska jag svara. Länder som har en välfungerande rättsstat i kombination med en minimal offentlig sektor.
Citera
Igår, 19:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Klart de får. Precis som sexsäljare, som du alltid brukar påpeka, får sälja sex hur mycket de vill under svensk lagstiftning. Detta trots att de via denna lagstiftning "straffas" genom att få sina kunder kriminaliserade och därmed sämre urval, tvingas verka i osäkra miljöer, får sämre förhandlingsmöjligheter gentemot kunder, tvingas jobba helt ensamma etc etc. Men sälja får de ju göra. Det är bara köpa som är förbjudet

Ja jag trodde inte du var så korkad att du trodde att det var en relevant "poäng".

Men antar att jag hade fel.

Och vem är du att avgöra vad prostituerade vill och inte? Din poäng är ju inte bara irrelevant, den håller ju inte ens om den vore det.

Det var ett av de sämsta argumenten jag någonsin läst.

Det du säger är inget annat än okvalificerat nonsens som du inte har en aning om (som vanligt argumenterar du mot dina egna fantasier och vanföreställningar), men även om vi låtsas att det du säger är sant - VAD är den "enorma poängen" med att förbjuda människor att köpa sex? Tror du det hjälper någon av dessa "tvingade", "psykiskt sjuka" kvinnor om du tar ifrån dem deras inkomst eller ger dem sämre och farligare urval av kunder, eller sämre förhandlingsmöjligheter med kunder om t ex priser och kondom? Hmm? Hmm? Svara på det nu.

Ja, det finns väl bättre trådar för att prata om sexköp men du är så sanslöst okunnig och bortkommen i det ämnet att det är skrattretande att du ens anser dig vara berättigad en åsikt i frågan. Men grejen är att via sexköpsfrågan är det extremt lätt att exponera din och andra svenska feminister hyckleri, därför drar jag upp den. Det blir liksom lite löjligt när du högfärdigt sitter och beklagar dig om att "åh i alla tider har man försökt hindra människor och framförallt kvinnor att ha sex " osv när du själv vill hindra män från att ha sex under omständigheter som DU inte godkänner. Säg mig, på vilket sätt är du bättre än någon ultrakonservativ som vill förbjuda sex utanför äktenskapet? Eller sex mellan samma kön? Det är ju bara två sidor av samma mynt.

Här, varsågod:

(FB) Prostitution, varför är det inte lagligt?
Citera
Igår, 19:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad har du en för grund till ett sådant idiotiskt påstående?
Kvinnor jobbar i nästan exakt samma höga grad som män, dvs de får en egen lön som de försörjer sig med. Dvs de är lika produktiva som män är det.
Resonemanget att producera barn, ta hand om sjuka, gamla etc etc INTE skulle ar produktivt är ju sanslöst sjukt från början till slut dessa saker är grunden för ett fungerande samhälle som överhuvudtaget inte skulle fungera utan den typen av arbeten.

Jag trodde inte du tillhörde gänget kvinnoföraktare på detta forum, men...tänk så fel man kan ha det gör du.

Ta bort allt som kvunnor gör för samhället för just gruppen män....inga födda pojkar, ingen bröstmjölk för pojkar, ingen moderskärlek för pojkar, inget vabbande, ingen omsorg, inget dagis, småflickor att kära ner sig i, tjejer att ha sex och relationer med, inga farmödrar eller mormödrars omtanke, inga sjuksköterskor som tar hand om brutna ben, inga lärare, inga flickvänner, inget sex, ingen livspartner, inga barn, ingen kvinnliga vänner, inget......ska jag fortsätta?

Fy fan säger jag.

Det är du som envisas med att se allt på gruppnivå istället för på individnivå, och på gruppnivå är män nettobetalare till välfärdsstaten, kvinnor är konstandsposter. Återigen, det finns kvinnor som är netttobetalare och män som är konstnadsposter men på gruppnivå ser det ut så.

Allt du säger att män gör för kvinnor är rent mänskliga fenomen som man kan säga samma sak för män, förutom de rent biologiska som att amma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in